FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 18. 8. 2025, svátek má Helena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pad zachranarskeho vrtulniku Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pad zachranarskeho vrtulniku   11. 5. 2006 / 21:48
kuma   
sorry, ale ty si mamlas, "full-throttle"...
já teda nejsem odborník na katastrofy vrtulníků, ale pokud dobře rozumím komentáři - úkoly jak byly už napsány zde v niti, zdech mu jeden motor, z výšky 3-5 metrů sebou plácnul na vodu a pokusil se nahodit ten motor, to se mu povedlo, ale při nahození se mu nos zabořil do vlny, vrtulník se převrátil a tak došlo k havárii.

To taky, IMHO, přesně vystihuje to, co je vidět na obrázcích.

IMHO si myslím, že pilot zastresoval, když u vysadil ten (? jeden ze dvou) motorů - to dosednutí bylo docela drsné a je vidět, že rotor už tehdy dost prokmitnul a chybělo málo a měl sekanou z ocasního nosníku už tehdy.

Pak je IMHO vidět dvě věci současně - jednak se vrtulník kolébá na krátkých (námořníci občas říkají "mrtvých") vlnách, takže se výrazně kymýcí a boří celou kabinu i s oknem do vody. nevím, jestli jsou na to vrtulníkáři od Mi-14 zvyklí, pro suchozemce by to ale bylo na mrtvici. V tu chvíli je vidět, že ten chudák opravdu tahá plný kolektiv (vrtulníky v tuhle chvíli s "throtlem" nic nedělají) ale asi se bojí, aby při tom kymácení nepotopil vyrovnávací rotor (na vodě ostruha nepomůže) a tak při tom, jak zabraly /už oba/ motory, zapíchl tu čumu do vody a byl konec.

Kdo někdy jezdil na windsurfu, tak to zná. Když plachta zabere a nos prkna je trošičku pod vodou, zalije jej příďová vlna - a v tu ránu jede prkno pod vodu. Když se rychle nehupne dozadu - aby se čumák vynořil, prkno se nerozjede - a to je přesně to, co se stalo s tím vrtulníkem. Težko radit, nejsem vrtulníkář, ale asi kdyby to nechal kymácet, počkal, až se druhý motor rozběhne a zahřeje a pak pomalu táhl, bylo by riziko havárie menší. Ale možná je to blbost, určitě to byl člověk, kterej už měl něco za sebou...

To že se mu do trupu nenahrnula voda lze odvodit ze dvou faktů: 1. jde o Mi-14, tedy vrtulník kontruovaný jako létající člun (včimněte si, prosím, tvaru dna). Když někde něco nerupne, tak kompletně vodotěsný. A za 2. to že nic neruplo je jasné z toho, že když si odsekal zadní část, nešel ke dnu, co by udělala každá normální loď, ale plaval na hladině jako splávek - pořád byl vodotěsný (si teda myslím...)

A nakonec - je to trága -jako každá katastrofa. I když zahynul jen jeden, je to vždycky smutný....
 
Pad zachranarskeho vrtulniku - Priskac Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 18:57
Pad zachranarskeho vrtulniku - Věžník Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 19:00
Pad zachranarskeho vrtulniku - Jirka Kallasch Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 19:13
Pad zachranarskeho vrtulniku - MaPa Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 20:40
Pad zachranarskeho vrtulniku - einhorn Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 22:53
Pad zachranarskeho vrtulniku - Serž Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 20:46
Pad zachranarskeho vrtulniku - Aidam Unlimited Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 20:57
Pad zachranarskeho vrtulniku - Serž Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:07
Pad zachranarskeho vrtulniku - Aidam Unlimited Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:11
Pad zachranarskeho vrtulniku - Neo OK AAA Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:14
Pad zachranarskeho vrtulniku - Serž Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:17
Pad zachranarskeho vrtulniku - Neo OK AAA Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:41
Pad zachranarskeho vrtulniku - Jirka Kallasch Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:43
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:48
Pad zachranarskeho vrtulniku - Serž Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 21:56
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 22:05
Pad zachranarskeho vrtulniku - mípa Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 00:39
Pad zachranarskeho vrtulniku - tonde Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 00:51
Pad zachranarskeho vrtulniku - mípa Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 01:08
Pad zachranarskeho vrtulniku - tonde Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 02:19
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 01:38
Pad zachranarskeho vrtulniku - Masak Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 07:40
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 17:29
Pad zachranarskeho vrtulniku - Masak Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 18:43
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 23:52
Pad zachranarskeho vrtulniku - Masak Zobrazit celý strom14. 05. 06 v 17:50
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom15. 05. 06 v 18:44
Pad zachranarskeho vrtulniku - MaPa Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 08:28
Pad zachranarskeho vrtulniku - Marek Guman Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 08:32
Pad zachranarskeho vrtulniku - Jaakov Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 09:07
Pad zachranarskeho vrtulniku - MaPa Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 10:47
Pad zachranarskeho vrtulniku - Kolbiš (OK-KOL) Zobrazit celý strom12. 05. 06 v 11:48
Pad zachranarskeho vrtulniku - Serž Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 09:29
Pad zachranarskeho vrtulniku - kuma Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 17:32
Pad zachranarskeho vrtulniku - einhorn Zobrazit celý strom11. 05. 06 v 22:43
Pad zachranarskeho vrtulniku - brendon (SVK832) Zobrazit celý strom13. 05. 06 v 09:35
Pad zachranarskeho vrtulniku - Buffus Zobrazit celý strom14. 05. 06 v 08:32
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ