FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Neschválený let VFR LKTB LKFR Jeden příspěvek | Celý strom
Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 11:47
Neo OK AAA
Zdravím, jaké bylo moje překvapení, když mi neschválili tenhle let LKTB LKFR a to z důvpdů cituji "Z42 není schopen RNAV ani CMNPS ani náhodou." sakra já mám rád VFR kvůli tomu, že nemusím lítat podle nějakejch budek, který vysílaj na nějaký frekvenci a říkají kde vlastně sem. s VFR mi stačí vykouknout z okna a vím, kde jsem. Abych pravdu řekl tak nemám ani páru o tom co to vlastně RNAV CMNPS je??? netuším. A taky je divný, že to nikde v seznamu letů VFR tour není napsaný, že mám letět podle nějaký RNAV a CMNPS o čemž ani nevím že to existuje. Mohl by mi někdo prosím vysvětlit co to je? sorry za amatérskou otázku, ale snažil jsem se něco najít, ale nějak jsem neuspěl
 

Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 11:53
MaPa   
Proto lítám VFR offline jen s AI, tam mi do toho nekecá žádnej expert na zkratky
 

Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:04
bumper   
Napodobne
 

Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:04
Latom   
Když už to tady chceš rozmazávat veřejně a ne nejdříve kontaktovat mne, což udělala spousta jiných před tebou, kterým jsem vysvětlil co a proč se mi něco nelíbilo a tím pádem nevyhovovalo schválení, tak dobře.
Upozorňuji předem, že se tady s tebou rozhodně nehodlám o něčem dohadovat.

Že letíš VFR se Z42, je v pořádku, ale že ve fpl máš vypsáno ve vybavení, že je toto letadlo schopno RNAV a CMNPS, tak to se nezlob, tohle v pořádku není. Myslím, že při vyplňování fpl není až tak velký problém pouze 2x kliknout, aby to tam nebylo.
Pokud jsem někomu zamítl hlášení, dotyčný mne kontaktoval, v klidu jsme si řekli kde je chyba, tak ho měl potom bez dalších problémů schválený, protože daný úsek zaletěl jen s drobností, na kterou ho chci upozornit. Za mnou nemusí nikdo chodit s prosíkem jako za velkým pánem, ale všichni se učíme a tímto způsobem, jakožto jediným možným a nelépe fungujícím, viz. konkrétní příklad, si to dotyčný i lépe zapamatuje.
V tvém případě, si to holt zaletíš znovu, protože ti chybí trocha slušnosti se ozvat s tvojí nespokojeností rovnou mi na email nebo ICQ.

CZ-TA1
 

Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:30
Neo OK AAA
Ale já nejsem nespokojenej. Jenom sem se zeptal co to vlastně je to RNAV a CMNFS to snad není tak strašná věc nebo jo? zatím mi na to nikdo neodpověděl tak budu čekat dál. To že jsem tě nekontaktoval......proč, mojí chybu si mi tam napsal a já se tady veřejně ptám co to znamená RNAV a CMNFS? a jak mám podle nějakýho přístroje letět VFR to se snad nic takovýho nestalo, že se neptám tebe ale obecně všech!!! a jestli se ti způsob mýho prvního příspěvku nelíbí tak sorry, ale já na něm nevidím nic špatnýho
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:38
Priskac   
RNAV (alebo tiez ina aRea NAVigation) – Priestorová navigácia vo vzdušnom priestore, a Z-42 fakt nema zariadenie pre RNAV (ak by to malo aspon ADF poviem OK, skus Z-43 to ma aspon ADF a vies sa akotak navigovat pomocou NDB)
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:55
Fabo™   
http://en.wikipedia.org/wiki/RNAV
 

Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:12
kuma   
Sice to je area navigation, ale dá se to pamatovat jako "RNAV=radionavigace" - prakticky je to totéž (ADF, HSI, NDB, VOR a podobné srandičky, které většinou ve vivatu nepotřebuju.

Ale pozor- v reálu, když si s sebou vezmu do ruky icom A20 (A21, A26, A5, A6) tak už mám spolehlivý director - tedy svým způsobem i RNAV
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:16
OK-Milda (BHA410)   
Ou, to bolí. RNAV s radionavigací moc společného nemá. Monoho tratí a zejména přílotovek/odletovek RNAV jen s radionavigací zaletíš jen velice těžko, nebo vůbec. Jde o to, že jednotlivé body RNAV tratí jsou většinou pouze souřadnice na mapě a jejich vztach je dán navíc maximálně vzdáleností a radiálem od nejbližšího radiomajáku. Ten radiál však není shodná s tratí vedoucí přes tento bod.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:47
MaPa   
A TO SE VYPLATÍ !!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 16:57
kuma   
Jistě, to s icomem ve vivatu je metafora, ale když letíš přes teoretický bod v prostoru, který je definován radiálem (od VOR) a vzdáleností (DME) nějakým definovaným kursem na jiný VOR či ADF - tak to přece splňuje podmínky area navigation - a je to vše v balíku radionavigace, nikolivěk? Ma-xi-mál-ně (ale to už je mimo mé znalosti) může být část RNAV realizována pomocí GPS, což už není radionavigace, pak by radioonavigace byla podmnožinou RNAV - lepší?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 21:24
OK-Milda (BHA410)   
Hm ne tak zcela. Pro let na RNAV trati musí být (pokud se nepletu) splněna jistá přesnost navigace, kterou ti let zejména na NDB určitě nesplní. Jak jsem řekl, mnoho RNAV tratí je difinovány body, které sice mají v nějaké tabulce i definovaný vztah k radionavigačnímu zařízení, ale to je prakticky nepoužitelné - zkus zaltět relativně přesně v kurzu třeba 270° na bod, který je na 180° a 40 DME od nějakého VORu. Lze to sice o proti tomu VOR propočítat, ale na to moc času v letdle asi nemáš Při letu po RNAV trati je odstatné, že v terýkoliv okamžik víš, kde jseš vzhledem k zemi a ne radiomajáku. To splňuje např. Inerce typu CIVA nemo moderní systémy v FMS . GPS by to splňovat asi taky mohla, ale ta je trošku na štíru s přesností pokud vím, v tom se přít nebudu, tak dalece to neznám. Na druhou stranu i tyto systémy radiozařízení využívají a to zejména DME, podle čehož se "samokontrolují" (hrozné slovo).
Z toho bych radionavigaci jako podmnožinu možná vzal, ale přesnější by bylo, že RNAV je přesnější nadstavba radionavigace, jakýsi krok ke zpřesnění navigace.
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:24
OK-Milda (BHA410)   
Aj aj. Tak za prvé si myslím, že krom toho, že jsi měl nejprve oslovit příslušného schvalovatele (jak už bylo řečeno), jsi měl pokud už veřejně volit vůbec jiné fórum (pročpak ho asi česká divize má, že?) a za druhé tě jako VFRáka nikdo nenutí znát k čemu je RNAV či CMNFS, ale pokud vyplňuji letový plán, tak v konfiguraci letadla přece zaškrtávám, jen to, co prokazatelně vím, že letadlo má. Ono se to tam nevyplňuje pro nic za nic, ale proto, aby řídící věděl bez zbytečného vyptávání, čeho jseš teoreticky schopen a jak s tebou tedy bude nakládat. Ono vůbec vyplnění letového plánu je jakousi vizitkou pilota a jak velký důraz klade na předletovou přípravu. Projít plán bod po bodu (je to pro nýmandy dokonce očíslováno) je záležitost tak 2 min.
 

Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:27
Filip   
Tak tak, plán je vizitkou pilota, aspoň na síti A nejlíp je to poznat z pohledu ATCho
 

Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:38
Blackrat
A nemel by byt schopen TEORETICKY zaletet RNAV trat s pomoci GPS? Nebo to jde jen s inercialni navigaci? Faktem ale jest, ze ve FPL tohle pole udava vybaveni letadla a Z-142 na to opravdu nema...
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:12
OK-Milda (BHA410)   
Teoreticky ano, pokud na to bude certifikované vybavení letadla. V Fsce je tohle poněkud jednodušší. Takže pokud zaletíš RNAV dostatečně přesně s GPS, tak je to jedno.
 

Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:41
Neo OK AAA
Ještě jedna otázka........jak to mám teda zaletět, aby to bylo správně? díky Petr
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 12:53
Fabo™   
Stejne jak si to zaletel akorat si napis do FP spravne vybavenie.
 

Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:07
kuma   
Omlouvám se, že ač nelétám on-line, budu se do toho trochu míchat. Z příspěvků, které tu jsou, vidím následujcíí:
1.) Neo neví jak vyplnit FPL a neví co které zkratky znmenají. To se začátečníků stává.
2.) příslušný staf (Latom?) mu FPL nepřijal (to je v pořádku, když nebyl dobře vyplněn) ale pokud si Neo citované průpovídky v prvním příspěvku nevymyslel, učinil tak natolik nestandartním způsobem, že z toho Neo (a kupodivu i já, když jsem to četl) nepochopil, že vlastně nejde o zamítnutí VFR letu, ale o zamítnutí FPL (pro chyby při vyplnění). Přitom jestli bylo vyplněno, že chce seč Z.142 letět VFR, tak dle mého soudu jde v ostatníách kolonkách o chyby formální.
3.) Neo se snažil zjistit, co ta zkratka znamená - hledal a nenašel. zeptal se na fóru.
4.) Latom jej lehce sjíždí, proč se na zamítnutí plánu nezeptal rovnou jeho.

a nyní - když tak čtu ty odpovědi, sorry, Latome, já bejt mladej tak o takové vysvětlení taky nestojím. Navíc, když to Neo ventiluje na fóru, může se to dozvědět další začátečník - a ten sï při vyplňování svého FPL aspoň dá příště bacha.

P.S. já taky nevím, co ta druhá zkratka znamená. Takže ti, Neo, neodpovím, to musí někdo vzdělanější
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:30
Neo OK AAA
dovolím si ještě něco málo k tématu

1.) ano pravda, znám akorát to, co používám a nějaký NBD VOR a já nevím co ještě neznám a proto to neumím vyplnit (vím moje chyba měl bych to umět, když mám 41 hodin, ale neumím)

2.) nevím nevím, ale zamítnutí FPL.....to je divné, vím, že to není správné říkat, ale i když letím kdykoliv jindy tak to mám stejně vyplněné jako při tomhle letu, teď už vím, že to není správné, ale stalo se a nikdy si toho nikdo nevšiml, protože VFRrákovi ( teda spíš mě )

Ještě bych chtěl říct, jaká hrůza mě polila, když jsem si četl proč to bylo zamítnuté......... do té doby jsem si myslel, že už mám VFR jak se říká v malíčku a že to zvládám a pomalu se připravuji na anglický VFR a teď mi Latom vzal všechny iluze o mém malíčku a já to pochopil tak, že pro VFR se musím vyznat v nějakejch RNAV a podobnejch věcech!!! to bylo zděšení


 

Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:33
OK-Milda (BHA410)   
Nemusíš ..., myslím, že to tu už bylo řečeno několikrát. Je do brý vědět, že to pro VFR nepotřebuješ a že to v Z142 nemáš. Nic víc
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:51
MaPa   
Blbej dotaz nezkušenýho offlineňáka. Ono ty hovadiny, co se tady ve zkratkách skloňujou sou v tom el. FPL předklikaný a je nutný je odklikávat?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:56
Neo OK AAA
TeĎ jsem se na to koukal, abych nevypadal za úplnýho trotla a je tam nějakej standart ( VOR,ILS a nevím co ještě ) a ten je předkliknutej a pak je tam to osudný RNAV a CMNFS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:58
MaPa   
No vidíš. To by úřad dohlížející na internetovej marketing nebyl moc nadšenej. Ten požaduje, aby každou položku si musel zákazník zakliknout, pokud ji požaduje zpracovat.
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:27
OK-Milda (BHA410)   
Nešlo o neschválení FPL, ale až následné validace letu VFR pro VFR TOUR 2006. A nezlob se na mě, ten dotaz opravdu mohl formulovat malinko jinak. Pokud neví co která zkratka znamená, tak na to ať se klidně zeptá, ale on začal clý dotaz formulací, že mu nebyl schválen let. a to je spíš otázka na validátora.
 

Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:47
Neo OK AAA
Na začátku jsem KONSTATOVAL, že mi neschválili let a v důsledku toho se ptám, co to jsou ty zkratky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:55
OK-Milda (BHA410)   
A právě to KONSTATOVÁNÍ jsi mohl vynechat. Prostě si myslím, že to je pro jinou diskuzi. Pak se nediv, že se ti dostalo i odpovědí, jakých se ti dostalo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 15:08
Neo OK AAA
Já se nedivím musím říct, že to bylo skutečně nedorozumnění!!! Kdybych býval tušil, že to zamítnutí se týká letového plánu tak bych to sem asi nepsal, ale já myslel, že při tom letu jsem měl letět podle RNAV a tak jsem se celkem jasně zeptal co to je? i když tu omáčku co je předtím sem podle vás mohl vynechat tak zase by se tu třeba objevili odpovědi "proč chceš tohle letět???"i když je to kravina. Teď už vím, že sem měl asi napsat nejdřív Latomovi, ale prostě mě nenapadlo, že se to jedná toho plánu!!!
 

Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:04
kuma   
No dohadujem se pěkně, už jsme prodiskutovali RNAV horem a dolem, ale to "CMNPS" tu zatím nikdo nepřeložil, tak se krom Neo ptám taky (aniž bych cokoliv konstatoval) - prosím jich, nejni tu někdo ňákej takovej, kterej by to rozepsal co to jako znamená? U nás na letišti to nemá ve skřini ani náčelník
 

Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:10
Tragédie v JRD
CMNPS je Canadian Minimum Navigation Performance Specifications
 

Re: Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:14
Petlok
Translator mi k tomu dodal: "Kanadské minimální navigační výkonové specifikace", což je pro mne snad ještě míň srozumitelné, než předložený originál !

 

Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:11
MAV
Canadian minimum navigation performance specifications CMNPS

Specifications relating to the navigation performance capability of aircraft operating in a specified portion of the Canadian Domestic Airspace (CDA). To comply with CMNPS, navigation performance must be such that:

(a) the standard deviation of lateral track deviations is less than 6.3 NM;

(b) the proportion of total flight time spent by aircraft 30 NM or more off the cleared track is less than 5.3 X 10-4 (i.e. less than 1 hr in about 2000 flight hours); and

(c) the proportion of total flight time spent by aircraft at or between 50 and 70 NM off the cleared track is less than 13 X 10-5 (i.e. less than 1 hr in about 8000 flight hours).
 

Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:15
Willhelm   
Možná to tam váš náčelník nemá proto že:

CMNPS:
Canadian minimum navigation performance specifications

Specifications relating to the navigation performance capability of aircraft operating in a specified portion of the Canadian Domestic Airspace (CDA). To comply with CMNPS, navigation performance must be such that:

(a) the standard deviation of lateral track deviations is less than 6.3 NM;

(b) the proportion of total flight time spent by aircraft 30 NM or more off the cleared track is less than 5.3 X 10-4 (i.e. less than 1 hr in about 2000 flight hours); and

(c) the proportion of total flight time spent by aircraft at or between 50 and 70 NM off the cleared track is less than 13 X 10-5 (i.e. less than 1 hr in about 8000 flight hours).


Nic víc jsem k tomu nenašel, ale možná jsem hledal špatně a v praxi to bývá tak, že jedna zkratka mívá i více významů...
 

Re: Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:18
Willhelm   
Sakra, to jsem měl tušit, že mě Tragéd předběhne... ale, že mě předběhne tolik lidí... ) Chce to častěji aktualizovat stránku... )
 

Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 17:19
kuma   
Aha. Všichni Mister google, že? Připojím obrázek.

Myslím, že při VFR letu nad naší republikou je zcela, ale zcela jedno, zda letadlo splňuje či nesplňuje podmínky pro RNAV pohyb v CMNPS, že. Pro vysvětlení připojuji obrázek. Zajímalo mby mne, kolik z vás (já ne) do dneška vědělo, co ta zkratka znamená... Jistě, asi by ji tam pilot neměl nechávat, když neví co to je, ale jestli to tam píše ten formulář dopředu, tak se mu nedivím, že to tam nechal (co kdyby to tam pak chybělo? )

P.S. kdybyste chtěli šťourat, tak v USA ro asi taky znamená "členové veřejné poyhblivé služby certifikovaných notářů" - tedy: "Certified Mobile Notary Public´s".
40712 B / 450 x 378 / CMNPS.gif
 

Re: Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   13. 7. 2006 / 21:12
OK-Milda (BHA410)   
Kdyby to tam chybělo a na palubě to měl je menší problém, než když to ve FP měl a ne na palubě. Při VFR je to sice jedno, ale co kdyby ho to sfouklo až do Kanady Obecně radím, co nevím co je, nebo zda to v letadle nán či ne, tak se raději tvářit že nemám - když to nevim, tak to asi sotva použiji co?
 

Re: Re: Re: Re: x na n Neschválený let VFR LKTB LKFR ?CMNPS?   14. 7. 2006 / 09:41
kuma   
no jistě, starej vlčák by si takový kukaččí vejce ve FPL nenechal
 

Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 13:55
Hoplite
Neviem preco by 142ka, nemohla byt vybavena pre RNAV...
 

Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:05
OK-Milda (BHA410)   
Ech. Jistě teoreticky mohla a obzvlášť v FSce by to byl nejmenší problém (CIVA je v ní za 10 min.), ale uznej sám, myslíš, že ty finanční náklady by se při kapacitě letadla 2 lidí nějak vyplatili??? Musel bys předělat celou avioniku a to pravděpodobně včetně úpravy generátorů, záložních systémů apod. Možná bys měl i co dělat, aby jsi to do toho letadla všechno dostal a měl tam místo alespoň pro jednoho pilota. RNAV vybavení není jen nějaká GPS - tedy pokud to má být certifikováno.
 

Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:16
Hoplite
Jasne, viem...

Len ma tak napadlo ohladom zamietnutia FPL riadiacim. Proste riadiaci zhodnotil, ze v 142ke to byt nemoze, tak preto zamietol planik?? ))

Si to predstav reale, sedime s turbikom, alebo andulou na zemi a ATC zamietne planik,lebo si mysli, ze slovenska masina vybavenie uvedene v FPL nema? smiesne))

nic v zlom,jasne, ze v FS, ked to chlapec chcel letiet, tak urcite RNAV vybaveny nebol, ale tiez netreba hned vyskocit a zdrbat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:28
OK-Milda (BHA410)   
Opakuji a upřesňuji, aby nevznikla další diskuze o něčem, o čem nebyl ařeč. Nejde o schválení letu, ale jeho následnou alidaci pro VFR Tour ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:35
MaPa   
Pochopeno, ..., jen ... co to je ařeč a alidace ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:39
OK-Milda (BHA410)   
..ta řeš a validace ... nějak mi uhejbá klávesnice. Asi půjdu koupit novou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:41
MaPa   
koukám, koukám ... ... reš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:44
OK-Milda (BHA410)   
Už to raději znova vopravovat nebudu. Beztak už se ví, že jsem Debil 1
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:47
MaPa   
pozitivní
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neschválený let VFR LKTB LKFR   13. 7. 2006 / 14:48
bumper   
To je normalni, me taky preskakujou pismenka, kdyz jsem nas*anej ale ja su debil 2
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ