FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 9. 2025, svátek má Michal Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Výsledky ČSA Jeden příspěvek | Celý strom
Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 01:01
Už přistál   
http://www.finexpert.cz/default.aspx?server=1&article=16752

Možná jste četli, možná znáte odjinud, omlouvám se za OT, ale mě to zaujalo, chci se jenom podělit, budu se modlit, aby to nerozpoutalo nějakou debilní diskusi.
 

Re: Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 10:36
crazy
Já myslím, že to zas tak OT není. O tom, že Tvrdík by nemohl řídit ani ČSAv není třeba pochybovat ani chvíli. A tom, že budoucnost ČSA je značně nejistá si také cvrlikají vrabci na střeše. Musí udělat zásadní strategické rozhodnutí a poněkud změnit směr. Současný stav je zjevně neudržitelný. Ale Lašák se ydá být člověkem,který bz to mohl dokázat. Ale mám veškeré informace jen z oficiálních zdrojů, třeba někdo tady víc "zevnitř".


Dovolil bych si nastínit několik scénařů a někdo zasvěcený je může zhodnotit.


1. Prodej silnému strategickému partnerovi, který investuje do ČSA a umožní nákup dálkových strojů a nějakou dobu bude dotovat zavedení nových dálkových tratí a neziskových krátkých a středních, investuje do získání zákazníků. Otázka je jaká je šance, protože hodnota ČSA se pohybuje velmi těsně kolem 0 a vláda určitě nebude chtít deklarovat,že slavně privatizovala ČSA za 1 Kč.


2. Přesun směrem k low-cost dopravě. Tohle by bylo asi těžké. Museli by hodně srazit náklady, což jim zatím moc nejde. Krom toho mám pocit, že velkou část příjmů mají od business zákazníku a otázka je, zda by takoví zákazníci nepřešli jinam. Nicmémě se zdá být jako fakt, že pří současných cenách ropy prostě malý český trh takhle velkou klasickou aerolinku neuživí.


3. Z ČSA se stane menší "klasická" aerolinka, která bude létat od nás na východ a "spojovací" lety na HUBy v okolních zemích. To by ovšem znamenalo určité omezení flotily. Tímhle směrem to zatím jde samo přirozeným vývojem.

 

Re: Re: Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 11:40
pseudoMates
V zásadě nesouhlasim hned s několika věcma..
Tam kde ČSA jsou, není podle mě jen a čistě chyba Tvrdíka, ale do jisté (nezanedbatelné) míry i "díky" lidem pod ním.. viceprezidenti apod.
Ad 1) podle mě asi v tuhle chvíli jedno z řešení.. S čím nesouhlasim je, že střední a krátké tratě jsou neziskové.. Co já vím, tak střední a krátké jsou naopak ziskové (ne všechny, samozřejmě) a z těch se dotujou dálkovky.
Ad 2) Dokud bude stát majoritním vlastníkem akcií, tohle podle mě nehrozí.. Je to otázka prestiže, mít svého "vlajkového" dopravce (viz Swiss, který krachnul, co mi paměť sahá, dvakrát)
Ad 3) nemyslím si, že by zrovna tenhle krok by s sebou musel přinést nutně omezení flotily.. Pravdou je, že jen málo klientů by zvolilo pro cestu do zámoří např. tuto variantu: s ČSA z Sofie do LKPR a následně do Frankfurtu/Amsterdamu/Londýna/Paříže apod. Když by mohl letět přímo na takový hub s dopravcem, kterým bude pokračovat dál..

Osobně bych řekl, že nejschůdnější je částečně varianta 1, kde jsem ale vlmi zvědav, komu, za kolik a kdy se ČSA prodají a hlavně, co se pak bude dít..
 

Re: Re: Re: Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 12:05
Petr Slavíček   
A četli jste tu diskuzi k tomu? Opravdu hodně zajímavé.
 

Re: Re: Re: Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 13:05
crazy
Jenžeč hlavní náplní práce top managera je určit strategii a lidi, kteří ji naplní. Tvrdík nezvládnul ani jedno!! Takže právě to, že na tom mají nezanedbatelný vliv jeho podřízení je jeho zásadní zklamání ve funkci.


1) Souhlasím. Měl jsem na mysli ne VŠECHNY krátké a střední trati, ale právě ty jednotlivé prodělečné. Většinou ty, kde roste konkurence low-costů...


2) On i "vlajkový" dopravce může být nízkonákladový. Pokud si vzpomínám, tak se touto cestou vydal Aer Lingus. A naše vláda není tak silná, aby mohla držet nad vodou aerolinky, které prodělávájí miliardu ročně. A Swiss je v podstatě součást Lufthansy, takže kromě nátěru s helvétským křízem už mu toho moc nezbylo. Koneckonců i Air France a KLM se sloučily, aby byly konkurenceschopné.


3) No právě. Takže by ČSA fungovaly něco jako Lufthansa Regional, či spíše Air France Regional vzhledem k alianci od Prahy na východ. Koneckonců vývoj ČSA je dost zásadně dán její pozicí ve SkyTeamu.


Varianta 1 bude schůdná až za pár let.Až se povede konsolidovat ČSA a hosp. výsledek se dostane k 0. Hodnota podniku se počítá z mnoha faktorů, ale nejvýraznější slovo mají očekávané budoucí zisky. V podstatě by to znamenalo předat nyní ČSA skoro zadarmo, což žádná vláda neudělá.

 

Re: Re: Re: Re: Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 18:34
pseudoMates
Podle mého názoru.. nejsem ekonom, ale jen bývalý zaměstnanec..
Zrušit dálkovky.. A310 převést na linky do : Cairo, Beyrut, Moskva, Tel Aviv, Sofie, Bukurešť.. Prostě to, kam se teď lítá jen B734, popř. A32X
Na takový linky je podle mě A310 úplně ideální (když už není nic lepšího po ruce). Musel by se zpátky překonfigurovat na krátké a střední tratě, na které je určen, čímž by se i zvýšil payload.. Zrušit linky, který jsou málo vytěžovaný. Zavedl bych i jen třeba sezónní linky. Ať už letní, nebo zimní..
Obávám se totiž toho, že pokud se ČSA přetransformuje pouze na jakéhosi regionálního dopravce, přijde strašná spousta lidí o práci.. to by bylo jedno velké minus.
 

Re: Výsledky ČSA   20. 5. 2006 / 14:35
Tragédie v JRD
Holt je pred volbama...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ