|  | |  |  | | Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 13:41 |  | 
 |  |  |  | | Tak ja jen upřesním finálně podle předpisů jak je to u nás, tedy žádné FAA, ale pěkně L10/II. 
 5.2.1.7.2.1.1 V radiotelefonii se musí k označení
 letadla použít některého z těchto typů volacích znaků:
 
 Typ a) – skupina písmen a/nebo číslic, odpovídající
 poznávací značce letadla, nebo
 
 Typ b) - radiotelefonní označení provozovatele letadla,
 za kterým následují poslední čtyři znaky poznávací
 značky letadla, nebo
 
 Typ c) - radiotelefonní označení provozovatele letadla,
 za kterým následuje označení letu.
 
 Poznámka 1: Označení výrobce letadla nebo
 označení typu letadla může být použito jako
 radiotelefonní prefix volacího znaku typu a).
 Poznámka 2: Radiotelefonní zkratky leteckých
 provozovatelů, uvedené v bodech b), a c), jsou
 obsaženy v publikaci ICAO "Zkratky leteckých
 provozovatelů, leteckých úřadů a služeb", Doc. 8585.
 Poznámka 3: Libovolný počet výše uvedených
 volacích znaků je možno uvést v Poli 7 letového plánu
 ICAO jako identifikaci letadla. Instrukce pro
 vyplňování letového plánu jsou uvedeny v PANS -
 RAC, Doc. 4444.
 
 Všiměte si pozorně, že pravidla kterými se řídíme jsou
 i) tento volací znak odpovídal jedné z možností A,B,C
 ii) tento volací znak byl zapsán do pole 7 letového plánu
 iii) pokud použijeme radiotelefoní zkratku provozovatele, můžeme pro účely létání na IVAO seznam z dokumentu 8585 rozšířit o zkratky VA
 
 Ti co mají předpis L10/II po ruce si dále mouhou všimnout že se nikde neváže způsob používání volacího znaku na pravidelnost/nepravidelnost/obchodní let/soukromý let/typ letada či cokoliv jiného. Tohle říká předpis a tak se tomu děje i v reálném světě, příkladů už v tomhle vlákně zažilo až až.
 
 Závěrem upřesnění několika častých omylů:
 
 a) Provozovatel nerovná se letecká společnost. Provozovatel klidně může být aeroklub, soukromá osoba, armáda a každý může, ale nemusí (po splnění určitých podmínek) si u ICAO zaregistrovat volací znak.
 b) Obchodní let nerovná se (pravidelný) linkový let. Obchodní let klidně může být charter a nebo dokonce vyhlídkový let nad nejbližší hrad.
 c) General aviation nerovná se malá letadla, leckterý bizjet překoná vším (včetně velikosti) některá létadla některých dopravců - zase ale klidně může být letem komerčním i nekomerčním...
 
 Když to shrnu, nemíchejme hrušky s jabkama a pokud někdo má volačku v pořádku podle nejvýše uvedených kritérií, nespojujme to nijak s dalšímo body jeho FP, neb to opravdu spolu nemá nic společného
 | 
 |  |  | 
 |