Ještě upřesním jak je to s požadovaným počtem hodin. Abys mohl vzít do kabiny někoho cizího, tak musíš mít nalétáno minimálně 50h a z toho na daném typu minimálně 5 hodin sólo (tj. jako velitel).
Na každý nový typ počítej s přeškolením - to znamená tak 2-2.5 hodiny s instruktorem - a pak opět (abys v novém typu mohl někoho svézt) - těch 5 hodin sólo.
Každý typ se ti zapisuje do zápisníku letů jako kvalifikace. Navíc - musíš létat tak, abys neměl (na daném typu) přestávku delší než 90 dnů. Pokud totiž v uplynulých 90 dnech nevykonáš na typu minimálně tři starty a přistání (= tři okruhy), tak nesmíš být ustaven jako velitel letadla a musíš vykonat kontrolní let s instruktorem. Tj cca 30 minu - několik okruhů, nouzové postupy, technika pilotáže a pár "nouzových" přistání bez použití plynu, event. i s úplným vypnutím motoru.
PetrS |
|