|  |  | Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 11:07 | |
|  | Chtěl bych se zeptat, jesli jste někdo letěli s ČSA do Larnaky, je na Kypr lepší výhled z levé nebo pravé strany letadla? Bývá tam častěj v provozu 22 nebo 04? Já jenom na kterou stranu letadla si radši zarezervovat sedadlo |
| |
|
 |  |  | Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 11:41 | |
|  | Si to zaleť ne?! z obou stran! Ja si taky jdu dneska zaletet svuj let pristi tyden na Zakynthos tak uvidime..  |
| |
|
 |  |  | Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 11:52 | |
|  | Sice jsem tam nelítal s ČSA (vlastně jednou jo,ještě s IL-62),ale lepší bude levá strana, a provoz na 04/22 vycházel tak 50/50....prostě podle větru |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:00 | |
|  | no ja jsem si to zaletel a prave mi prislo ze je lepsi vyhled z pravé strany, že z levé uvidím jenom moře tak teda nevim, ted mě to trochu zmátlo... nevíš ještě přes který STAR a SID jste tam lítali???? Při odletu mi už úplně přijde lepší pravá strana, ale já odlétal přes PHA |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:09 | |
|  | musel bych najít staré flightplany, ale pokud jdeš ve dne z Prahy tak víc "země" uvidíš na levé straně při průletu nad Kyprem a klesáním na přiblížení |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:24 | |
|  | Já teda nevim, ale ptal se na ČSA.. Pokud poletí v sobotu, tak je pravděpodobné, že poletí i přes den, ale jinak co já vim, OK406 letí 2155 z LKPR. Takže let přes bude spíš otázkou, kterej den v tejdnu poletí, protože v noci beztak uvidí ze země kulový.. Maximálně světla města a to je pak tak na stejno, protože se přiblížení většinou v noci provádí na 22 levou procedurální zatáčkou nad mořem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:27 | |
|  | V sobotu 10:30 odlet z PRG, přílet kolem 15:05 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:51 | |
|  | Tak to potom jo.. Ale i tak, si myslim, že preferujou rwy 22, pač tam je tušim ILS, na 04 je vizuálek, nebo VOR/DME.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 17:13 | |
|  | ...taky si myslim ze na ILS rwy22  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 17:20 | |
|  | on tam jiný ILS není  |
| |
|
 |  |  | Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:09 | |
|  | Přistává se téměř výhradně na 22 (hlavně v noci je to pravidlem), přílet je přes hory na letištní VOR, po té std odlet nad moře a levou zatáčkou buď do ILSu nebo Visual. Pravá strana je tedy výhodnější. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:12 | |
|  | tak to jsme asi hodněkrát porušili pravidlo  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:14 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 27. 8. 2006 / 02:06 | |
|  | co sa tyka toho obrazku, tak ten prilet tipujem na velmi skore rano, alebo neskore pobedie, pripadne skory vecer.. potvrdzuje to aj navolena IAS, ktora je 125 KIAS, co znamena, ze tam neni takmer ziadna, resp. minimalna korekcia pristavacej rychlosti o vietor...Takisto nepredpokladam, ze by v tom pripade mali piloti vietor do chrbta, nakolko ak by sadali povetre, IAS by zakonite musela byt vyssia, aby dorovnali zlozku chrbtoveho vetra..
v takom pripade, ked vanie slaby, resp. ziadny vietor, je blbost posielat lietadla tocit priletovky a zbytocne tak predlzovat (zdrazovat) let.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 27. 8. 2006 / 10:38 | |
|  | Jen budu trochu oponovat - kdyby sedali po vetru, tak by IAS byla uplne stejna (pokud by tedy nebyly poryvy vetru, k vyrovnani nahlych zmen), od toho je to indikovana rychlost To co by bylo vetsi je GS. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 27. 8. 2006 / 10:41 | |
|  | skús ten špás a uvidíš, ako ti to bude pekne presadat  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Larnaca LCLK 27. 8. 2006 / 10:47 | |
|  | ??? nevim co tim myslis. Pokud udrzujes napr. Indicated airspeed 150 v bezvetri a zacne ti foukat do zad 10 KTS, tak na to, aby si letel zase 150 KIAS se GS zvysi o 10 KTS. Proste pokud ti FMC da final app speed 125 KIAS, tak budes na finale udrzovat 125 bez ohledu na slozku vetru. |
| |
|
 |  |  | Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 12:19 | |
|  | Na Kypru jsem byl 3x, pravidelnou linkou, čili přílet cca kolem 0200 jejich času a vždycky se sedalo na 22. Přesně jak psal Štefan, přiblížení se provádí na LCA VOR a pak procedurální zatáčkou doleva na finále 22. Takže podle mě, je vcelku jedno, na kterou stranu si sedneš, protože město uvidíš tak či tak.. při začátku přiblížení zleva a po dotočení finále zprava.. Pravda je, že na tom finále je spíš vidět městečka na pořeží.. Dekeleia apod. Ale samotná Larnaka je taky vidět.. |
| |
|
 |  |  | Re: Larnaca LCLK 26. 8. 2006 / 15:24 | |
|  | Urcite doseda na ILS 22,ja letel s CSA v roce 1995 a sedel jsem vlevo,pozitek z toceni letadla ktere bylo dosti strme byla parada...sedel jsem vlevo..doporucuju,more,more a zda se Vam pri pristani jako kdyby se pristavalo na mori a ejhle,pevnina a vrzy..podvozek klopyta o Kyperskou pevninu  |
| |
|
 |  |  | Re: Larnaca LCLK 27. 8. 2006 / 02:00 | |
|  | na kazdom primorskom letisku, ktore ma os rwy kolmo, alebo relativne kolmo na pobrezie, ratajte s tym, ze vplyvom dennej brizy bude aktivna rwy smerom NA more a v noci, vplyvom nocnej brizy bude aktivny RWY smerom OD mora. to len Funchal a Hurghada je tak sprosto postavena )))) |
| |
|
|