|  |  | | ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:11 | |
|  | Tak Michale mám za sebou první ostrý let s ERJ145 na IVAO a řeknu ti,že to zdaleka není taková pohodička jako s ATRouškem.Zdá se mi,že spousta věcí v manuálku chybí.Velký problém je pochopit funkce palivového systému,když třeba změníš polohu přepínače Xfeet (což jsem se asi mylně domníval,že tím jenom otevřeš propojení mezi nádržema) tak on zároveň vypíná palivové čerpadlo té nádrže - kam chceš asi přečerpávat.Dále ve FMC dal mi řídící direct to RTT a jak řekl tak jsem udělal.Zvolil jsem ve FMC funkci DIR napsal RTT a potvrdil.Éro se stočilo na RTT a už jsem si mlaskal,když tu aniž bych cokoliv udělal éro samo usoudilo,že letí na RTT už dlouho a samo si zase začalo vesele letět podle původního plánu a na nějaký RTT se zhola vyprdlo Řídící měl samozřejmě nesmírnou radost a dotázal se jestli jsem si jistý,že letím na RTT. Co mu na to říct? Bohužel na obrazovce jsem nenašel volbu jak by mi to ukázalo VOR na mapě a tak jsem byl v pr.... Naštěstí byl Švýcarský centr zkušený kozák a nečekal až mu ze sebe vysoukám nějakou smysluplnou frázi o tom ,že jsem totálně v pr.... a začal mě sám vektorovat.Nezbývá než učit se a učit se a zkoušet to éro offline dokud nepochopím všechny jeho odlišnosti  |
| |
|
 |  |  | | Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:28 | |
|  | Jetsli Ti mohu vysvětlit funkci Xfeed, tak je to zřejmě podobné jako u B-737, kdy ty přepneš cross feed valve, ale tím nedojde k přečerpávámí z jedné nádrže do druhé, ale dojde k zastavení čerpadla v nádrži, kde je paliva méně a následně je do motorů dopravováno palivo z jedné nádrže s větším množství paliva, a když se stav obu nádrží zhruba shoduje, tak pak se vypíná (zavírá) cross feed valve a zapíná vypnuté čerpadlo, ale musí to provést pilot sám... Toť v krátkosti pro lehké vysvětlení  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:34 | |
|  | | "ale dojde k zastavení čerpadla v nádrži" - ano, ale neni to tim ze pilot pouze zapne crossfeedove pumpy ale ze jeste vypne pumpy prazdnejsi nadrze |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:38 | |
|  | Samozřejmě, na to jsem zapomněl... Díky za opravu 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:43 | |
|  | No právě a u ERJ145 se ta pumpa vypne automaticky a to jsem netušil a pak jsem začal zmatkovat,že letím pouze na jednu pumpu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 13:53 | |
|  | Ale Gustave, nerikej mi, ze v tvem oblibenem Jumbu kdyz dlouho jedes na zemi na APU a v lufte nemas co delat, tak pri XFeedu si nevypnes pumpu v prazdnejsi nadrzi aby se hladina vyrovnala  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 14:25 | |
|  | Petře jo 
Jenže tady šlo jen o to,že tím přepnutím Xfeed se vlastně automaticky vypne ta palivová pumpa a to Jumbík nedělá a tak jsem byl trochu poděšenej,když na panelu svítila jedna palivová pumpa,že je off  |
| |
|
 |  |  | | Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:37 | |
|  | | U 767 musíš po zapnutí cross feedu vypnout čerpadla v nádrži, kde je paliva mémě (aby oba motory využívaly palivo jen z nádrže, kde je ho víc), ERJ to asi dělá samo, takže jen cross feed zapneš, nebo vypneš. |
| |
|
 |  |  | | Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:46 | |
|  | A už jsem stáhnul editor SID STAR a začnu se ho velmi rychle učit,protože ty jeho procedury třeba pro Ruzyň jsou velmi ale velmi zastaralé  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:49 | |
|  | | POkiaľ viem tak Hory už robí aktuálne... |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 12:33 | |
|  | Jo to asi jo,ale zatím nemám kontakt na stažení nějakého nového výtvoru těch SID STAR  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 11:51 | |
|  | coze,pro LKPR zastarale? ja cely prazdniny stravil na vytvoreni zbrusu novych procedur s timhle nervynicicim programkem a ted se tu dozvim,ze jsou zastarale )) |
| |
|
 |  |  | | Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 3. 9. 2006 / 10:48 | |
|  | | Chce to len si zvyknúť, potom je lietanie s ním jedna radosť. |
| |
|
 |  |  | | Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 4. 9. 2006 / 00:46 | |
|  | Diky za postrehy. A neceho takoveho jako je ten incident s RTT jsem se prave bal. PMDG obecne s funkcemi FMC funguje skoro bezchybne (tim nerikam ze LD767 ne ), a jeste sem nemel cas si po dlouhe dobe vyzkouset jak dobre FMC naprogramovali Feelthere.
PS. RTT je tusim NDB, ne?  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: ERJ145 první ostrý let - pro Michala 4. 9. 2006 / 00:57 | |
|  | | |
|
|