|  |  | Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 28. 7. 2006 / 23:18 | |
|  | Včera jsem dostal direktivu "direct to Final fix rwy 06" - jednalo se o přiblížení z LOMKI na dráhu 06 LKPR. Letěl jsem tedy k bodu BERKA s tím, že při zachycení lokalizéru budu v ose a tedy poletím správně směrem Final fix. Protože nebyl provoz, předpokládám, že to bylo z cvičných důvodů, jestli pochopím rozdíl mezi IF a FF. No nedostalo se mi pochopení i když rozdíl úhlů byl minimální. Jenže FF vlastně není definovaný traťový bod - je definován pouze radiálou 063 a DME 9,8 OKL. Správně tedy musím nadefinovat příslušný INTC a letět na něj? |
| |
|
 |  |  | Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 28. 7. 2006 / 23:40 | |
|  | U Bulíků by se mělo dát fo FMC zadat OKL243/9.8 jako waypoint v LEGS. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 00:11 | |
|  | A nebo jednoduseji staci zadat na strance DEP/ARR arrival ILSD06, a jednotlive body na finale se ti zobrazi na displayi, a FAF tam na 99% byva. Pokud ale nemas FMC nebo GPS, nenapada mne, jak na tento bod jednoduse letet. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 00:19 | |
|  | Příletovka z LOMKI je RNAV, takže by to neměl být problém. |
| |
|
 |  |  | Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 09:54 | |
|  | Jinak bych si dovolil tvrdit, ze s touto frazi by pilot musel nejprve souhlasit... Je jasne dano, ze pilot musi byt vektorovan X majli pred FAF, aby nejprve naletnul LLZ a pote GP, jine je pokud te posilal z mensi vysky, ale take by se nejprve mel zeptat, zda s tim souhlasis... |
| |
|
 |  |  | Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 10:40 | |
|  | Mílo, rozhodně se nejednalo o to, abych si tě vyzkoušel. Pokud není velkej fofr, a ATC tě chce hodně zkrátit, může ti nabídnout dct Final approach fix dráhy, na kterou budeš sedat. Jestli si dobře pamatuješ, ptal jsem se tě před tim, jestli seš schopen RNAV, protože bez GPS nebo FMC dct FAF letět asi nemůžeš. Odpověděl si, že ano, proto jsem tě na ten FAF poslal..
A psát, že úhel, pod kterým si nalítával na IAF, byl "skoro" podobnej s tím, kterým bys letěl na FAF, je zavádějící. Kdybys letěl dejme tomu od OKG, tam už by se těch 6 majlí projevilo...
A jak už tu někdo psal.. V FMC máš FAF definován vždycky jako FIX, takže jen v LEGS klikneš na bod, kterej je cca 8NM od bodu RWXX (XX číslo dráhy) a letíš tím pádem přímo na FAF. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: OT - Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 12:58 | |
|  | Tohle se dá považovat za skrytou reklamu Boeingu Prosím, odpovídej vždy univerzálně tak, aby nezasvěcený nenabyl dojmu, že letadlo s čudlíkem LEGS v FMC je to jediné správné pro zalétnutí tohoto příkazu. 
Děkuji.
Příznivce Airbusů 
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: OT - Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 13:28 | |
|  | jo a hlavne to nezapomen delat jako to delala zenska v Turbulenci DDDDD
DEP/ARR - KLAX 25L EXEcute a ono ji to hned letelo na FAF a dokonce ji to na LNAV a VNAV pristalo samo DDD |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: OT - Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 21:19 | |
|  | Zrovna jsem si říkal, že když už se v tom filmu alespoň zmínili o FMC, tak že to bude něco pořádnýho, a ona taková kravina... Ale pobavilo to  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 15:57 | |
|  | Neber to osobně. Já mám naopak velmi rád, když řídící připravuje situace, které jsem ještě nezkusil. Když není provoz je to příjemné zpestření a navíc to člověku rozšiřuje obzor a udžuje ve stálé ostražitosti. S pokynem jsem souhlasil, pouze jsem si neuvědomil, že v GPS / FSnav nemám FAF definovaný jako konkrétní bod. Mohl jsem si ho samozřejmě nadefinovat ale zdálo se mi to zbytečně zdlouhavé. Tož jsem usoudil, že cesta "přibližně" IAF, nalétnutí LOC a FAF by měla vyhovět. Příště se budu snažit být přesnější.  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 16:08 | |
|  | A ještě ta trasa z EDDM - proč je lepší EGG-DOBEN než ANKER-RUDNO-LOMKI? Routefinder i FSnav mi vždy vyberou tu druhou. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 17:07 | |
|  | Osobně to fakt neberu..
K tý trati.. Jestli se nepletu, Agnav je pouze přeletovej bod, z něj se lítá na Kilnu. Je to podle mě chyba, že routefinder tohle nebere v úvahu.
Jinak, ale když si dáš vyhledat trať v rfinderu, tak první nalezená, je skutenčně ta, kterou si zmiňoval.. Ale tebe se týká to druhé omezení, čili je potřeba ho zaškrtnout a najde to pak trať přes EGG.. No a vzhledem k tomu, že na Libsi se přílety do Prahy neplánují, a vzhledem k tomu, že Doben leží na N871, která vede už z EGG, je pak námi zvolená trať EGG N871 Doben, správná.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 18:31 | |
|  | Ne že bych se chtěl nějak bránit letu po N871. Ale podle mapy z AGNAV vede normální trať Z30 na LOMKI. Jak to mám teda z mapy poznat, že ji nemám používat? Nebo je to omezení uvedeno někde jinde? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 20:35 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 21:18 | |
|  | To je ono, neměl jsem zaškrtnutý RAD. Děkuji uctivě. Ale je to nějak složité - nemyslím tím najít to v rfinderu ale vůbec. Vypadá to. že ručně trasu prostě nemám šanci najít, protože bych musel prohledat všechna omezení ve všech prolétávaných FIRech. Odkud se vůbec berou ta omezení? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 21:21 | |
|  | jak prohledavat? on ti zobrazuje automaticky ty, ktere se muzou (ale nemusi) dotykat tve cesty.. ne vsechny varovani co ti zobrazi jsou takove, tkere brani v pouziti cesty. clovek je musi precist a vyhodnotit.
ta omezeni? dava je eurocontrol, resp. lokalni sluzby ATC aby usnadnily rizeni provozu v dane oblasti .. ridi tok na urcite trasy a podobne... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 20:48 | |
|  | primo routefinder ti pise, ze AGNAV UZ30 LOMKI je pouzitelne pouze:
Only available for traffic Dep. EDM*, ETSI
(musis mit aktivovany prepinac RAD)
ty musis udelat, ze kliknes na EXCLUDE (checkbox) a pomoci tlacitka reroute znovu vygenerujes upravenou trat.
a toto rpovozujes do te doby, nez tvuj let vyhovuje vsem poznamkam ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 21:56 | |
|  | zjednodusene povedane, EXLUDEovat dovtedy, kym napise No restrictions found ???
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 22:00 | |
|  | nie, pretože ti tam píše aj kopu obmedzení ktoré sa netýkajú tvojej trasy letu a na tie kašleš. Takže s kľudom tam môžeš mať správnu trať a ešte ti tam ostanú aj štyri obmedzenia |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 22:15 | |
|  | Ja som bol v tom, ze tie obmedzenia mi ukazuje v pripade, za tadial vedia prave moja trasa a preto musim dat exlude, aby nasiel novu trasu a pokial aj na novej bude obmedzenie, zasa mi to poskytne exlude....atd. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k tomu "Direct to Final fix" od Matese 29. 7. 2006 / 22:26 | |
|  | Hmmm.. zkousel jsi ty omezeni nekdy precist? nebo jenom bezmyslenkovite klikat, klikat, klikat...? ja chapu, ze je to jednodussi .)
kdyz je prectes, tak najdes treba omezeni typu "trat pouzitelna pouze pro odlety z prahy" .. pokud letis z prahy, tak ji muzes nechat - splnujes podminku, pokud z prahy neletis , das exclude...  |
| |
|
|