|  |  | LKPR departure/approach/radar komunikace 16. 8. 2006 / 23:02 | |
|  | Ahoj všem po dlouhé době. Začal jsem sledovat reálnou leteckou komunikaci a mám trochu zmatek v radiokomunikaci. Na LKPR jsou 3 frekvence, které se nechovají podle mých zkušeností:
Frekvence APPROACH: 127.575 MHz
Frekvence DEPARTURE: 120.525 MHz
Frekvence RADAR: 119.000 MHz
Připadlo by mi logický, kdyby se piloti ladili po odletu z TOWER na DEPARTURE - ale dnes mám za to, že jsem slyšel na DEPARTURE i letadla, který šly na přistání. Jak se tedy v Praze v reálu používají tyto frekvence? A k čemu konkrétně je frekvence RADAR?
Pořídil ICOM R20 a na podobný věci krásná hračka, drobnosti jako možnost sledování 2 frekvencí zároveň nebo skenování rozsahu frekvencí nebo několika konkrétních frekvencí dokola. |
| |
|
 |  |  | Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 16. 8. 2006 / 23:19 | |
|  | v reálu se frekvence běžně couplují, to znamená, že jeden řídící řídí více stanovišť, ale piloti ladí stále stejné frekvence.
Ruzyně RAdar obsluhuje VFR v CTR |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 16. 8. 2006 / 23:21 | |
|  | ja myslím že na freq 119.0 je FINAL DIRECTOR, ale Marky to určite upresní  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 00:32 | |
|  | Jj...119,0 Final Director, FL75 above. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 00:38 | |
|  | FL75 below, když je to director, tak mu asi vyšší hladiny budou celkem na nic... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 01:07 | |
|  | ups |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 07:10 | |
|  | Takže jestli tomu správně rozumím, tak když letím odkudkoliv na Ruzyni, tak by teoreticky pořadí mělo být:
RADAR: 119.000 MHz
APPROACH: 127.575 MHz
TOWER: 118.100 MHz
Nebo mě na APP Praha může předat i ŘLP odněkud úplně odjinud?
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 08:31 | |
|  | nn bude to takhle
ACC
ARR - 127.575
FIN - 119.000
TWR - 118.100 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 08:33 | |
|  | Jj presne tak a pokud nefunguje INFO, tak jeho prostor pusobnosti prebira FIN...Pokud nejede ani jedno stanoviste, tak vse ridi ARR... |
| |
|
 |  |  | Re: LKPR departure/approach/radar komunikace 17. 8. 2006 / 00:40 | |
|  | Jinak více méně co psal Borek, jen že třeba když jde mašina na průlet, tak jí TWR předává právě rovnou na Ruzyně radar (director) a ten jí pak zase navede do přistávací sekvence.
Co se týče těch VFR, tak je to sice taky Ruzyně radar, ale freq je 118.3 a více méně zastupuje funkci TWR, protože provozu je tolik, že si situace vyžádala další stanoviště speciálně na VFR v a kolem CTR Ruzyně. |
| |
|
|