Podívejte se, celá studie vychází ze strategického plánování a průzkumu trhu. P.Andrlík, který je nyní ředitelem společnosti EBA - provozovatel letiště, je skvělým manažerem a ekonomem. To díky jemu se letiště Pardubice dostalo tam, kde je teď. Předpokládám, že pár let tu ještě zůstane a podaří se mu na letiště přilákat další a další dopravce, včetně Low-costů. Zájem o lety do PED samozřejmě jsou, ovšem jejich příchodu zabraňuje právě nedostatečná kapacita haly a nestandardní zázemí pro letadla. Pokude se tedy do budoucna počítá s výstavbou nového moderního letiště, které má splňovat taktéž Shengenské dohody, musí se to udělat pořádně a na úrovni 21.století.
Je potřeba si uvědomit také další faktor - nízké ceny letenek na českém trhu. To znamená, že letadlem může létat každý průměrný čech a nabídka destinací je taktéž veliká. Posoudím-li tuto situaci z vlastního hlediska (na letošní rok jsem si zakoupil 13 letenek a dříve jsem neletěl ani jednou!!), letecká doprava se tedy stává i u nás dostupná široké veřejnosti.
ČSA také provedou audit, na základě kterého budou Pardubice posuzovány jako možné diverzní letiště pro Prahu. Zájem o letiště tu tedy je a bude.
Posledním příkladem zájmu jsou samozřejmě tolikrát zmiňovaní rusové. Ti tvoří v dnešních podmínkách tři čtvrti všech odbavených cestujících a ne jinak by tomu mělo být i do budoucna - naopak! Společnost Kras Air chtěla na linky do PED nasadit B767-200, čí IL-86, což kapacita haly nedovoluje. Atlant - Soyuz má IL-96, které opět do Pardubic z kapacitních důvodů nemohou. Dále se uvažuje o zavedení historicky první pravidelné linky ze St.Peťersburgu a z Moskvy....
Pokud si tedy ještě někdo myslí, že civilní letiště v PED za 2,2 mld. je zbytečné, nemá cenu tento investiční záměr dále obhajovat. |
|