|  |  | L+K 6/2006 10. 7. 2006 / 18:36 | |
|  | Dal jsem pro studentíka nekřesťanských 100kč za tentp časopis i když jsem věděl, že to bude přesně moje kafe.....a taky bylo. Zaujal mě článek o "cvičení" Avala v Jugoslávii. Vystupují tam i F-84 a F-86 a napadlo mě jak se do takovéhoto polokomunistického státu dostanou stíhačky americké výroby. i když Tito nebyl úplně promoskevský stejně to se nebáli, že je šupem pošlou do SSSR asy si je tam vokoukli???? díky moc |
| |
|
 |  |  | Re: L+K 6/2006 10. 7. 2006 / 18:38 | |
|  | Hele, cece, nezaopomel jsi ze je rok 2006 a ne 1991? to je patnact let .) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: L+K 6/2006 10. 7. 2006 / 18:54 | |
|  | Cvičení proběhlo v roce 1968 jako reakce na srpnový vstup přátel do ČSSR.
Pro pochopení situace doporučuji seznámit se s poválečnou historií Jugoslávie. "Doživotní prezident" Tito nebyl zas takový kamarád se SSSR.
Třeba tady: http://daniel.fiser.cz/?go=jugoslavija_1945 |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: L+K 6/2006 10. 7. 2006 / 21:16 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: L+K 6/2006 10. 7. 2006 / 18:57 | |
|  | No však to píšou i v tom článku v L+K. Na začátku 50. let nebyl Tito se Stalinem zrovna kamarád, zavánělo to dokonce otevřeným konfliktem a tak Tito poprosil o pomoc západ. Myslím, že na to poslat je hned do SSSR ani nepomyslel. Naopak, Jugoslávci v té době poslali tajně na testy do USA stíhací Jak-23, který se jen přepravoval rozložený v bednách přes jejich území pravděpodobně do Albánie. Američani ho smontovali, vyzkoušeli v letu a zase rozložený vrátili, aby se nic nepoznalo. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: L+K 6/2006 10. 7. 2006 / 19:05 | |
|  | | |
|
|