FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí... Jeden příspěvek | Celý strom
VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 01:48
Rozšafín Ctibum   
Tak jsem to dopatlal až do konce, "manuálek" na Prahu je hotový. A dokonce v mírně přepracované verzi 1.1. Už se tam, klucí VFRkovatý, nemusíte bát. Máte to na webu...mno a pro ne AVP si dovolím přímý link, snad se kluci nebudou moc zlobit, stahujte tady :

http://www.virtualak.com/data/VFR-CTR3.pdf

A hlavně se učte, bude se to hodit jak vám, tak hlavně nám

A ten nadpis ? Však pochopíte
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 06:00
Willhelm   
Tak tohle je super!!! Nejen, že to je informačně hodnotný dokument, ale marně vzpomínám kdy jsem se naposledy nad nějakým výukovým materiálem takhle zasmál.... Díky Borku.
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 06:14
PjSky   

jeste jedna vec tam nezminena:
Vstup na drahu povaluje ATC:
04-22 ma poznamku ze vstup je automaticky povolen, hlavne pro pojezdy L,P; pamatuju si, ze sem kdysi davno zadal ATC o povoleni a jasne mi to zduraznil.
 

Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:22
OK-Milda (BHA410)   
Clapče ty se mi snad zdáš, ty snad neumíš ani číst, cituji:
Většinou to vychází tak, že se letadla hlásí na věžku současně s přiblížením k vyčkávacímu bodu dráhy. Povolení ke vstupu na dráhu musíme obdržet od věže, za žádnou cenu nelze vstoupit na dráhu samovolně bez povolení !

Je ti snad tato věta málo? A zmínce o dráze 04-22 už nerozumím vůbec. On se autor o ní v tom textu někdo zmiňuje?
 

Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 09:11
PjSky   
Australsti domorodci veri, ze svet je sen a tak de obvykle nicemu nedivi, protoze kazdy dobre vi, ze ve snu se muze stat cokoliv.

Draha 04-22 je v primo v mapach popsana priblizne takto: taxi and parking approved. takze zadne povoleni netreba, podle meho nazoru. btw to tu hlasi i nekdo jiny. Myslim ze prave tohle by mohlo mast spoustu novacku, a jak jsem komentoval: sam sem se napalil.
Proto bych to tam klidne pridal, zvlast pro fakt, ze pokud poleti jen tak na navstevu [nechci rict jako GA / vseobecne letectvo ] patrne pojede pres 04-22 P/L

btw taky vas nebavi pojizdet pres cely plac az tam dozadu 15kts?
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 09:17
Tragédie v JRD
Jj... to ze nekdo po tobe chtel aby jsi zadal o povoleni na 4/22 byla jeho ponekud prehnana horlivost...
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 09:24
OK-Milda (BHA410)   
Obávám se, že to bylo horlivost PjSky a ne ATC (alespoň jak to on sám napsal - tedy jestli jako tomu dobře rozumím).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 09:33
Tragédie v JRD
No .. pokud o to zadal PJSky tak to byla PJSkyho horlivost.. ja to pochopil teda tak, ze to po nem chtel ATC... ale myslim ze to je jedno ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 11:10
PjSky   
v tomhle se mi libi Sydney.. tam si pojizdeni pres drahu uzijete. a prekerka je, ze drahy povoluje tower a pojizdeni ridi ground, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 11:26
Tragédie v JRD
co je na tom prekerniho ground si to s TWR muze skoordinovat a to povoleni ti muze udelit GND po koordinaci s TWR ... a nebo v LKPR , pri pojizdeni na start na 06 GND preda na TWR jeste pred krizenim 13/31 a dal si ho pojizdi sam, analogicky pri pojizdeni z pristani z 24 na apron ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 11:37
Marky Parky   
Tohle se přibližně takhle. dělá v Praze. Ale jsou letiště kde to tak nejde - ono totiž to "křižování" dráhy s groundem jak je popsané v IPacku v IVAO ve skutečnosti podle předpisu nejde. Na LKPR se používá to, že ground sice může po koordinaci dráhu křižovat, ale na ten daný moment převezme zodpovědnost za celou dráhu. A maj tam takový klikátko že vždycky když to dělá, tak věžníkovi dráha na obrazovce zčervená. Úplně přesně by to asi ale řekl Mafra..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 12:09
PjSky   
Nevim jak v IVAO LKPR, tam jsem "ostrou" drahu zatim nekrizoval. Sydny me GND hodil na vez a vez pak zas na GND.. krizoval jsem 2 drahy takze trochu opruz... clovek se nakeca a to je tepr na zemi. navic musi cekat az dokecaji ostatni, takze se slimejsi po zlute care a kdyz se vam na zada tlaci bulik... ktery taky vekecava cesticku.. prislo mi to zvlastni. navic ten jazyk, aussies v realu mluvi pekne ale tahle trojka.. na kazde vyzadane opakovani zpravy se na me bulik nastvane natlacil
jak je to s rozestupy na zemi?
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 09:23
OK-Milda (BHA410)   
Ty si asi fakt australskej domorodec a mě se opravdu zdáš.
Tak aby bylo jasno, je ta příručka pro upřesnění frazea a postupů při přílech a odletech VFR na Ruzyni. To jestlio je nebo není nějaká dráha či pojížděčka zavřená nebo překlasifikovaná je otázkou jiných publikací (AIP, NOTAM apod.), které každý pilot povinen mít před letem nastudovány. Nemůžeš tedy čekat, že ti do takového (mimochodem suprovýho) manuálku někdo bude psát i takovýhle věci. To už by tam mohl rovnou psát, že pojížděcí C je zavřená a že ... bla bla. A to že tě na to musel upozornit až ATC je jen a jen tvoje ostuda. Než někam letím tak si nejdřív zjistím co a jak.

PS: Mám pocit, že to jak je to z RWY 04-22 je informace už notoricky známá, že všichni schopní piloti už tuto informaci maj ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 10:01
Flogger   
v tom bude asi ten kamen urazu... schopni piloti mozna, ale zacatecnik jako ja je z toho vseho trosku zmatenej... sem rad, ze to sem PjSky hodil, pac sem taky trosku tapal, jak to s tou drahou vlastne je...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 10:30
OK-Milda (BHA410)   
Hmm tak dobrá, ale mám pocit, že v AIPu je to uvedený poměrně jasně. Nemám to teď před sebou, ale budiž.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 10:42
Tragédie v JRD
ne kazdy ma aip nebo si ho nekde stahne jako takovy ) ... ale text na AD mape LKRP je jasny... ze je zrusena jako draha, a "vystupuje" jako pojizdecka (ci co to tam je za textik)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 11:33
OK-Milda (BHA410)   
Tak já tedy ten textík upřesním obrazovou formou. Je pravda, že je v angličtině, ale to by neměl být vážnější problém a vpodstatě říká, že pojíždění po RWY22/4 je povoleno (a tudíž o něj není třeba žádat - logicky). Jinak je to mapa uvedená v AIP, což jsem měl na mysli a je to navíc mapa stažitelná ze stránek IVAO/CZ a nevidím proto důvod, proč to psát do příručky týkající se frazeologie a postupů. To jen, abych zde obhájil, proč mi poznámka PjSky přišla v tomto tématu jaksi mimo, jak koli jako upozornění ve svém principu asi vhodná (zvláště pro nezkušené) a omlouvám se proto za ostřejší tón k problamatice 4/22.
20588 B / 417 x 324 / zmapy.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 11:17
PjSky   
Mildo ty se mi urcite zdas, nastesti.
Presne jak dopisuji ostatni: ten navod je pro novacky. Novacci leckdy ani neumi cist v mape, natoz v AIP. Preci jen to neni autoatlas, ktery jinak k VFR postacuje [presne tehdy kdyz vite kam neletat, coz muze byt i kazde Ctr, nejen rezervace a elektrarny]
Udelej tutorialek na cteni map, kdyz je pro tebe tak samozrejme.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 11:37
OK-Milda (BHA410)   
Co je na VFR mapách a mapách letišť tak nesrozumitelné? Neříkám když jde o přibližovací mapy, tam je spousty číselných a na první pohled složitých informací. Dále viz: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=103556&lan=0
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 07:00
Vita Zenisek
Pekny manualek. Pozorne jsem ho precetl a nenasel jsme nikde povoleni ke spousteni?
Je to spravne? My kdyz byli na LKPR tak jsme toto zabalili do prvniho volani na DEL.
A to asi nejak takto: Ryzyne Delivery, volacka, ATIS, QNH, jeden UL VFR bez planu, zadam spousteni do XXX ...

Co na to Pepa a Johny?

Vita
 

Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 07:07
Vita Zenisek
Netvrdim ze je to uplne spravne, jen mi bylo receno, ze na roizenem letistu se nemuzu bez povoleni ani u...t a ze spousteni patri mezi veci o ktere se musi zadat.
Vita
 

Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 07:24
Serž   
taky jsem slysel ze se musi zadat ale po overeni u kompetentnich osob se zjistilo ze ne
 

Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 07:29
Gustav ( BHA576 )   
Víťo,na tohle ti jistě odpoví lidé fundovaní.Já jsem už ale také slyšel,že se něco v té komunikaci změnilo.Například,že už nežádáš o vypnutí atd. Nevím možná se už změnila pravidla komunikace,nebo je už povolené nějaká hlášení zkracovat a vypouštět. Je také možné,že to platí pouze v době,když mají řídící cvrkot.Jo a tu dráhu 4/22 už neberou jako dráhu,ale jako odstavnou plochu.Pravděpodobně,se stavbou té nové paralerky 6/24 asi zanikne úplně a doufejme,že i na mapách
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:05
soudruh
Nejlépe je vzít k ruce patřičnou stránku AIPu kde je u každého řízeného letiště jednoznačně popsán odlet a přílet VFR, včetně komunikace. V reálu se některé věci říkají jinak, ale obsah je + - stejný. Když jako pilot na něco zapomenete, řídící se vás vždy zeptá na podstatnou informaci kterou jste mu třeba na poprvé neřekli.
 

Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:06
Rozšafín Ctibum   
Dle mého skromného názoru, malá letadla o spouštění nežádají.
 

Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:19
Rychlokvaška
Ahoj Borku, Tvůj skromný názor je zcela správný. Důvod bývá prostý - některá letadla navíc mají použití radia v checklistech až po spuštění motoru. U malého letadla navíc není pro pilota problém (ba přímo povinnost) přesvědčit se, že prostor kolem letounu je "čistý". Také spuštění takového písťáku nemá na okolí obecně příliš velký vliv
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:26
OK-Milda (BHA410)   
A co když půjde za letadlem nějakej úředníček s lejstry a ty mu rozfoukáš dopisy po ploše, on je začne honit a v záchvatu děsivé úřední katastrofy vběhne bulíkovy rovnou pod kolečka nebo nedej bože nějakej papír odletí až na přední sklo startujícího airbuse, pilot se lekne (možná i toho razítka na papíře) a strhne řízení do strany a je vymalováno. To je nemalý vliv na okolí?
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:33
MaPa   
Vono se bulíkům nedávaj lístečky za stěrače za blbý parkování ???
To by potom byl pailot na papírky za voknem zvyklej
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:43
Rychlokvaška
V takovém případě se doporučuje ihned vypnout, zavolat rosničkářům ať přidají do METARu urychleně MBST nebo PO a sichrovat to pár fotkami úředníčka v pozadí s letícími papíry a urychleně to nahlásit nejbližšímu úředníkovi ÚCL nebo MD. V příručce pro tyto situace je navíc doporučeno, aby to nebyl ten s těmi papíry, ale hlubší význam je mi skryt
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 10:52
Vita Zenisek
Tak diky panove. Jak rikam, nebyl jsem si jist.
Jednak je to dlouho co jsem byl v Praze (potom pro vlastni potechu uz jsem lital jen do Varu) a druhak ATC je tvor prizpusobivy a kdyz si zazadas (byt o zbytecne) povoleni tak ti ho klidne bez mrknuti oka vyda

Vita
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 14:17
Lowmick   
No ja jsem si spousteni v Brne zadal, mel jsem s sebou Bendixe, ale slo by to i pres baterii v eru.
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   6. 5. 2006 / 10:16
OK-Milda (BHA410)   
Právě jsem se v databázi letišť dočetl, že v Pardubicích je spouštění možné jen po povolení. Takže to je asi i individuelně na některých letištích různé.
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:28
Rychlokvaška
Borku, jinak super materiál, myslím, že hodně pajlotům pomůže. Doufám, že nebudu obviněn z hnidopišství, když si dovolím jen malilinkou připomínku k frazeologii = taxi to holding position vs holding point
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:31
MaPa   
Borku, dík, už sem to sosnul, vytesal do plátů kamene a budu to postupně přenášet do šedé kůry mozkové. Přesto i tento vstřícný krok mě nejspíš nepřesvědčí k letům na IVAO, protože tam ste na mě moc pinklich společnost.
 

Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:43
OK-Milda (BHA410)   
... ale masochista Mates rád rozvraceče
 

Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 08:57
MaPa   
Myslím, že by Z-142ku pár metrů od prahu dráhy zapauzovanou nesnes. Ale manželce, která čte zajímavej román a jen tak na tebe houkne, že máš přebalit dcerku nevysvětlíš, že to musí pár minut počkat
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 09:05
OK-Milda (BHA410)   
Tak udělej z manželky letušku a třeba ti to projde
 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí... verze 1.2   5. 5. 2006 / 08:52
Rozšafín Ctibum   
Chyba s point vs position je dosti závažná, aby s izasloužila opravu, uvolňuji tedy již verzi 1.2 a snad již je to v pohodě

http://www.virtualak.com/data/VFR-CTR4.pdf

 

Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 13:07
brendon (SVK832)   
Pekny manual. Poucny a zaroven vtipny.

Ale viete v com mam ja problem zo stupnymi bodmi? Ja to vidim na mape kde je ja pekne cesty vidim na mape. Ale ked pozrem z okienka von na krajnu vydim velke prd. A tu vznika problem neviem ako najst vystupny bod ked 90% vo FS chyba. Aku su cesty ci potoky rieky. UT to vyriesi al na mojom domacom PC kde pri LKPR sa moje FPS pohybuje okolo 10 a k tomu pridat UT, tak neviem ako pristanem na ruku
 

Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 13:15
OK-Milda (BHA410)   
Pokud mohu soudit z vlastní zkušenosti, tak UT by se na fps mělo projevit jen hooodně minimálně. A jinak specielně Praha má vstupní body viditelný i na GPS, ale o tom psssssssss
 

Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 15:18
brendon (SVK832)   
Nevsimol som si. A ked mam pravdu nehladal som. Lebo sa tu uz vela krat spominalo ze tieto body nie su na GPSkach. Ale na druhych letiskach to nieje?
 

Re: Re: Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   6. 5. 2006 / 10:17
OK-Milda (BHA410)   
Ty body jsou otázou detailnosti kvality zpracování afdat toho kterého letiště. Jak vidno LKPR2004 je prostě dokonalý addon
 

Re: Re: VFR do Prahy, jak na to, Pepa a Johny radí...   5. 5. 2006 / 15:01
OK-EUU46   
UZASNE. Vtipne a tim ctivejsi a tudis i zapamatovatelnejsi!!! Takhle je to super!!
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ