FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 2. 8. 2025, svátek má Gustav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz na vyvojare letadel Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz na vyvojare letadel   12. 3. 2003 / 10:37
Martin Chudomel (OK-MAR)
Mam par dotazu:
1)Existuje nejaky strucny navod pro tvorbu modelu letadel?
2)Kde shanite potrebne informace o letadle?
3)Podle ceho udelate nebo jak xxx.air soubor?
4)Z kolika asi polygonu by se mel skladat model,aby to vypadalo slusne a nebralo to moc FPS?
5)Jak udelate potrebny tvar napr. trupu nebo podle ceho ho vytvarujete?
6)V jakem formatu maji byt textury letadla a jakou velikost?


Diky moc za odpovedi Martas

PS:jeste mala romantika
img_forumn/r11632_1.jpg (500x333)
   Seznam příspěvků  

Re: Dotaz na vyvojare letadel   12. 3. 2003 / 13:11
Milan Lisner   
> Mam par dotazu:
> 1)Existuje nejaky strucny navod pro tvorbu modelu letadel?
> 2)Kde shanite potrebne informace o letadle?
> 3)Podle ceho udelate nebo jak xxx.air soubor?
> 4)Z kolika asi polygonu by se mel skladat model,aby to vypadalo slusne a nebralo to moc FPS?
> 5)Jak udelate potrebny tvar napr. trupu nebo podle ceho ho vytvarujete?
> 6)V jakem formatu maji byt textury letadla a jakou velikost?

---------------------------------------
Par odpovedi:

1: strucny navod asi spis ne. ( uz jsem o necem takovem uvazoval ) Jestli ti nedela problemy anglictina, muzu ti sem dat par zajimavejch linku, kde se da lecos dozvedet.
V cem chces to letadlo modelovat? FSDS a nebo Gmax?

Pro oba programy se da stahnout ukazky 3D modelu letadel, u Gmaxu ( resp. u FS gamepacku pro Gmax ) jsou na ukazku 3 AI letadla z FS2002

2: knizky, caspoisy, web, muzea, vystavy , ...

3: vetsinou je dobry vyjit z nakyho jinyho letadla. Treba nakyho defaultniho, ktery se nejvic blizi tomu tvymu. A pak upravit hlavni parametry tak , aby to zhruba odpovidalo udajum, co mas o tom svym letadle. A pak je nejlepsi testovat to za letu a doladovat a tak dokola, az ses s tim spokojenej.
Ve FS2002 je ted hodne informaci primo v Aircraft.cfg, takze kdyz to zmenis tam, ma to prednost pred *.air souborem. Staci na to i notepad, na air soubor musis mit specialni programek, treba Aired.

4: tohle se vyviji v case a podle toho jak se vyviji pocitace. Nejlip je asi zjistit si, jak jsou slozity treba default letadla ve FS. Treba ve FS2002 maj default letadla cca 5000-6000 polygonu na externi model. Virtualni kokpit ma svuj vlastni model a ten tam ma tak 4000-5000 polygonu.
Takze kdyz se budes drzet podobnych cisel, bude FPS v pohode. Kdyz mas slusnejsi pocitac, nebejva moc problem i treba 10 000-20 000 polygonu na externi model ( setkas se s tim casto u letadel stazenejch z webu ) - ale uz to zacina bejt znat. Podle mne se da do 10 000 polygonu udelat velmi peknej a detailni model.

Stahni si aircraftmanager ( http://www.aircraftmanager.com/ ) a tam se daj prohlizet 3D modely letadel a muzes se sam podivat, jak jsou slozity.

5: tohle je uz otazka jak vlastne pracovat v tech modelovacich programech. Ale obecne se da vzit 3-pohledovej vykres letadla, nacist si to jako pozadi, upravit spravne meritko a pak to jakoby "obkreslovat".
Na delani tvaru trupu je vic metod ( v gmaxu ), ve FSDS ( a i v gmaxu ) se pouziva jako zaklad valec rozdelenej na segmenty ( s primerenym poctem vrcholu na prurez ) a ty prurezy se pak postupne upravujou, abys dostal pozadovanej tvar.

6: format textur je BMP, ale u FS2002 to neni standardni BMP ale specialni komprimovany - format DXT1 nebo DXT3. Nejdriv si texturu udelej normalne v Paint Shopu, Photoshopu, ci jinym oblibenym programu ( kterej umi pouzivat layers/vrstvy ), a pak vysledek uloz jako truecolor BMP ( original si uchovej jako soubor s tema vrstvama! - v Paint Shopu pro jako *.psp, v Photoshopu jako *.psd, atp. ) a tu pak preved v MS Imagetoolu na ten DXT format.

Rozmer textur by mel byt 128x128, 256x256, 512x512 a nebo 1024x1024.
Muzes mit treba vic mensich textur a nebo min velkejch. Treba default letadla pouzivaj jednu texturu 1024x1024 ve formatu DXT3, ale nektery casti se zrcadlove opakujou. Kdybys chtel mit strany trupu a vsechny kridla nezavisle, a podobny rozliseni jako ty default letadla, pak by se hodily treba 2 textury 1024x1024
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Dotaz na vyvojare letadel   12. 3. 2003 / 14:46
Tibor Stilz
Takovahle odpoved uz by skoro stala za zarazeni do sekce Clanky, jen to trochu dosperkovat o nejaky ty linky a "strucny navod" je na svete
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Dotaz na vyvojare letadel   12. 3. 2003 / 15:29
Latom   
No to je přesně ono. Návod jak hrom. Jsem pro to, samé jako Tibor.
Milane, když už jsi to psal, tak by byla škoda to jen tak ztratit.
   Seznam příspěvků  

Re: Tutorial na letadla ?   12. 3. 2003 / 15:46
Milan Lisner   
Puvodne jsem chtel jen strucne odpovedet, ale kdyz uz jsem se tak rozepsal, hodilo by se to jeste trochu doplnit a ucesat a bude prvni cast tutorialu na svete

Rikal jsem si, ze bych treba udelal takovej tutorial - krok za krokem - jak si udelat letadlo do FS. Mohlo by to tu vychazet i jako takovej serial na pokracovani. Ono cesky asi ani nic neni, pokud vim.
Mohla by se k te prilezitosti zalozit i samostatna "design" rubrika ve foru, kde by se pak resily problemy, co by komu neslo apod.
A podle toho by se zase pripadne doplnil ten tutorial.

Byl by o to zajem?
Kdyz by se naslo aspon nekolik lidi, co by reagovali, ze by se ji to libilo, tak bych to asi zkusil.

Milan
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   12. 3. 2003 / 16:03
Zdeněk
Určitě by to bylo užitečné, když někdo poradí "lidsky" tak se to daleko lépe chápe a navíc v češtině je to pro většinu zájemců také srozumitelnější. Např. to, co jsem objevil v češtině (nebo slovenštině?) o tvorbě krajin mi hodně pomohlo.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   12. 3. 2003 / 19:18T!
ahoy
hlas pro
díky
T!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   12. 3. 2003 / 19:45Pavel Janča
Sqvělý nápad!
Vím, jak je to teď s časem, ale pokud by tato možnost existovala, tak jsem všema 20 pro!!!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Tutorial na letadla ?   12. 3. 2003 / 20:45Petr Olšák
Jo jo taky jsem pro!! Staci na pokracovani a nejlepe v G-Maxu

Letu zdar
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   12. 3. 2003 / 23:38
Martin Chudomel (OK-MAR)
Diky Milane za "strucnou" odpoved.

S tou rubrikou, to je dobrej napad.Ja bych to samozdrejme uvital.Mozna by neskodilo, kdyz uz by byla rubrika pro modelare, udelat take neco pro krajinkare(kdyz by byl zajem).

Martas
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   13. 3. 2003 / 07:32Aleš Smyčka
Všemi deseti pro.
Dík za iniciativu - budu vděčným uživatelem.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   13. 3. 2003 / 08:06
mck
vyborny napad, drzim palce
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   13. 3. 2003 / 10:17
červeňák
myslim že to je supr nápad...všema 10ti pro...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Tutorial na krajinky ?   13. 3. 2003 / 12:46Marky Parky / web
Ten tutor na krajinky bych si klidně vzal na svá bedra.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   13. 3. 2003 / 13:59
Zbyněk
Už si představuju, jak si každý vybereme nějaké letadlo, každý týden na něm podle návodu něco uděláme a o vánocích bude spousta nových letadel.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Tutorial na letadla ?   13. 3. 2003 / 14:51
Latom   
Jsem taky pro.
Budu vděčným uživatelem a snad někdy i pachatelem. Je pár letadel, která bych chtěl aspoň repaintovat.
   Seznam příspěvků  

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ