|  | |  | |  |  | | Active runway   13. 8. 2006 / 22:36 |  | 
 |  |  |  | | Letěl jsem trasu z Valencie do Prahy (offline), vítr ve Valencii 100 at 10, je tam hlavní runway 30 (kde je ils) a 12. Proč posílalo ATC všechen provoz na 30? Neměla by být správně active 12? Já jsem teda šel z 12 ale jak by to teda mělo být? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: Active runway   14. 8. 2006 / 00:01 |  | 
 |  |  |  | | ATC ve FS je tak debilní, že i kdybys tam těch runwayí měl 30, tak to pořád bude posílat na  tu primární. Nebere to vliv ani na vítr, jen někdy to pozmění, když je špatná viditelnost | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 07:51 |  | 
 |  |  |  | | Zase tak debilní není. Kdyby to bylo po větru, tak tě na tu s ILS nepošle. Kdysi tady někdo napsal, s jakou prioritou vybírá ATC dráhy pro přistání a bylo to docela komplikované. Hlavní priorita je samozřejmě vítr, ale pokud je v rozmení do 90° vůči větru drah víc, což v uvedeném případě (vítr 100) splňuje dráha 30 i 12, tak prioritu má dráha s ILS. A pokud by měly ISL obě nebo naopak obě byly bez ILS, prioritu má ta delší. Ale pokud vím, tak dohlednost nezohledňuje vůbec. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 07:54 |  | 
 |  |  |  | | oprava: "ale pokud je v rozmení do 90° vůči větru drah" má být samozřejmě "vůči směru drah"
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 08:39 |  | 
 |  |  |  | | Soráč, asi mi něco uniká, ale vítr ze 100 je na dráze 30 docela významnej protivítr, jen 20 stupňů od osy dráhy. V reálu to nejde brát jako bočák... jak to tedy je? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 08:51 |  | 
 |  |  |  | | No, asi jsem po ránu trošku mimo  Nicméně vítr ze směru 100 není na dráze 30 protivítr, ale naopak téměř do zad. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 08:53 |  | 
 |  |  |  | | Vod gdy?    | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 08:56 |  | 
 |  |  |  | | Směr dráhy určuje směr kam kouká pilot - směřuje letadlo. Směr větru je směr, ze kterého vítr fouká (ne kam fouká).
 Velice se to hodí, aby si to člověk nepletl, protože při větru z 300 si vyberu na start či přistání dráhu 30 a při větru ze 120 si vyberu dráhu 12. Pak (i rozespalý) budu vždycky spolehlivě proti větru.
 
 xi, xi, elementary, dear Watson!
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 09:02 |  | 
 |  |  |  | | No právě. Ráno jsem psal blbosti, ale teď jsem se trošku zamyslel a vítr ze směru 100° je podle mě téměř do zad letadlu přistávajícímu na dráhu 30 (300°). Nebo se pletu?  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 09:09 |  | 
 |  |  |  | | No vidíš, taky spím  - ano máš pravdu, 100 je prakticky do zad na dráze 300 - a to je to právě blbě, co jsem chtěl vypíchnout o několik řádků výše (níže) a páč jsem po noční a dělám k tomu něco jiného, napsal jsem "protivítr" místo "do zad". Ale jinak to, že vítr 100 dává z možností 12/30 jednoznačnou volbu výběru dráhy na RWY 12 a nejde o bočák, aspoň to bych, myslím, uhrál, ne?
    | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 09:23 |  | 
 |  |  |  | | Jo, konečně jsme se snad oba probrali  Takže správně mělo ATC skutečně letadlo poslat na RWY12, ale dráha s ILS má přednost. Ovšem jen do určité rychlosti větru, myslím právě těch 10kt. Pokud by byl silnější, pošle ho ATC na 12. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 09:26 |  | 
 |  |  |  | | Tak, tak. Já to vždycky říkám, že po noční službě se na letiště můžu jít akorát válet, ale do letadla lízt nesmím !!!
      | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 10:36 |  | 
 |  |  |  | | A tak je to i v reálu do těch 10 kts, nebo to už byla nejspíš active 12 v tomhle případě? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 14:32 |  | 
 |  |  |  | | Dohlednost se zohledňuje taky, pokud jsou IMC, tak nedovolí přistát na nepřístrojovou dráhu (tedy začne používat nepřesná pŕístrojová přiblížení). | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: Active runway   14. 8. 2006 / 12:13 |  | 
 |  |  |  | | Preto lebo je to Microsoft  . Este vascia sranda, je ked pristavas s velkou masinou a ATC  ti da clear to land a na drahe v mieste kde mas  urobeny rozpocet na dotyk sa plance nejaka cesnicka.  To sol raz letel z LKPR do LZTT (off line) s 737-800. bolo uz podvecer a ja som tu cesnu jednoducho nevidel. Zbadal som ju az tesne pred podrovnanim.  Tak som zahlasil  diverting landing s go arrond. Tiez sa mi raz stalo, ze som pristal s  Zlinom 142 za boeingom 747 a dipecer mi dal hlasku  clear to land, follow the aircraft on runway. Tak som daval bacha  K tej drahe v reale je 100° a 10 knot vietor este stale na drahu 30. Zavisi od  max hodnot typu na bocny vietor. Ale normalny dipecer by poslal vsetku prevadzku na drahu 12. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 12:23 |  | 
 |  |  |  | | IMHO, myslím, že na W/V 100/10 kt to v reálu není "ještě stále na 30" - to záleží na mnoha okolnostech, typ (velikost, hmotnost, zátěž, zbytek paliva), délka a povrch dráhy atd. - kdy si může dovolit sedat s 10 kt v zádech (protže stranová složka je minimální, ta v tomto případě nerozhoduje). Jistě - na 3200m betonu si i vivat může sednout s 16 km/h v zádech na RWY 30 - a klidně i bez klapek, uplave a ubrzdí to spolehlivě. Ale to je extrém. Nevím, jestli ILS má až tak velkou prioritu - to by asi musel říct někdo, kdo s takovým "big body" létá v reálu.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Active runway   14. 8. 2006 / 12:50 |  | 
 |  |  |  | | Podle toho co vim, tak 10kts v zadech je tak max pro categorii "medium". Ale jak uz si napsal, zalezi to dale na mnoha faktorech. Co se tyce ILS, tak to ma asi hlavne prioritu pri nizke viditelnosti, pak se bude spise posilat na rw s ILS i s vetrem v zadech. A dalsi vec (to uz ale default ATC rozhodne nezvlada), neni problem nechat pristavat letadla na tu 30 s ILS a vzlety posilat na 12, v realu docela caste. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |