FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FS2004 a RAID Jeden příspěvek | Celý strom
FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 08:07
Standa
Prosím o radu, které řešení je pro běh FS2004 nejlepší:
- bootovatelný RAID, kde je Win XP a FS2004 pohromadě (vše na C nebo
- rychlý bootovatelný disk s Win XP ( C a RAID ze dvou dalších HD ( D.
Mám totiž nějaké technické potíže, a tak teď stojím před rozhodnutím, zda koupit řadič na RAID nebo nový disk. Vím, že všechno má své pro a proti, ale jedná se mi skutečně o co nejefektivnější běh FS2004.

Zdravím

Standa
 

Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 08:34
MaPa   
Myslím, že pole RAID je spíš kvůli zálohování. Pokud si koupíš nějakej dobrej disk SATA2 třeba od MAXTORU, kterej si bude rozumět se zbytkem železa, tak Ti podle mě stačí jeden.
 

Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 09:04
cmar
hm .. ono Raid 0 ti de facto dvojnasobne zrychli pristup k diskom .. takže textury dostaneš do pamate dvkrat rychlejšie teda vlastne všetko čo mas na tom raidem, napr aj swap atď .. )
 

Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 09:10
MaPa   
Takže myslíš radši jít do dvou disků v miroringu? Já sem se polem RAID nějak moc nezabejval, ale jak to popisuješ, bude to asi obdoba dualchanel pamětí. Chápu dobře?
 

Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 09:20
cmar
niečo podobné .. pri RAID 0 tie data rozlozi nejakým algoritmom na dva disky (tvári sa to ako jeden) a teda číta a píše paralelne z oboch naraz ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 09:30
MaPa   
To mi chceš říct, že RAID0 nemá data na obou discích totožná, ale na každým z nich jen 50%? To teda čučím.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 09:37
OK-Milda (BHA410)   
Tak jest. To co myslíš ty je RAID 1, kde jsou naopak oba disky shodné. U RAID 0 je to pak průs..švih, když jeden disk odejde. To už obvykle ničím nezalátáš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 09:41
MaPa   
Tak zůstávám u toho prvního řešení. Jeden disk SATA2, pokud by tedy čistě teoreticky RAID1 neumožňoval dvojnásobně rychlejší čtení.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 10:05
Tragédie v JRD
raid 0 je prakticky k nicemu, pokud mas na disku data, ktera aspon trosku povazujes za "duelzite" a soucasne je nemas nekde jinde zazalohovane...

raid 1 za urcitych okolnosti muze poskytovat (teoreticky) dvojnasobny rychlost cteni ... ale jinak se ta rychlost pohybuje (v zavislosti na typu cteni) nekde mezi rychlosti kterou by jsi mel z jednoho disku a rychlosti raid 0

porid si tech disku vic, udelej z toho 0+1 a mas fault tolerance i zvyseni rychlosti ...
 

Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 10:03
Tragédie v JRD
Mno .. seda teorie.. a zeleny strom zivota.. ja o tech onboard raid radicich mam svy mineni ... takze bych to zvyseni pristupu fakt nevidel tak zhave...

do raidu 0 bych nikdy nesel ... uz jenom proto, ze se ti sesype jeden z X disku a prijdes o kompletni sadu dat...

nemluve o tom, ze riad neni o zvysovani vykonu ale o zalohovani, cili to chce minimalne raid 0+1 (coz ty dnesni onboard radice uz taky zvladaji)
 

Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 10:36
kamkol
Několik let mám v počítači jeden disk na OS a RAID 0 (data striping) na FS (a další hry). RAID 0 je už vzhledem k podstatě data stripingu v opracích read/write podstatně rychlejší než single disk (vádí se sice 50%, ale svou roli zde hraje obsazenost disku, u mě to dělá 40%). V přídě havárie RAID 0 je výsledek naprosto stejný jako v případě havárie single disku (ale ještě se mi to nestalo). Pokud chceš upřednostnit bezpečnost dat, použij mirroring RAID 1. V praxi je nejpoužívanější RAID 5 (Block Interleaved Distributed Parity) který poskytuje striping na bytové úrovni a poskytuje i možnost zabezpečení jedním redundatním diskem s dopočtem liché a sudé parity bitů.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 11:38
OK-Milda (BHA410)   
No u havárie jednoho disku máš ještě kolikrát šanci to nějak dohonit a data oživit (pokud si vysloveně neškrtnou hlavy o plotny), ale pokud ti to odejde v RAID 0, tak ámen s tebou, to už dohromady nedá asi nikdo (ale možná se pletu). A i RAID 5 tě může slušně yšplouchnout - nemám to z osobní praxe, ale znám človíčka, který už to zažil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 11:40
MaPa   
Takže shrnuto podtrženo, na domácí PC je v poměru cena/výkon nejlepší jeden rychlej disk
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 11:43
OK-Milda (BHA410)   
Popř. dva v RAID 1 - o tom teď vážně uvažuju. Cenou je to ještě přijatelné, rychlost to může jen zvýšit (ne mnoho, zda vůbec), ale spolehlivost systíému se tím o dost zvýší.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 11:51
MaPa   
To bych za tu cenu radši zdvojil grafárny
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 11:51
OK-Milda (BHA410)   
To si povíme, až zas budeš opravovat PC po synkovi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 14:00
Teflon_490   
Sakra, tak rikejte strip a nebo mirorring, protoze kdyz nekdo rekne RAID1 a RAID0, kazdej si pod tim predstavi to co zrovna uzna za vhodny, jako ja
Nicmene pokud je RAID1 mirorring, tak ti to vykon neprida zadnej, ale je to ciste na zalohu, na druhou stranu RAID0 je na rychlost.
Tak a ted k strippingu - jasne, padne jeden disk, data uz asi neuvidis, ale neni prece jenom nejefektivnejsi si poridit jeden velkej disk na OS a dva mensi na stripping, kde by bylo jen FS, dalsi hry a pouzivalo by se to jen jako temporary disk, kde nebudou nejaka dulezita data? V nejhorsim pripade to je na reinstalaci FS, coz by nemelo byt nic co by se nedalo zvladnout s chladnou hlavou.
A co se tyce onboard RAID radicu, at uz muzou byt kvality jakekoliv, at mi nikdo netvrdi, ze tam neni skoro zadny narust vykonu pri pouziti stripu, musi tam byt, i kdyz ne 100%, tak 40-50% tam bude urcite, a to musi byt u FS i jinych aplikaci znat. Takze ja su pro reseni 1disk OS + 2 do stripu na FS apod., takhle to aspon udelam u sestavy co si budu v budoucnu skladat. Zda se mi to nejschudnejsi reseni v pomeru cena/vykon (no, spis ten vykon, nez cena ale to uz je holt vlastnost litani na FS)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 14:16
kamkol
přesně to je to řešení, co používám. Systémový disk je vyhrazen pro diskovou režii OS (hlavne swap files) a RAID1 pro svou rychlost na hry. Vzhledem k tomu, že většina her ukládá sejvy do složky Dokumenty, která je stejně na systémovém disku, tak v případě havárie RAIDu maximálně přeinstaluju FSku.

Úvahy o tom, zda RAID havaruje s větší či menší pravděpodobností a s většími či menšími důsledky než single disk, považuji za poměrně liché. Historicky se člověk spíš setkal s informacemi o havárii RAIDu v souvislosti se servery, protože v takovém případě došlo ke ztrátě citlivých firemních dat. Ale ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by si ztěžoval, na havárii RAIDu v herním PC.

A zrychlení RAID1 oproti single je více než viditelné.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 14:20
Teflon_490   
No, a zase sme tam, kde sme byli, jak sem to rikal na zacatku. RAID1 je mirorring, tudiz zadne zvyseni vykonu ale zabezpeceni proti ztrate dat. Takze RAID0, cili stripping prinasi viditelny vykon navic.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 15:06
Tragédie v JRD
mylis se, i raid 1 (mirror) prinasi zvyseni vykonu .. ale ne tak zasadni jako raid 0 (strip)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 15:27
MaPa   
Tragéde, a proč tady doporučujou mít na OS jeden samostatnej disk. Ono by mu RAID1 nějak vadil??? Mě to pak přijde jako zbytečnej přepich mít v kysně 3 HDD pro domácí použití.
Jo a dá se RAID1 zapojit tak, že jeden disk bude v šuplíku a když ho vyndám, tak to pojede z toho druhýho jako ze standard disku?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 15:40
Tragédie v JRD
nevadil ... problem by nastal kdyz bys musel reinstalovat system a s tim spojenym formatem toho pole....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 15:45
MaPa   
Asi si budu o tomhle něco chytrýho někde přečíst. Sem zmaten
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 16:09
Teflon_490   
To nechapu. Jak muze ciste zrcadleni prinest zvyseni vykonu. Jedine, ze by dopredu vedel, co bude potrebovat tahat za data a zatimco taha z disku 1, tak by si dalsi data tahal i z toho mirroru. Neco jako zvetsena cache disku - misto 16MB 120GB (samozrejme ze ne doslova)
Je tak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 16:13
MaPa   
Třeba tomu pomáhá i tahle technologie NCQ (Native Command Queuing).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 16:16
Teflon_490   
No, tohle si myslim ze nebude mit mco spolecneho s Raidem. NCQ dela to, ze vi co bude tahat a vi, jak ma data na disku razena (jak jsou fragmentovana), no a jak je cte, tak je cte co nejefektivneji tak, aby hlavicka co nejmene putovala po (nad) plotnou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 18:42
Tragédie v JRD
predstav si, ze aplikace pozada o precteni treba 65kb bloku dat.... pokudmas inteligentni radic nebo ovladace, tak dokaze vzit polovinu z jednoho a polovinu z druheho ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS2004 a RAID   14. 7. 2006 / 14:21
MaPa   
Tak počkat. Myslíš skutečnš RAID1 nebo ses upsal a myslíš RAID0.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ