|  |  | 30rokov od nehody IL18 v BA 25. 7. 2006 / 10:06 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: 30rokov od nehody IL18 v BA 25. 7. 2006 / 18:49 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: 30rokov od nehody IL18 v BA 25. 7. 2006 / 19:57 | |
|  | No, mazec je ten posledni odstavec... |
| |
|
 |  |  | Re: 30rokov od nehody IL18 v BA 25. 7. 2006 / 20:10 | |
|  | http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19760728-1&lang=en
přibližný překlad:
28 JUL 1976 Ilyushin 18V CSA OK-NAB
Ztráty: posádka 6, cestující 71 ze 73, celkem 77 ze 79 osob na palubě.
Letiště odletu: PRG, destinace: BTS
Nestabilní přiblížení na RWY 22 (sestupová rychlost 22m/s místo 10m/s; rychlost kolísající od 435 do 225km/h místo 269km/h; a vysunutí klapek přímo z 0 st. na plné klapky) bylo způsobeno použitím reverzního tahu motorů č.2 a č.3 posádkou pod výškou 1000m AGL. Motor č.3 během této činnosti selhal a vrtule motoru č.4 byla chybně zapraporována. V 50m nad prahem dráhy bylo učiněno rozhodnutí opakovat přistání. Motor č.4 byl znovu spuštěn ve výšce 4Om, ale pravý náklon se zvyšoval, letadlo přestalo být ovladatelné a zřítilo se do vody pod úhlem 6O stupňů (podélný sklon). 4 cestující byli z vraku vytaženi živí, ale dva posléze zahynuli v nemocnici.
Samozřejmě to je tehdejší oficiální verze. Kdo ví, jak to ve skutečnosti bylo. Nevidím ale v tomto případě důvod tajit požár motoru ani důvod politických her při volbě místa nouzového přistání. Přeji přeživšímu svědkovi dlouhý život a všem obětem úctu, ale co mohl očitý svědek vědět o skutečné příčině a výsledku a průběhu vyšetřování - než drby. Sorry, musel jsem... |
| |
|
|