FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 8. 2025, svátek má Miluše Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO Jeden příspěvek | Celý strom
Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 10:06
MAV
Zdravím všechny. Omlouvám se za začátečnický dotaz, ale nikde jsem ho nenašel ani zde na fóru, tak ani na IVAu. Zajímalo by mě, jak postupovat na síti když poletím např. z LKMT do LKPR a na LKMT nebude žádný řídící ani nikde poblíž, jen například na LKPR někdo bude. Vím, že mám naladit Unicom, ale co tam říkat a jak přesně to je mi záhadou. Tak bych byl rád, kdyby mi to nějaká dobrá duše osvětlila. Předem děkuji
   Seznam příspěvků  

Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 10:19
Filip   
UNICOM používej jenom když máš v okolí nějaký známý provoz. Třeba když ty budeš na HP a druhý éro na finále, tak se přes ten UNICOM nějak domluvíte. Ale psát pouze anglicky. Př. éro na finále napíše "AC XXX on ILS RWY22 LKMT 5NM". Ty mu na to třeba napíšeš "AC XXX holding short RWY22 LKMT" abys mu dal najevo že o sobě víte. Když uvolní RWY tak už se nic psát nemusí.
Ale když letíš na letiště kde široka daleko není žádný éro, tak UNICOM vůbec používat nemusíš. Ale jsou i pajloti, který píšou na UNICOM každou ... i když nikde nikdo.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 10:31
OK-Milda (BHA410)   
Tak moment, co je to za blbost. Psát musíš vždy - jak asi víš, jestli tam někdo je ebo ne? To že nikoho nemáš na TCAS může taky znamenat, že si dotyčný buď zapoměl nebo nemá zapnutý odpovídač. Nekaž bludy.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:23
Zouzman Air
Tak třeba podle hlášky XXX join the session, pokud se ti neobjeví víž že v nastavenym okruhu nikdo neni, ale nadruhou stranu jak se to říkalo, sestřelí tě ten koho si neviděl, takže opravdu se nic nezkazí hláškami i mimo jakýkoli provoz.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:40
Teflon_490   
IvAe?
Kdyz nikdo v CR neni a ja pristavam treba v Brne (a nikdo neleti treba z Vidne a neni 1nm pred MIKOVem), proc bych mel neco psat? Komu?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:46
OK-Milda (BHA410)   
Tak já obvykle IvAe za letu zapnutý nemám (jednak nemám druhý monitor a jednak mám spousty jiné práce za letu) a navíc to je jaksi trošku od simulace reality. Ber to tak, že se tím prostě cvičíš. V reálu taky pořád dokola opakuješ povinný úkony, aby se na něco nezapomělo. Pak jednou zapomeneš a prd, budeš mít jinýho ptáka na zádech. Ve virtuálu se sice nic tak hroznýho neděje, ale toho druhýho to může naštvat.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:55
Teflon_490   
Tak ja mam Ivae bud na druhem PC nebo na NB, takze ho muzu mit klidne nekde pohozeny a jen po ocku koukam. A k tomu cviceni - po pripojeni vsech beranu, pedalu a plynovych pak uz nemam bohuzel na stole tolik mista na to, abych nejak rozumne umistil klavesnici a mohl na ni psat vsemi deseti, takze kazde ulehceni co se tyce psani za letu vitam - ale samozrejme, ze pokud je to potreba, pisu vzdy. Ale jen jednou rukou metr vlevo...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:00
OK-Milda (BHA410)   
Jenže právě IvAe by mě osobně připravilo o tu už tak mizerně simulavanou realitu. Každému podle jeho gusta.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:08
Teflon_490   
No, ono uz prave to psani mi nejak narusuje tu simulaci reality. Je to neco za neco. Kdyby bylo na Ivao permanentni ATC pokryti (no offense, just dreaming ), tak bych to IvAe samozrejme pusteny vubec nemel.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:11
OK-Milda (BHA410)   
Psaní samozřejmě není reálné, ale jeho smysl ano.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:16
Filip   
Ale kdyby to takhle jak řikáš dělal každej kdo letí neřízeně. Tak by ti na obrazovce běhal jeden zelenej řádek za druhym a ani bys je nestačil číst, takže bys pak musel jenom scrollovat v okně IVAPu a celej let číst. A na řízení letu bys vůbec neměl čas.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:22
OK-Milda (BHA410)   
Ale kdeže. Tak hrozný by to nebylo. A pak ti nic nebrání, nechat si hlášení běhat v horní liště a panel IvApu můžeš nechat schovanej.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 13:46
Filip   
Však, ale těch hlášení by bylo tolik že by se překrejvaly. Takže bys pořád slyšel jenom to "kchš" a začátek zprávy a už by byla další a další...
   Seznam příspěvků  

Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 10:29
OK-Milda (BHA410)   
V postupech IVAO to pokud si dobře pamatuju je (viz. český web IVAO). Jinak hlásíš s ohledem na okolní provoz (třeba na ) TCAS anglicky textem své podstatné záměry. Jako holding position, takeoff, atd. Někde jsou dokonce i zkratky, aby se to dalo stíhat ťukat.

PS: Na tento dotaz je pro příště šikovnější toto: http://ivaocz.virtualskies.net/forum/index.php
   Seznam příspěvků  

Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 10:57
Rozšafín Ctibum   
Unicom používat , používat a ještě jednou používat !!! A pořád ! A furt !

Podstata té frekvence není v domluvení se s jiným "známým" provozem , ale spíše naopak se vyhnout tomu neznámému. Proto se píší veškeré "důležité" změny, přelety, stoupání klesání.

Unicom totiž přenáší zprávy v dost širokém okruhu a tak pokud vám najednou problikne zpráva, že letí letadlo ve stejné FL, tak si to prostě zkontrolujete, i když je třeba 150nm daleko. Ticho na UNICOMU je vždy ošidné, však si přiznejme, kdo všechno stále zírá na TCAS...

Takže žádné používání "jen pro známý trafik" , ale hezky psát intentions a to v co největším rozsahu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 10:59
MAV
Takže člověk by měl psát i průběžně svoji polohu? A jak často?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:00
OK-Milda (BHA410)   
Nejlépe na prolétaných FIXech.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:08
Filip   
Tak v tom případě už asi 600h porušuju pravidla IVAA
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:46
OK-Milda (BHA410)   
Tak v tom případě vrať jednu hodnost
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:48
Filip   
Ještě se proti tomu nikdo neofrňoval
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:56
OK-Milda (BHA410)   
To bejvaj často slova řidičů, když jim berou řidičák
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:18
MAV
Le co když letím trasu VOR dct VOR?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 11:42
OK-Milda (BHA410)   
VOR jsou taky body
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:00
LS
a pro info v CR je VOR-VOR navigace zakazana...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:00
OK-Milda (BHA410)   
To už se nedá letět ani W32 ?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:30
Marky Parky   
Tak upřesním - je zakázané DCT mezi dvěma radionavigačními zařízeními kde NEVEDE letová cesta (teda W32 samozřejmě můžeš). Vyjímku tvoří přílety a odlety na LKCS, LKNA, odlety z LKKB, LKVO a přelety mezi LKPR, LKKB, LKVO a LKPD. Více viz zde: lis.rlp.cz - Volný přístup, AIP SUP, DCT Limits.
   Seznam příspěvků  

Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:30
Flogger   
Ja bych mel podobny dotaz, tak vyuziju tohodle topicu.
Kdyz clovek leti VFR let napr. z Roudnice do Letnan a na obou letistich neni zadny AFIS-ak, ani v Ruzyni neni zadny ridici, ani nikde jinde, jenom je pritomen LKAA_INFO (myslim, ze se jmenuje takhle, ale ma na starosti celou CR). Kdyz pak tedy letim, komunikuju s nim ,jako kdybych komunikoval s AFIS, Ruzyni a vsim po ceste? Zastupuje vsechny tyto stanoviste? dik
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:32
Marky Parky   
Jmenuje se to LKAA_FSS, volačka je Praha Information, a zastupuje ti všechna informační stanoviště (tedy oba AFISy a Info po cestě). Neposkytuje ovšem služby řízení (tj například nepovoluje průlet CTR Ruzyně kdyby nebyla věžka online a pod...)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO   11. 8. 2006 / 12:36
Flogger   
super!to sem chtel vedet!dik
   Seznam příspěvků  

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ