FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 7. 6. 2024, svátek má Iveta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Navigace Jeden příspěvek | Celý strom
Navigace   7. 1. 2002 / 14:24Roman
Vážení již jednou jsem se ptal, ale optám se znova. Ve FS 2000 je velmi věrohodná navigace jako je ve skutečném letadle. FS 2002 byl vylepšen co do animace prostorových efektů, ale chybí mi zde navigace. Vše se musí létat pouze na HDQ a funkci APR - Approach zde nemohu objevit. Nenašel ji někdo? Dělám chybu? Z tohoto důvodu FS 2002 je hezký na pohled, ale pro člověka, který má nalétáno na skutečném trenažeru Boingu 737 bez navigace nic moc.
 

Re: Navigace   7. 1. 2002 / 15:03Vita Zenisek
To asi delas neco spatne, protoze FS2002 oplyva nejen navigaci, ale dokonce i ATC.
O jaky druh navigace ti vlastne jde> Popis o co se snazis, takhle je to prilis obecne.
Co se tyce Boeingu, tak APR je na tom samem miste co byla ve FS2000
 

Re: Re: Navigace   8. 1. 2002 / 13:58Roman
Prosím můžeš mi pomoci. Jak nastavíš frekvenci na přiblížení letiště? Kde ji najdeš? ATC Ti pomůže při počasí QNH dráhy. Jak si nastavíš u B747 kurz dráhy? Třeba dělám chybu. Díky
 

Re: Re: Re: Navigace   8. 1. 2002 / 14:54Vita Zenisek
ILS frekvence (a vsechny ostatni taky) najdes v mape, kdyz kliknes na dane letiste. Presne smery drah jsou tam uvedeny tez (pokud je to draha, ktera ILS ma). Frekvenci pak nastavis na NAV1 radio tak, ze (v B747 a myslim ze i ve vsech ostatnich MS default letadlech) zmacknes SHIFT+2, vyskoci na tebe Radio Stack - tam naladis ILS frekvenci@ na NAV1 radio a zaktivnis ji stiskem tlacitka STBY.
Kurz drahy nastavis primo na panelu Boeinga ve druhe obrazovce zleva - v pravem hornim rohu se ti pri vhodnem nastaveni prepinace "NAV/GPS" rozsviti napis CRS, na ktery kdyz najedes mysitkem, tak si ho muzes nastavit.
Potom Boeinga navedes zhruba 15 mil od letiste a vysce priblizne 4000 (tyto udaje jsou draha od drahy ruzne, ber je prosim jako orientacni informaci) na kurz drahy (ILS ti uz ukaze kam). Potom si muzes na AP zmacknout tlacitko APR a pri aktivnim AP a trose stesti ti to samo pristane.
 

Re: Re: Re: Re: Navigace   8. 1. 2002 / 23:47
Tom Meinlschmidt
mam blby dotaz jak se ma spravne delat "kolecko" na priblizeni na danou RWY? napriklad, letim-li z LKPR na LKMT kurzem 89, a mam v LKMT RWY 22 s kurzem 224, jak to udelat.. diky

ps: byl bych vdecny za priblizne "nastaveni" boeingu 737, myslim klapky, IAS apod
 

Re: Re: Re: Re: Re: Navigace   9. 1. 2002 / 08:47Vita Zenisek
"Nastaveni" Boeingu naleznes v helpu v sekci "Aircraft Handbook" Tam mas u kazdeho letadla How to Fly.
A co se tyce odletu, priblizeni a pristani, na to existuji diagramy, ktere je mozno nalezt (pro CR) na AIP, ktery byl volne pristupny, ale ted jsem zjistil, ze tomu tak neni. Nicmene do brezna si muzes jeste zazadat o volny pristup a stahnout co pujde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Navigace   9. 1. 2002 / 12:40standa
nechci nějak provokovat, ale RWY22 je v realu zavřená a slouží jako parkoviště
pro A/C. Stojí tam hlavně TVS, FFR a občas něco jiného, tak tam moc broučkové nesedejte. Jinak používej standart postup: downwind, left or right base a final, vždy o 90°. Chtěl jsem to rozepsat, ale nabaví mě to počítat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace   9. 1. 2002 / 12:48Vita Zenisek
To samozrejme vime, ze LKPR RWY22 je zavrena ty broucku )
Ale Tomas chtel vedet, jak se trefi na LKMT RWY 22 - Ostrava - Mosnov. Ta bude tezko zavrena. A downwind, left or right base a final s Boeingem? No na hrani mozna dobry (a to jeste podle GPS). Ale v reale holy nesmysl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace   9. 1. 2002 / 14:02standa
Tak to bude tím, že nikdy nic nečtu tak, jak by se mělo. Mou poznámku beru zpět a omlouvám se za mou Tupost. Pardon, již se to nikdy nestane.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Navigace   9. 1. 2002 / 21:14Roman
Zdáse mi to jednoduché. V každé navigační mapě od Jepresonu je přesně stanoven maják kam se musíš dostat a nebo průsečík kurzů dvou majáků. Přibližně to bývá cca 50 km - 100km od prahu dráhy. Stačí si pro orientaci promítnout osu dráhy atam směřovat letadlo. Předtím si musíš vyhledat jakou prekvenci má pro danou dráhu APR a nastavit ji. Při přiblížení k ose dráhy a zapnutí APR naskočí na NPP vzdálenost a zhasne se HDQ, neboť přebere automatický pilot řízení letu. Dále musíš mít dobrou výšku ńad majákem (střetovým bodem)ukazuje to NPP na pravé strane. pokud protneš glydepass pak se vypne řízení výšky ALT a převezme AP řízaní sestupu. Tak asi tak nějak. Podle kategorie se dokáže buďto přistát až na dotek a nebo při druhém signálu markru je nutné vypnout AP a převzít řízení na dotek. Přeji dobré přistání
 

Re: Navigace   7. 1. 2002 / 16:15Marek Mincbergr
Ahoj

Jestli muzu, mam malou pripominku. Pokud mas neco nalitano na trenazeru 737 a chces mit aspon trosicku priblizny pocity z chovani a ovladani letadla (vcetne systemu a avioniky - FMC), zapomen na to, ze existuje nejakej defaultni panel pro 737 ve FS2002. Jsem vlastnikem Dreamflight 737 a muzu odpovedne rici, ze je to nejlepsi model letadla a panelu, co jsem na FS videl (nemel jsem v ruce PIC767). Nezbyva nez doporucit.
Je te tak akorat zjednoduseny (na PS1 to nema), aby to jeste bylo realny a pritom to nebyl primo proceduralni trenazer. Originalni B737 z FS2002 jsem ani nezkousel spustit, tohle je po vsech strankach lepsi. Jen me mrzi, ze motory nabihaji pri spousteni stale rychle. Zapomen na minutu, minutu a ctvrt k dostani se na rezim Low Idle. A to samy plati i pro APU (zadnejch 40 - 90s, ale jen cca 10 sec na rezim). To me jako technikovi na CFM56 docela vadi. Samozrejme kolegove by nasli dalsi chybky na jinejch systemech. Ale jinak je to moc pekny. Nejllepsi 737 a jedno z nejlepsich letadel vubec. A je na to udelanej i moooc peknej OK-EGP. Stoji to za to. opravdu.

Marek
PS Nejsem prodejce a ani s nima nemam nic spolecnyho
 

Re: Re: Navigace   7. 1. 2002 / 21:25Tomáš
Ahoj
Měl bych dotaz Marku kde jsi sehnal Dreamflight 737 + (textury) na OK-EGP.
 

CSA textury pro DF737   8. 1. 2002 / 14:47JBr
Livrej CSA je spolu s mnoha dalsimi ke stazeni primo na webu Dreamfleet.
 

Re: Re: Re: Navigace   8. 1. 2002 / 19:21Marek mincbergr
Ahoj

Dreamflight 737 (Oficialni nazev je Greatest Airlines B737-400) se da sehnat ve dvou provedenich. Prvni je stazeni primo od Dreamflightu (www.dreamflight.com , aspon tusim, mam to doma v odkazech, takze si to nepamatuju) s tim, ze instalace je mozna az po platbe a ziskani kodu. Druha moznost je krabicova verze. Ja osobne jsem ji koupil od www.highinthesky.cz , v Praze jsem to bral osobne a ne postou. Po te, co ziskas tohle, budes si jeste muset stahnout Final Patch (cca 15 MB). Bez nej to ve FS2002 nerozchodis a ve FS2000 bude obcas dochazet k chybam (hlavne FMC). Presto to za to stoji.

Textury se daji nejake sehnat na flightsimu, ale mnohem vic jich najdes taky zadarmo primo na strankach dreamflightu. Ted je jich tam cca 200 a mezi nima i EGPetr a to vcetne loga Sky Teamu za kabinou, takze je docela aktualni. Travel Service zatim nikdo neudelal, coz me zas az tak nemrzi, ale muze to byt vyzva pro dalsi Jak rikam, ma to drobne musky, ale jine veci (FMC, ovladani autopilota a vubec vlastne vsecko) naprosto vyvazuji cenu cca 1500kc. Jeste jsem nezalitoval.

Zdravim, Marek
 

Re: Re: Re: Re: Navigace   9. 1. 2002 / 08:53Vita Zenisek
Zdravim!
Momentalne si na highinthesky musis pockat az do unora, nebot se chysta nejaka reedice GA737 pro FS2002. Podle mych informaci se ta trocha cekani vyplati, nebot u toho ma byt novy manual a dokonce i VHS video z letu skutecnym Boeingem z mista A na misto B. Ted uz jen nevim odkud kam Ja uz take cekam od predvanoc. Stazeni se mi sice povedlo, ale moje banka zablokovala pouziti karty v siti internet a nechce mi to povolit Byl jsem pekne vytocenej. Ale uz jsem se s tim vyrovnal a ted cekam a cekam...
 

Re: Re: Navigace   8. 1. 2002 / 14:00Roman
Marku poslal jsem Ti dotaz jinou cestou. Děkuji
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ