Přidám pár postřehů z testu dema. Vyzkoušel jsem, že hlavní žrout FPS proti FS9 je jednoznačně ta reflexní voda, ve které se zrcadlí okolí. Pokud je jen voda a zrcadlí se sem tam mraky, je to v pohodě. Ale jak se má zrcadlit členité pobřeží, je to konečná, FPS klidně pod 10 a to si myslím, že nemám žádné ořezávátko Takže jsem trochu stáhl efekty vody, aby zmizel reflex (tuším water effect na 2-low) a najdenou naprosto plynulé, se vším ostatním nastaveným na max., včetně autíček (většinou jezdí jen podvozky ), lodiček i autogenu, všechno v pohodě. FPS většinou drží na locknutých 25 a jen vyjímečně klesne na 20 a to ještě za deště s reflexem na dráze. Takže ono to zase tak hrozné není a i ta voda bez zrcadlového reflexu není vůbec škaredá. Naopak vypadá reálněji, než s tím šíleným reflexem. Zkoušel jsem noční efekty a tam je bohužel vše při starém. Zejména mě hrozně vytáčí ta neschopnost nebo nechuť udělat něco s principem osvětlení okolí letadlem. Pořád je zachován ten způsob "osvětlení" potažením dráhy světle šedou texurou, nikoliv skutečné osvětlení. Nevím, jestli je to nutné z důvodu zpětné kompatibility nebo to jen nikoho nenapadne změnit. Stačilo by vzít si příklad buď z MS train simulátoru, kde už před šesti lety bylo osvětlení trati a okolí reflektorem lokomotivy naprosto dokonalé nebo třeba v simulátoru SAR4, kde taky reflektor skutečně osvětluje terén. Ve FS je při "osvětlení" letadlem dráha místo tmavě šedé jen světle šedá, ale viditelnost se prakticky nemění. Nechápu, to je prostě hnus a při všech efektech co zvládají dnešní karty je to nepochopitelné. Jinak počasí opravdu prakticky stejné, přes mlhu nebo hustou oblačnost je zase shora vidět zem, na tom snad MS zapracuje ve FS11 To je zatím vše. |
|