|  | |  | |  |  | | OT: Kvaltofka   22. 4. 2006 / 20:49 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: OT: Kvaltofka   22. 4. 2006 / 21:07 |  | 
 |  |  |  | | tak to je síla.... co to asi pohani....  PS: neni to zas tak upnle OT..
  
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: OT: Kvaltofka   22. 4. 2006 / 21:25 |  | 
 |  |  |  | | Podle velikosti by to mohl být motor o objemu 2/2,5/3,5 cm3. Víc by to být nemělo. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: OT: Kvaltofka   22. 4. 2006 / 21:34 |  | 
 |  |  |  | | Jednoválec, dvoutakt, zadní sání a výfuk s laděnou rourou. Otáčky tak kolem 38.000 / min. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: OT: Kvaltofka   22. 4. 2006 / 21:22 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: OT: Kvaltofka   22. 4. 2006 / 22:13 |  | 
 |  |  |  | | Je to pěkné, ale asi tak před 25 lrty jsem to měl s pulzačním motorem. Ten byl o něco rychlejší. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: OT: Kvaltofka   23. 4. 2006 / 07:58 |  | 
 |  |  |  | | Jenže tehdy se létalo na kratších drátech a hladina hluku nebyla omezena 64 db(A)  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   23. 4. 2006 / 21:49 |  | 
 |  |  |  | | Máš pravdu, řev to byl a fofr také. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   24. 4. 2006 / 08:34 |  | 
 |  |  |  | | Když jim začali lítat s dvaapůlkama hooodně přes 300 km/h, tak poupravili pravidla a rychlost šla až neuvěřitelně dolů  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   24. 4. 2006 / 14:36 |  | 
 |  |  |  | | Tehdy mě to přestalo bavit a začal jsem dělat RC. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   24. 4. 2006 / 14:46 |  | 
 |  |  |  | | Ono těch co to přestává bavit je nějak čím dál víc. A přitom účko je jedinej model eroplánu, kde jeho let cejtíš na vlastní kůži  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   24. 4. 2006 / 15:22 |  | 
 |  |  |  | | To máš pravdu, ale dělal jsem to proto, že jsem si rouru postavil sám a piplal na špičku možností taky sám. Pamatuji si dobře na řev motoru v okamžiku když jsem měl konečně všechny díly pohromadě a poprvé složené do funkčního motoru, bylo něco málo po půlnoci, a má nedočkavost mě vyhnala na balkon za poznáním zda to také běhá - co mám povídat - běhalo dokonale - svítilo celé sídliště. 
 Po zavedení omezení hluku jsem se dal na stavbu RC zařízení - ještě lampové a také modelů - no a na pulzační motor jsem nezapoměl. Dnes bych to neryskl, ale tehdy to byl super adrenalin: Letadlo z rychlostí okolo 200 km/hod. ovládané jednokanálem. Asi hodně andělů strážných se nadřelo s tím, že to vždy dobře dopadlo.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   24. 4. 2006 / 15:43 |  | 
 |  |  |  | | Dneska si za nehoráznou sumu pořídíš plynovou turbínu a místo foukání pumpičkou zapneš na panelu RC soupravy čudlík s nápisem startér      | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Kvaltofka   24. 4. 2006 / 16:39 |  | 
 |  |  |  | | Jenže to je za cenu auta nebo počítačové sítě. Tenkrát to bylo za pár korun za odřezky nerez plechu a ocelové planžety s pár maličkostma. Nejhůř se sháněly prskavky mimo sezonu. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |