FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 15. 8. 2025, svátek má Hana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKPR departure/approach/radar komunikace Jeden příspěvek | Celý strom
LKPR departure/approach/radar komunikace   16. 8. 2006 / 23:02
PitBull
Ahoj všem po dlouhé době. Začal jsem sledovat reálnou leteckou komunikaci a mám trochu zmatek v radiokomunikaci. Na LKPR jsou 3 frekvence, které se nechovají podle mých zkušeností:

Frekvence APPROACH: 127.575 MHz
Frekvence DEPARTURE: 120.525 MHz
Frekvence RADAR: 119.000 MHz

Připadlo by mi logický, kdyby se piloti ladili po odletu z TOWER na DEPARTURE - ale dnes mám za to, že jsem slyšel na DEPARTURE i letadla, který šly na přistání. Jak se tedy v Praze v reálu používají tyto frekvence? A k čemu konkrétně je frekvence RADAR?

Pořídil ICOM R20 a na podobný věci krásná hračka, drobnosti jako možnost sledování 2 frekvencí zároveň nebo skenování rozsahu frekvencí nebo několika konkrétních frekvencí dokola.
 

Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   16. 8. 2006 / 23:19
Rozšafín Ctibum   
v reálu se frekvence běžně couplují, to znamená, že jeden řídící řídí více stanovišť, ale piloti ladí stále stejné frekvence.

Ruzyně RAdar obsluhuje VFR v CTR
 

Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   16. 8. 2006 / 23:21
nimbo
ja myslím že na freq 119.0 je FINAL DIRECTOR, ale Marky to určite upresní
 

Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 00:32
Rozšafín Ctibum   
Jj...119,0 Final Director, FL75 above.
 

Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 00:38
pseudoMates
FL75 below, když je to director, tak mu asi vyšší hladiny budou celkem na nic...
 

Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 01:07
Rozšafín Ctibum   
ups
 

Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 07:10
PitBull
Takže jestli tomu správně rozumím, tak když letím odkudkoliv na Ruzyni, tak by teoreticky pořadí mělo být:
RADAR: 119.000 MHz
APPROACH: 127.575 MHz
TOWER: 118.100 MHz

Nebo mě na APP Praha může předat i ŘLP odněkud úplně odjinud?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 08:31
LS
nn bude to takhle
ACC
ARR - 127.575
FIN - 119.000
TWR - 118.100
 

Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 08:33
LS
Jj presne tak a pokud nefunguje INFO, tak jeho prostor pusobnosti prebira FIN...Pokud nejede ani jedno stanoviste, tak vse ridi ARR...
 

Re: LKPR departure/approach/radar komunikace   17. 8. 2006 / 00:40
pseudoMates
Jinak více méně co psal Borek, jen že třeba když jde mašina na průlet, tak jí TWR předává právě rovnou na Ruzyně radar (director) a ten jí pak zase navede do přistávací sekvence.
Co se týče těch VFR, tak je to sice taky Ruzyně radar, ale freq je 118.3 a více méně zastupuje funkci TWR, protože provozu je tolik, že si situace vyžádala další stanoviště speciálně na VFR v a kolem CTR Ruzyně.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ