|  | |  | |  |  | | PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 09:25 |  | 
 |  |  |  | | Tak jsem včera večer sepsal krátký návod jak využít virtuálního navigátora ovládajícího NVU. Snad jsem tam nenasekal moc chyb a někomu to pomůže. 
 http://sweb.cz/pavlon/Tu-154_VN.pdf
 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 12:13 |  | 
 |  |  |  | | Díky, určite sa zíde, NVU systém je dosť "головоломный". | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 13:24 |  | 
 |  |  |  | | Děkuji, moc a moc děkuji. Ani nevíš jakou jsi mi tímhle krásným manuálkem udělal radost. Dnes ráno jsem pronikl do tajů KLN-90B a podařilo se mi do něj dostat a zaletět LKMT HLV BNO VOZ LKPR. Takže zítra si vyzkouším ještě let podle Tvého návodu. Snad zanedlouho oživím strojový stereotyp na IVAO i lety s Tu-154. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 17:39 |  | 
 |  |  |  | | Děkuji mnohokrát. Naprosto srozumitelné a jasné. Za chvíli to jdu zkusit...  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 19:56 |  | 
 |  |  |  | | Mohu mít ještě jeden dotaz? Jak mám poznat co a jak nastavit v airport latitude na Latitude scale? V manuálu je to bod 5.3.2.5. Pač já mám dojem, že když to správně nenastavím, tak to pak neletí s VN tak jak má.U toho VN jsem postupoval podle návodu a letadlo se otočilo o 90° na plánovanou trať a uhánělo pryč... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 20:26 |  | 
 |  |  |  | | Tam se zadává zeměpisná šířka letiště odletu nebo nějaká průměrná zeměpisná šířka trati, v případě delší trati, kdy se výrazněji mění zeměpisná šířka, by se měla zadaná šířka postupně upravovat (i to umí VN). Jde o to, že NVU potom počítá podle zadané zeměpisné šířky s určitou sbíhavostí poledníků, kterou využívá při upřesňování orientace kursového systému.
 Takže toto nastavení nemůže mít až tak velký vliv na kurz letu. Já tam nastavuju při letech v okolí ČR 50°.
 Chybu bych hledal někde jinde, např. ve správném sesouhlasení kursového systému apod.
 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 20:32 |  | 
 |  |  |  | | A mohu se zeptat, jak mám sesouhlasit ty kurzy? Pač já dokáži hýbat jen s jedním druhem ručičky od kurzu a to je hned ten základní při naběhnutí a nahození letadla. Jo a když přepnu ručně bod na trati v VN, tak mi to s ručičkou ani nehne... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 22:15 |  | 
 |  |  |  | | Anglický manuál, kapitola 5.3.2.5 (strana 29). Podmínkou jsou myslím nahozený bustry, overhead všechno potřebné nahoru a srovnaný gyroskopy (na konzoli u AP, umělý horizont na zemi 0°). Jinak se to po spuštění gyroskopů rozháže.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   29. 4. 2006 / 11:25 |  | 
 |  |  |  | | Přímo na zkalibrování všechz kompasů je na overheadu černej panel a v manuálu kapitola 5.3.2.5. Alignment and coordination of gyros na straně 29.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   29. 4. 2006 / 18:03 |  | 
 |  |  |  | | Tak to dělám vše správně(tedy podle manuálu). Tak nevím, proč mi to éro pak letí úplně mimo... 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 15:48 |  | 
 |  |  |  | | Nejlíp by bylo popsat konkrétní situaci, jaká je trať, kam má letět a kam ve skutečnosti letí. Ideální by bylo hodit sem obrázek té situace, případně mi na mail pošli konkrétní plán letu ve formátu pro VN (je uložený ve složce Gauges/Tu154_cfg/ a jmenuje se nvu_dat_ + číslo s příponou dat a mrknu na to. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 17:59 |  | 
 |  |  |  | | Už jsem Ti ten soubor poslal na mail. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 18:09 |  | 
 |  |  |  | | Nic mi nepřišlo, bohužel chyba byla v adrese na Periskopu, byla tam navíc mezera, už jsem to opravil. Pošli to prosím ještě jednou. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 18:18 |  | 
 |  |  |  | | Tak na podruhé to tam snad dorazí  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 19:00 |  | 
 |  |  |  | | Jo došlo, problém je v prvním úseku tratě, který má délku jen 1km (kurz 187°). Jelikož NVU se už minimálně 5km před otočným bodem (a při větších změnách i dříve) přestavuje na nový úsek trati tak si s takto krátkým a zbytečným úsekem neporadí. Takže zkus vytvořit nový plán bez tohoto úseku.
 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 23:14 |  | 
 |  |  |  | | Děkuji mnookrát za pomoc, už to běhá tak jak má. Ještě jednou díky  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |