|  |  | Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 10:06 | |
|  | Zdravím všechny. Omlouvám se za začátečnický dotaz, ale nikde jsem ho nenašel ani zde na fóru, tak ani na IVAu. Zajímalo by mě, jak postupovat na síti když poletím např. z LKMT do LKPR a na LKMT nebude žádný řídící ani nikde poblíž, jen například na LKPR někdo bude. Vím, že mám naladit Unicom, ale co tam říkat a jak přesně to je mi záhadou. Tak bych byl rád, kdyby mi to nějaká dobrá duše osvětlila. Předem děkuji  |
| |
|
 |  |  | Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 10:19 | |
|  | UNICOM používej jenom když máš v okolí nějaký známý provoz. Třeba když ty budeš na HP a druhý éro na finále, tak se přes ten UNICOM nějak domluvíte. Ale psát pouze anglicky. Př. éro na finále napíše "AC XXX on ILS RWY22 LKMT 5NM". Ty mu na to třeba napíšeš "AC XXX holding short RWY22 LKMT" abys mu dal najevo že o sobě víte. Když uvolní RWY tak už se nic psát nemusí.
Ale když letíš na letiště kde široka daleko není žádný éro, tak UNICOM vůbec používat nemusíš. Ale jsou i pajloti, který píšou na UNICOM každou ... i když nikde nikdo. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 10:31 | |
|  | Tak moment, co je to za blbost. Psát musíš vždy - jak asi víš, jestli tam někdo je ebo ne? To že nikoho nemáš na TCAS může taky znamenat, že si dotyčný buď zapoměl nebo nemá zapnutý odpovídač. Nekaž bludy. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:23 | |
|  | Tak třeba podle hlášky XXX join the session, pokud se ti neobjeví víž že v nastavenym okruhu nikdo neni, ale nadruhou stranu jak se to říkalo, sestřelí tě ten koho si neviděl, takže opravdu se nic nezkazí hláškami i mimo jakýkoli provoz. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:40 | |
|  | IvAe? 
Kdyz nikdo v CR neni a ja pristavam treba v Brne (a nikdo neleti treba z Vidne a neni 1nm pred MIKOVem), proc bych mel neco psat? Komu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:46 | |
|  | Tak já obvykle IvAe za letu zapnutý nemám (jednak nemám druhý monitor a jednak mám spousty jiné práce za letu) a navíc to je jaksi trošku od simulace reality. Ber to tak, že se tím prostě cvičíš. V reálu taky pořád dokola opakuješ povinný úkony, aby se na něco nezapomělo. Pak jednou zapomeneš a prd, budeš mít jinýho ptáka na zádech. Ve virtuálu se sice nic tak hroznýho neděje, ale toho druhýho to může naštvat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:55 | |
|  | Tak ja mam Ivae bud na druhem PC nebo na NB, takze ho muzu mit klidne nekde pohozeny a jen po ocku koukam. A k tomu cviceni - po pripojeni vsech beranu, pedalu a plynovych pak uz nemam bohuzel na stole tolik mista na to, abych nejak rozumne umistil klavesnici a mohl na ni psat vsemi deseti, takze kazde ulehceni co se tyce psani za letu vitam - ale samozrejme, ze pokud je to potreba, pisu vzdy. Ale jen jednou rukou metr vlevo...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:00 | |
|  | Jenže právě IvAe by mě osobně připravilo o tu už tak mizerně simulavanou realitu. Každému podle jeho gusta.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:08 | |
|  | No, ono uz prave to psani mi nejak narusuje tu simulaci reality. Je to neco za neco. Kdyby bylo na Ivao permanentni ATC pokryti (no offense, just dreaming ), tak bych to IvAe samozrejme pusteny vubec nemel. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:11 | |
|  | Psaní samozřejmě není reálné, ale jeho smysl ano. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:16 | |
|  | Ale kdyby to takhle jak řikáš dělal každej kdo letí neřízeně. Tak by ti na obrazovce běhal jeden zelenej řádek za druhym a ani bys je nestačil číst, takže bys pak musel jenom scrollovat v okně IVAPu a celej let číst. A na řízení letu bys vůbec neměl čas. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:22 | |
|  | Ale kdeže. Tak hrozný by to nebylo. A pak ti nic nebrání, nechat si hlášení běhat v horní liště a panel IvApu můžeš nechat schovanej. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 13:46 | |
|  | Však, ale těch hlášení by bylo tolik že by se překrejvaly. Takže bys pořád slyšel jenom to "kchš" a začátek zprávy a už by byla další a další... |
| |
|
 |  |  | Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 10:29 | |
|  | V postupech IVAO to pokud si dobře pamatuju je (viz. český web IVAO). Jinak hlásíš s ohledem na okolní provoz (třeba na ) TCAS anglicky textem své podstatné záměry. Jako holding position, takeoff, atd. Někde jsou dokonce i zkratky, aby se to dalo stíhat ťukat.
PS: Na tento dotaz je pro příště šikovnější toto: http://ivaocz.virtualskies.net/forum/index.php |
| |
|
 |  |  | Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 10:57 | |
|  | Unicom používat , používat a ještě jednou používat !!! A pořád ! A furt !
Podstata té frekvence není v domluvení se s jiným "známým" provozem , ale spíše naopak se vyhnout tomu neznámému. Proto se píší veškeré "důležité" změny, přelety, stoupání klesání.
Unicom totiž přenáší zprávy v dost širokém okruhu a tak pokud vám najednou problikne zpráva, že letí letadlo ve stejné FL, tak si to prostě zkontrolujete, i když je třeba 150nm daleko. Ticho na UNICOMU je vždy ošidné, však si přiznejme, kdo všechno stále zírá na TCAS...
Takže žádné používání "jen pro známý trafik" , ale hezky psát intentions a to v co největším rozsahu. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 10:59 | |
|  | Takže člověk by měl psát i průběžně svoji polohu? A jak často? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:00 | |
|  | Nejlépe na prolétaných FIXech.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:08 | |
|  | Tak v tom případě už asi 600h porušuju pravidla IVAA  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:46 | |
|  | Tak v tom případě vrať jednu hodnost  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:48 | |
|  | Ještě se proti tomu nikdo neofrňoval  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:56 | |
|  | To bejvaj často slova řidičů, když jim berou řidičák  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:18 | |
|  | Le co když letím trasu VOR dct VOR? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 11:42 | |
|  | VOR jsou taky body  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:00 | |
|  | a pro info v CR je VOR-VOR navigace zakazana... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:00 | |
|  | To už se nedá letět ani W32 ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:30 | |
|  | Tak upřesním - je zakázané DCT mezi dvěma radionavigačními zařízeními kde NEVEDE letová cesta (teda W32 samozřejmě můžeš). Vyjímku tvoří přílety a odlety na LKCS, LKNA, odlety z LKKB, LKVO a přelety mezi LKPR, LKKB, LKVO a LKPD. Více viz zde: lis.rlp.cz - Volný přístup, AIP SUP, DCT Limits.
|
| |
|
 |  |  | Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:30 | |
|  | Ja bych mel podobny dotaz, tak vyuziju tohodle topicu.
Kdyz clovek leti VFR let napr. z Roudnice do Letnan a na obou letistich neni zadny AFIS-ak, ani v Ruzyni neni zadny ridici, ani nikde jinde, jenom je pritomen LKAA_INFO (myslim, ze se jmenuje takhle, ale ma na starosti celou CR). Kdyz pak tedy letim, komunikuju s nim ,jako kdybych komunikoval s AFIS, Ruzyni a vsim po ceste? Zastupuje vsechny tyto stanoviste? dik |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:32 | |
|  | Jmenuje se to LKAA_FSS, volačka je Praha Information, a zastupuje ti všechna informační stanoviště (tedy oba AFISy a Info po cestě). Neposkytuje ovšem služby řízení (tj například nepovoluje průlet CTR Ruzyně kdyby nebyla věžka online a pod...) |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Komunikace a postup na neobsazeném stanovišti ATC -IVAO 11. 8. 2006 / 12:36 | |
|  | super!to sem chtel vedet!dik  |
| |
|
|