|  |  | Spoilers armed 24. 8. 2006 / 18:54 | |
|  | Lze nejak v FSce nastavit klavesovou zkratku pro zaarmovani spojleru, pokud to neni v nabidce assigments?Diky |
| |
|
 |  |  | Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 18:58 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:06 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 18:59 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:06 | |
|  | Tak to se omlouvam, asi sem to prehlidl..diky |
| |
|
 |  |  | Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 18:59 | |
|  | Tlacitko nastavit de, ale u nekterych payware modelu nefunguje, napr. PMDG. Armuju rucne. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:07 | |
|  | Negativ sir 
Mne to u jumbíka jde.Dal jsem si to na joystick tlačítko 3. Po dotknutí kol o rwy se s rachotem křidélka vysunou  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:18 | |
|  | Možná myslel 737. A řeč je o spoilerech  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:22 | |
|  | Byls rychlejsi 
A myslim, ze Gustav mluvi o spoilerech/speedbrakes, ale rika tomu kridelka 
BTW: jsou spoilery a speedbrakes ta sama mechanizace? Vim ze je to spolecne oznaceni, ale jestli se na pristani neotevre treba jeste neco navic nez ve vzduchu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:28 | |
|  | Jo jo přesně to jsem myslel Ono toho na tom letadle je hodně : výškovky,směrovka,křidélka,klapky,sloty,spoilers zkrátka hodně jo a dokonce ty novější éra mají na přední hraně křídel taky něco,co se vysouvá,takže v tom mám trochu hokej a za ten se omlouvám  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:48 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 20:20 | |
|  | speedbrakes = aerodynamické brzdy
spoiler = rušič vztlaku (vždy na křídle)
Jak jsem koupil někde na fóru protu-154.com, tak prodávám.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 22:26 | |
|  | Ano, otvoria sa este Ground Spoilers/Speed Brakes. Tie su vsak pri niektorych lietadlach spolocne s "Air Spoilers". Otvaraju sa najcastejsie v rozmedzi od 30-40°. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:26 | |
|  | Takze jeste jednou, o co mi jde. Nemyslim teoreticky rozdil mezi spoilers/speedbrakes, to je mi jasne, ale jde mi o to, jestli napr. na 737 jsou spoilers a air/ground speedbrakes ta sama mechanizace, nebo je kazdy na jinym miste na kridle. Ale teoreticky by to melo byt stejne, koneckoncu ovlada se to vsechno jednou pakou... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:42 | |
|  | Ad teflon 069 Speedbrakes, spoilers, air brakes, jsou názvy pro stejné zařízení, které je umístěno shruba uprostřed křídla. Takže jak teoreticky tak prakticky je to šuma fuk a je to pořád stejný kus plechu na hydraulice a jak jsi správně napsal ovládá se to stejnou jednou pákou. Akorát když seš letící tak se to nezvedá nadoraz. Po dosednutí je to full up. Joo ale neznám jiné letadla a řeč byla tuším o 737. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:47 | |
|  | Jj, diky, tak sem si to i myslel ze to je. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 08:28 | |
|  | Ano, ovladaju sa jednou pakou, konkretne u B737 to nie je ten isty kus plechu (zalezi od typu lietadla). Flight Spoilers pouzivaju hydraulicky system A a Ground Spoilers tiez. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:19 | |
|  | No, mel sem spis na mysli 737, u 747 pravda, sem to nezkousel, kdyz sem vedel ze u 737 mi to nechodi. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 19:26 | |
|  | u 737 to chodí trochu zvláštně , přes / se aktivujou spojlery , přes shift+/ se z této pozice armujou a znovu shift+/ se armování zruší |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 21:30 | |
|  | Teda fakt nechci rejpat, ale někdy se dívím jak ty éra dokážete pilotovat když nemáte základní znalosti o tom z čeho se to skládá a jak se to vlastně řídí. Jo beru každej má na to jiný názor, ale já bych neměl odvahu řídit auto kdybych nevěděl k čemu je volant. Takže: Speedbrake, čilil lidově spojler, taky vzdušná brzda, či akvivalent slova spojler-rušič vztlaku. Ve vzduchu funguje tak že ruší vztlak čiliže umožňuje zvýšit rychlost sestupu. Po dosednutí pak funguje jako rychlostní vzdušná brzda. Křidélka nemají se spojlery co dělat snad jet to ,že spojlery při zatáčení pomáhají snižováním vztlaku na straně do které točíte. Jinak křidélka jsou umístěna spíš na kraji křídla a slouží k ZATÁĆENÍ. K udržování směru pak služí směrovka na ocasu. Sloty jsou na náběžné hraně křídla fungují synchronizovaně a klapkama a slouží stejně jako klapky ke zvýšení vztlaku při nízkých rychlostech. Sloty (mezery) se říká proto, že je to kus plechu pak fuga a.t d. A vono to funguje. Jiný název pro sloty je leading adge slats. Nekamenujte mne za ůvod. Díky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 22:26 | |
|  | Kamenovat tě nechci, ale když už dáváš takovouhle školičku, tak mi dovol, abych tě opravil.Křidélka neslouží k zatáčení, nýbrž ke klonění.K zatáčení patří ona směrovka.Alespoň takto mi tloukli do hlavy instruktoři a učebnice .Jinak škoda, že jsi vypustil i takový řídící prvky, jakou jsou třeba flaperony  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 22:30 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:09 | |
|  | Nikolivek pane. Nešiř tady bludy. Nevím co tě učili instruktoři, ale určitě ne základy aerodinamiky. Zkus si odpovědět na otázku jaký je důsledek klonění. Popřípadě zkus popsat co se stane, pokud otočíč kormidlem bez vyšlápnutí směrovky.
The ailerons bank the wings and so determine the
rate of turn at any given airspeed.
• The elevator moves the nose of the airplane up or
down in relation to the pilot, and perpendicular to
the wings. Doing that, it both sets the pitch attitude
in the turn and “pulls” the nose of the airplane
around the turn.
• The throttle provides thrust which may be used for
airspeed to tighten the turn.
• The rudder offsets any yaw effects developed by
the other controls. "The rudder does not turn the airplane"!!!!!
To je oficiální výcvikový materiál FAA r2004 kapitola3 str7. Vše je ověřitelné. Směrovka slouží pouze k udržení směru letu a udržení KOORDINOVANÉ zatáčky tzn. nos tam kde ho chci mít. Nebo ještě jinak tzv. zatáčka na kuličku. Nikolivek k zatáčení!!!!!
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:35 | |
|  | Učebnice pilota, poslední mě známé vydání, strana 49, kapitola mechanika letu. "...Otáčivý pohyb kolem podélné osy nazýváme klonění, kolem bočné osy klopení a kolem kolmé osy zatáčení". K pohybu letadla kolem kolmé osy používáme směrovku.To, že nakloníš knipl, nakloníš tim i letadlo je primární efekt.To že při tomto začne i letadlo zatáčet je sekundární efekt.Jelikož každá správná zatáčka je koordinovaná a tedy tzv. na kuličku, používáme k zatáčení i to klonění.Alespoň my plachtaři, kteří potřebujem lítat čistě.Takže jak vidíš, musím se bránit nařčení ze šíření bludů  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 08:27 | |
|  | Já nechci teda nijak rejpat, ale IMHO má Pips samozřejmě pravdu. Primárním důsledkem výchylky křidélek je změna rozložení vztlaku na obou křídlech (nesouhlasně), tím pádem dojde ke zvětšení klonění (bank) letadla podel podélné osy. Klonění se tomu říká proto, že to naklání letadlo a neznám níkoho, kdo by říkal náklonu zatáčení. Náklon má ovšem díky tomu že je letadlo nakloněné i sekundární důsledek a tím je právě ono zmíněné zatáčení, které už není ovšem primárním efektem křidélek, ale až následného klonění.
Naproti tomu směrovka se využívá k zatáčení - čili pohybu letadla kolem svislé osy.
Stejně tak když si člověk uvědomí jaký je rozdíl mezi vývrtkou a spirálou, uvědomí si, jaký je rozdíl mezi zatáčením a kloněním (malá nápověda - rychlé zatáčení, ustálené / zvyšování náklonu - neustálené).
A na závěr jedna drobnost - ANO, křidélka se samozřejmě používají primárně k zatáčení letadla (zahájení, provedení a ukončení zatáčky) a směrovka k vyrovnání směrových vlivů při tomto zatáčení. Ale NE, křidélka primárně nevyvozují zatáčení letadla, nýbrž jeho klonění podél podélné osy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 22:31 | |
|  | No pekne! Tiez mam podobny nazor na vec ako ty z uvodu. Ale je dobre si uvedomit, ze niekto lieta doslova pre zabavu a nechce sa mu ucit vsetky systemy. Niekoho naopak fascinuje ta zlozitost...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:13 | |
|  | Já nikoho neodsuzuju proto jsem se omluvi za úvod. Sám jsem zastáncem toho ať má každý přístup k simu jak mu vyhovuje. Tak se ještě jednou omlouvám. Mne jen udivuje, že to někteří umněj a přitom neznají podstatu. Ale znova NEMYSLÍM TO ŚPATNĚ. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:55 | |
|  | NO comment kdo chce ať si přeloží vložený text, kdo chce ať si vleze do éra a zkusí šlapat po směrovce a přitom nechá knipl v klidu, kdo chce ať si prostuduje něco o působení vztlaku při náklonu. Ostatně jsem se ted díval a je to přímo i ve FS9 S plachťákem jsem nikdy nelítal. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 24. 8. 2006 / 23:57 | |
|  | Ja patrím zas medzi tých, ktorých fascinuje tá zložitosť a zároveň sa v tom všetkom až tak nevyznám, tak maximálne v kabíne )
S nadsádzkou by sa dalo povedať že mi je šumafuk ako sa nazýva systém ktorý je v prdeli keď sa mi nevysunie podvozok ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 00:20 | |
|  | Now that you know what makes an airplane turn, let me play the role of Socrates, the philosopher, and ask you an important question. (Don't mind the bed sheet I'm dressed in. If, however, I show up wrapped in a mattress, that means we're ready to practice landings.) The question is, "How do we tilt lift so as to make the airplane turn?"
The answer is, "With the ailerons." To je výnňatek přímo s FS. Tebe to třeba nezajímá, ale jsou tady i takoví kteří se chtějí něco přiučit, nebo se dozvědět. Jak už jsem psal jsou tu takoví kteří to berou hodně vážně a takoví kteří to berou jako hru. Nemyslím si že by něco z toho mělo být špatně. Jen by se neměli vzájemně zesměšňovat, nebo odsuzovat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 00:24 | |
|  | A ja snśď niekoho zosmiešňujem? Leda seba!
P.S.: Lietadlo točím tak, že nakloním páku a nohami držím guličku v strede ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 20:33 | |
|  | Ty mas jen jednu gulicku ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 20:37 | |
|  | Woe, málem jsem se utopil ve dvou deci vody.. ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 22:05 | |
|  | tu druhou prece ma copilot |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 08:31 | |
|  | Ok, ved ja s tebou len suhlasim. |
| |
|
 |  |  | Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 08:19 | |
|  | Ja na tohle objevil na AVSIM.com takove GAUGES, je to takove zelene letadelko, pridas to na panel a kdyz na to kliknes a zaktivujes , tak po dosednuti to aktivuje Speedbrake a reversengine, Po dosazeni urcite, a ted si to nepamatuji, rychlosti, tak se to deaktivuje, myslim,ze to je cca 60kts.
Ja vim, neni to realita,ale pro ty, co letaji pro zabavu, to je bomba. Podobna vychytavka, je tzv Treti ruka, na zasouvani podvozku po urcite casove prodleve, ktera se da nastavit v sec, po "odlepeni" z rwy.
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 12:13 | |
|  | Ač se mi do toho moc nechce kolega mne zase dokopal k počítači, abych něco napsal. Takže.: pletete tady dohromady hrušky s jabkama. Otáčení kolem svislé osy se směrem letu. Sky 305 vám to napsal jasně a přesně a přidal dokonce oficiální mezinárodní výukový materiál. A ono to nestačí. Abych popravdě řekl je mi to jedno. Jedno mi není jen to, že Pipse bych mohl potkat ve vzduchu. A jestli tedy májí někteří amatáři takovou úroveň, pak se nedivím, že dochází k nehodám. Těším se, až někdy uvidím ve vzduchu se otáčet mašinu kolem svislé osy. Kolega chtěl abych manávry trochu popsal, ale dělat to nebudu. Vše je popsáno v učebnicích a manuálech a kdo chce tak si to sežene a přečte. Ani nemusíte hledat máte to v jednom z příspěvků. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 12:25 | |
|  | V tom případě si opravdu dávej pozor, protože já nadále budu zatáčet tak, jak mě to učilo několik instruktorů nezávisle na sobě, jak mám v oficiální (byť ne mezinárodní, ale české ) učebnici, nikoliv tak jak píše školička z Flight Simulátoru 
Spíš mám dojem, že si nerozumíme, nebo nechceme rozumět.Abych pravdu řekl, je mi to taky absolutně jedno.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 12:41 | |
|  | To máš tak Pipsi...jsou piloti a piloti Někteří jsou třeba méně zkušení, ale snaží se svoje zkušenosti a vědomosti tlumočit ostatním, aby jim pomohli pochopit, poznat, ziskat. Dělají to i různě vzájemně, co neví se taky snaží zjistit, naučit, pochopit. Říká se tomu taky občas týmová spolupráce. Pak jsou tu jiní, kteří už jsou trochu dál, ale ještě pořád ne dost daleko. Ti se vyznačují tím, že sice již mají za sebou a v hlavách spoustu teorie, praxe a zkušeností, ale zatím nedospěli do stadia, kdy by opustili své zažité přesvědčení, že jsou prostě něco trošku víc, než ti obyčejní piloti a tak se jim to snaží všemožně ukázat, aby nezapomněli Projevuje se to většinou tím, že mají silnou potřebu někoho setřít, nejlépe na základě těm obyčejným nedostupným materiálům, ke kterým oni se přece už dávno dostali. A tak místo touhy pochopit toho s kým polemizují převládne jejich touha někomu veřejně sdělit, že je debil No a pak je tu třetí kategorie pilotů, kteří už jsou piloti doopravdy a kteří mají to co chybí těm prvním a už vyrostli z toho, co přebývá těm druhým 
Dost často (řekl bych empiricky významně) se výše uvedené tři kategorie prolínají s vlastnictvím odpovídající licence. První úroveň bych nazval virtual/GLD/PPL, tu druhou (ala "jsem king") bych nazval CPL/fATPL a tu třetí, kdy už člověk ví co to je mezilidská komunikace, teamwork, zkušenosti, atd. bych nazval ATPL.
Asi se tím pár lidí dotknu, ale oni ví, že mám pravdu Zbytek ať si klidně říká výjimka, i tací jsou... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 13:04 | |
|  | Já bych to tak radikálně neviděl.Znám spoustu lidí z tohodle průřezu kvalifikacema, kteří jsou absolutně fajn a výborní kámoši, ale na druhou stranu i znám i spoustu bezmezných idiotů, od plachtařů až po dopravní piloty.Setkání s těmito lidmi se člověk asi nevyhne.Spíš mě jen mrzí, že mě někdo odsoudí na základě citace z ofiko učebnice, aniž by se mnou někdy letěl, nebo mne alespoň letět viděl.Každopádně smutnit kvůli tomu nebudu, spánek si tím taky nenechám krátit a dobrou náladu si tímhle už rozhodně vzít nenechám  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 13:19 | |
|  | Jak jsem psal, čest výjimkám Taky znám spoustu výjimek. Ale taky bohužel větší procento těch, co to pravidlo potvrzují. Ale to není holt jen v lítání, to je tak nějak tradice...vždyť jenom o adminech by se na tohle téma dalo napsat textu ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 16:22 | |
|  | A čtvrtá skupina je pak Tragédie z JZD, která dělá debila z každýho a kdykoliv.. ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 18:53 | |
|  | Tak tak  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 22:27 | |
|  | Debili smí jmenovat jenom ten nejvyšší debil a pokud vím Tragéd t není  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 12:53 | |
|  | Mno vidis, Pipsi, ja zase doted zil v tom, ze je to tak, jak to do nas busili pri teorii... Kridelky klonis, vyskovkou klopis a smerovkou bocis (yaw). A kdy zatacis? Kdyz pouzijes souhru vsech tri kormidel. Tohle jsem na zacatku slychal dost casto a obcas to pocitil i pres padak na svych zadech )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 12:57 | |
|  | Konečne to všetko dáva zmysel )
Stručné, jasné, výstižné, nemám čo dodať. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 16:30 | |
|  | To přišlo včas, už sem si chtěl rýpnout, že zatáčím výškovkou, abych trochu podpořil tyhle žabomyší války . Ten pátek v práci je znát  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 19:14 | |
|  | Nezlob se na me, ale ja psal uplne o necem jinem, nez na co jsi reagoval????? )) |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spoilers armed 25. 8. 2006 / 19:51 | |
|  | Wingsi, trošku jsem zmaten z tvých příspěvků, pokud se tu veřejně prezentují názory všech - demokraticky - dovol, abych se tě zeptal, jaké jsou tvé zkušenosti s real létáním? V profilu toho moc nemáš, nicméně dá se z tvých 4 příspěvků usoudit, že asi pár (možná i několik set) hodin nalétáno máš - anebo nemáš nalétáno nic, nevím, proto kladu tuto otázku. Pipse znám osobně a řekl bych, že to má v tý svý plešatý palici dost srovnaný, určitě to není typ člověka, který by dělal vědomě leteckou nekázeň, či si hrál na něco, co není, proto je mi trošku podivné, že dokážeš šmahem ruky někoho tak setřít - při veškeré úctě mi to připadá, že ses trošku unáhlil a udělal závěr, ke kterému nemáš dostatek vstupních informací - to pilot nedělá. Z toho samého důvodu ti tedy kladu tuto otázku - kolik máš nalétáno v reálu, abych si já neudělal špatný závěr o tobě? Na mém názoru ti sice může houby záležet, ale jelikož se po tvém příspěvku rozpoutala nějaká diskuze, celkem by mne to zajímalo.
teď trošku OT: taky mně rozčilují neustálé trefovačky do Tragéda, i když od matese se smajlem to beru, , oba jsou specifičtí a oba to mají opět v palici velmi dobře srovnané, jak matese, tak tragéda já prostě beru, stejně, jako beru mnoho lidí na tomto fóru, už jsem to i psal, toto fórum je skutečně nabité vědomostmi, člověk se až někdy diví, co všechno neví a co vědí kluci, kteří v real mašině nikdy neseděli, je to až obdivuhodné. Proto si myslím, že je třeba se první i podívat do profilu, nebo do historie přispivatele, než jedovatě odpovím, Pips si určitě takový utěr nezasloužil.
Wingsi, mail i ICQ mám v profilu, pokud mi nechceš zde odpovědět na můj dotaz, klidně napiš tam Pokud létáš v reálu, myslím si, že mnoho lidí na tomto fóru ti bude vděčných za tvé znalosti a informace, které budeš ochoten předat a přeji ti klidný luft.
tonde
|
| |
|
 |  |  | Re: Spoilers armed - pokračování 25. 8. 2006 / 19:48 | |
|  | Martine dovol,abych tvůj dotaz ještě trochu rozšířil,protože vidím,že kluci už "prach" pomalu vystříleli.
Otázka zní: u pák spoilers a plynů je někdy na jedné straně vlevo a někdy na obou stranách kolo černobílé,které se chová jako gyro a při letu jsem v nějakém filmu viděl,že za něj kápo nebo 1.důstojník točí jako by pořád vyrovnával těžiště letadla.Je toto skutečně ono? a musejí za to pořád točit a nebo to dělá nějaký automat a poslední jestli s tím točí nějaký automat nemůže jim to nějak zranit ruku? Děkuji za odpovědi na můj dotaz,který se pravděpodobně zařadí do kategorie "debilních" a určitě to schytám - jak jen můžu lítat s Jumbíkem a nevědět tuto základní věc. - tak hurá do mně  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed - pokračování 25. 8. 2006 / 20:00 | |
|  | Tak tedy, postav se mi trochu z profilu, ať se můžu líp trefit.. )))
To černobílé kolo je, předpokládám, trimovací kolo, tedy slouží k tomu, aby se pilot nemusel při ručním řízení moc nadřít, při tahání/potlačování kniplu. Pokud vede letadlo autopilot, dotrimovává si mašinku taky. Trimování se používá hlavně při přistání, ale obecně se dá říct, že trimuješ skoro pořád. Jakmile letíš na ruku, trimuješ, protože ti to šetří síly, pokud letí autopilot, trimuje si taky.
Jestli se piloti o to mohou zranit, to fakt netušim, leč prsty bych tam mít nechtěl, když se to točí.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed - pokračování 25. 8. 2006 / 20:14 | |
|  | Otázka určitě není debilní. Ono jde vždy jen o formu. To kolo je vyvažování. U 737 je propojené přímo na kniplu kde ho ovládáš pokud nemáš připnutý AP. Ero je při letu na AP vyvažováno při každé evoluci(jiný výraz neumím najít). Takže pak to někdy vypadá tak, že se pořád točí tam a spátky. Takže tvůj předpoklad je 100% správný. Nelíbí se mi jak se tady chytá za slovo. Já jsem nikdy nenapsal že při zatáčení se nevyužívá i směrovka. Taktéž ale výškovka vzhledem ke změně směru působení vztlaku a jeho rozložení na dva vektory a taktéž tah protže v důsledku snížení vertikální složky vztlaku by letadlo začalo strácet rychlost a klesat. Blbost je jen to že směrovka slouží k zatáčení. Směrovka už i podle názvu slouží k udržení směru. Je jedno jestli přímého nebo v zatáčce. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spoilers armed - pokračování 25. 8. 2006 / 20:49 | |
|  | Ja nevim ale ja to potreboval vedet jen kvuli testu jednoho beta panelu a nenapadlo me to hledat v assigments pod pismenem A ale pod S.Chybi mu totiz padestal panel na kterem ta paka je..tot vse, nic vic sem potrebovat nevedel.. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spoilers armed - pokračování 25. 8. 2006 / 20:52 | |
|  | teda vedet nepotreboval.. ) |
| |
|
|