FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 10. 2025, svátek má Olivie/Oliver Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nové transition v LZAA Jeden příspěvek | Celý strom
Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:03
Gustav ( BHA576 )   
Tož chalani prečo
Honem mi to vysvětlete ať vím kdy si mám při přistání přetočit QNH ?
Jo a slyšel jsem věc a to je asi blábol,takže mne za to nebijte ,
že v jiné výšce se přetáčí QNH při stoupání a v jiné při klesání ?
Jestli jsem teď udělal ostudu,že to nevím tak to alespoň vidíte proč
budu nadosmrti pouze stříbrný tříhvězdičkář
   Seznam příspěvků  

Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:06
Filip   
Výšky se můžou, ale nemusí lišit.
BTW LZAA je co
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:08
Gustav ( BHA576 )   
No myslel jsem FIR sousedů
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:09
Filip   
LZBB
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:10
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo.Mně to dnes nějak breptá a to jsem ještě nic nepozřel
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:11
Riff   

   Seznam příspěvků  

Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:14
Už přistál   
Je to tak. Když nastoupáš do transition altitude a přestavíš QNH na standardní tlak, tak ve stejném bodě bude výškoměr ukazovat jinou hodnotu.
   Seznam příspěvků  

Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:14
Michael   
Stoupáš přes transition altitude, když ji překročíš, nastavíš tlak 1013 HPa. Při klesání, když dosáhneš transition levelu, nastavíš QNH.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:19
Jaakov   
Přesněji podle mě - když křižuješ TL, když ti daj klesat na něj, tak nic ještě nepřestavuješ.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:30
Gustav ( BHA576 )   
Jakube , tak v tomhle mám právě hokej - protože řídící mi řekne klesej do 5000 QNH 1026 já tedy klesnu na pět tisíc a když si nepřestavím QNH tak mi za chvíli řídící řekne:že jsem třeba o 300 níž
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:36
Michael   
Když udržuješ tu výšku 5000 ft, tak musíš mít nastavené QNH 1026.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:41
pseudoMates
Ne,když máš někde převodní hladinu 40 (Amsterdam např.), tak máš FL50, čili tlak na výškoměru 1013.
Právě aby nedocházelo k nedorozumněním, tak jakmile od ATC zazní za instrukcí ke klesání i QNH, rovnou přenastav a je to..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:50
Michael   
A co když dostanu z FL120 klesání na 6000 ft (někde jinde) při QNH XXXX, tak přece musím před FL100 zpomalit. A když budu mít výškoměr nastavený na tlak XXXX už při opouštění FL120, tak zpomalím špatně.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:51
pseudoMates
Eh? Co má rychlost společnýho s vejškou?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:58
Jaakov   
Jestli to dobře chápu, tak to myslel tak, že když si přenastaví na místní QNH už při opouštění FL120, tak nepřesně určí FL100 a nezpomalí včas, nebo moc brzo na IAS 250. Akorát ta odchylka je podle mě naprosto nedůležitá, co se zpomalení na 250 pod FL100 týče...hádám, že se to neposere, když tam budeš mít 250 až třeba 100ft pod FL100.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:59
Michael   
Limit 250 KNOTS pod FL100.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 18:38
pseudoMates
Nezažil jsem QNH, který by bylo tak vysoký/nízký, že by byl rozdíl mezi vejškou na 1013 a QNH větší než 300ft. Což je z hlediska odchylky radaru naprosto zanedbatelný.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 18:44
D@li
To bych si nebyl tak jist. 300ft je cca 10hPa. A například tlak 1023 hPa a víc není nic tak neobvyklého.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 18:47
pseudoMates
Neobvyklého není, ale větší, popř. na druhou stranu nižší, jsem taky dlouho nezažil.. Poslední dobou je kolem 1020-1025.. Víc to nebejvá.. A jak jsem psal, v konečném důsledku onoho brzdění na 250IAS je to fakt jedno.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 18:54
D@li
S tím vlivem rozdílu QNH oproti standardu na snížení rychlosti souhlasím (je to zanedbatelné), jenom jsem chtěl říci, že rozdíl 300 ft a více není nic zvláštního .
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 18:55
Michael   
Jednou bylo v USSS QNH nějakých 1040
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   29. 8. 2006 / 09:19
Zouzman Air
Nemyslíš náhodou USSR? Tam bych věřil i víc
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:54
nimbo
nastavenie výškomeru z local na štandart pri prestúpavaní TA
nastavenie výškomeru zo STD na local pri preklesávaní TL
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZBB   29. 8. 2006 / 13:18
milan
tieto veci tykajuce sa TL a TA su snad najzaludnejsie a s oblubou sa davaju do testov

ide o to, ze tak, ako napisal nimbo, standardny tlak sa nastavuje pri vsetkom, co je v a nad TA a lokalny tlak - QNH sa nastavuje na vsetko, co je pod TL.
tieto dva udaje su posadke predane bud priamo na mapach - tam su vacsinou TL a TA sa urcuje na zaklade meteo situacie, nakolko tato sa meni vplyvom extremov teploty, pripadne tlakovych utvarov.. TA sa teda k posadke dostane bud prostrednictvom ATIS-u, alebo im ju nadiktuje ATC na initial contact...
tlak na vyskomeri sa prestavuje v momente, ked ACFT dosahuje inkriminovanu TL, alebo TA.
T.j. na letisku je QNH 1013,25 hPa pri stupani mas TA 5000ft. Ked si v 5000ft, mas zaroven aj FL50. Ked je na letisku tlak QNH napr. 1000hPa, tak pri prelietavani 5000ft prestavis na 1013,25, tak vyskomer ti ukazuje hodnotu nizsiu, ako FL50. v tom okamihu sa nachadzas v tzv. prevodnej vrstve a stupas dalej napr. do FL140 uz na standardnom tlaku QNE.

V opacnom pripade, startujes z AD, kde je tlak 1020 hPa, pri prestaveni vyskomeru v 5000ft na 1013,25 budes mat indikovanu hodnotu na vyskomeri vyssiu, cize uz budes nad skutocnou FL50.

su to sice zaludnosti, ale je to len o tom, ako si to vies predstavit..
http://www.vorstaedt.de/Graphics/TransitionAltitude.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZBB   29. 8. 2006 / 13:36
Teflon_490   
Jen poopravim, to co je v mapach a je fixni, je TA, hybe se TL.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZBB   29. 8. 2006 / 14:59
milan
nojo..chybycka se vloudila
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Nové transition v LZAA   28. 8. 2006 / 17:37
Michael   
http://www.ivao.aero/training/tutorials/Ipack/Files/L5-Altimetry.htm (body 1.4 a 1.5)
Neříkám, že je to tam správně
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ