|  |  | Finální přiblížení 3. 9. 2006 / 22:39 | |
|  | Které fázi letu se tak vlastně říká? Letěl jsem několikrát, většinou s 8F a teď s ČSA a vedoucí kabiny pokaždé nahlásila že jsme na finálním přiblížení k letišti XXXX v jinou dobu. Nejvíckrát to bylo po vytažení podvozku, letuška řekla kapitán právě vytáhl podvozek, to znamená, že jsme na finálním přiblížení..., někdy jindy to bylo, až byly plně vysunuty i klapky a kapitán dal signál, prostě mně přijde že to někdy dělají jen tak od oka, ale nezalezi ani na postupu spolecnosti, ale u kazdeho jineho vedouciho kabiny to bylo skoro jine, nekdy ani kdyz nejsme v ose drahy, tak jak je to teda správně? |
| |
|
 |  |  | Re: Finální přiblížení 3. 9. 2006 / 23:36 | |
|  | Finální přiblížení se dá brát od okamžiku srovonání osy letadla s osou dráhy (přibližně,někdy se vylučuje snos větru) v přistávací konfiguraci (podvozek, klapky apod) do dosednutí. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Finální přiblížení 3. 9. 2006 / 23:40 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Finální přiblížení 4. 9. 2006 / 00:36 | |
|  | myslis ze kapitan ma cas na to aby letuse dal informaci ze je na finalnim priblizeni v naprosto pravou chvili aby bylo par jedincu spokojenych? rekl bych ze to co ti rekne letuska jako finalni priblizeni nema s "finalnim priblizenim" jak bere pilot nic moc spolecnyho ... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Finální přiblížení 4. 9. 2006 / 11:15 | |
|  | Mno já nevim.. Osobně bych řekl, že se většina těchto hlášení odehrává po signálu z kokpitu (který je slyšet i v kabině) - "cabin crew arrival position".. |
| |
|
 |  |  | Re: Finální přiblížení 4. 9. 2006 / 18:18 | |
|  | finalne priblizenie nasleduje ihned po priblizovacej faze intermediate approach akonahle preletis FAF. ten najdes na kazdom publikovanom pristrojovom priblizeni..je dany bud ako nejaky definovany bod, ktoremu je udelena prislusna vyska na QNH - NDB, VOR a pod, alebo sa niekedy vyskytne aj to, ze FAF sa zameriava vztazne bud k NDBcku/kam, alebo k VORu/om ako radial..
cize na final approach sa lietadlo nachadza ihned po preleteni tohoto bodu..
co sa tyka vysunutia podvozku..to je rozne..zalezi to na rozhodnuti letiaceho pilota...spravidla sa vsak pri nepresnom priblizeni otvara pri odlete od majaku (pred FAFom) a pri presnom priblizeni sa otvara na urovni dialnej - outer markera (za FAFom)
letuska moze brat signal otvorenia podvozku ako informaciu o tom, ze je lietadlo casovo velmi blizko k pristatiu a tak poda ludom - predpoklada sa ze laikom takuto informaciu a urcite nepredpokladaju to, ze sa nad nou niekto bude hlbsie zamyslat 
|
| |
|
|