|  |  | Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 18:57 | |
|  | Nejdřív k těm prostorům napadlo mě, když koukám na mapu republiky s těmito prostory jak pilot na IVAU ví, že letí třeba v LK TRA 60 a že nevylítl???? a to samé k těm "přivaděčům".....podle čeho se má IVAO pajlot orientovat? a AGL....to je výška měřená od země a né od hladiny moře?
Díky moc |
| |
|
 |  |  | Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:07 | |
|  | AGL je above ground level, pilot si prostory hlida sam, podle mapy |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:08 | |
|  | privadece myslis asi LKTSA prostory, opet napr podle mapy/gps |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:08 | |
|  | No jo, ale podle bílé mapy je to dost těžké apropó není to třeba v GPSce |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:09 | |
|  | no ted nevim jakou mapu myslis, ale podle icao 1:500 000 to lze |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:10 | |
|  | uz asi chapu, v simu je to fakt tezky toto uhlidat, v te gps to tak taky samozrejme neni, no co nadelas, ale zas mas jistotu ze na tebe gripeny neposlou |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:13 | |
|  | No jo, ale nevím jestli má pilot na Ivau čas šátrat v mapách aby zjistil přesnou pozici....tohle mi přijde nepromyšlené a jak se to dělá ve skutečnosti |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:17 | |
|  | jak rikam, ve skutecnosti jsi povinen seznamit se trati, takze vis kde ti trat prtoina tyto prostory, nektere podletis/nadletis, muzes si do nekterych vyzadat vstup - zeptat se na aktivaci, nekterym se holt musis vyhnout; imo to v simu nejde, protoze mi krajina obcas prijde velmi jednolita, a navic rozhled v monitoru neni to co v letadle a a koukat se ven mysi taky neni prave orechove. Naplanuj si trat ze ti pres zadny zakazany neprochazi a mas jistotu |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:21 | |
|  | Myslim, ze kdyz si musi najit cas na navigaci pilot v realnem letadle, tak i ten na IVAO by to mohl v klidu svyho pokojovyho kokpitu zvladnout.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:23 | |
|  | nj a to u toho jeste muzes jist, kaficko, telka... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:27 | |
|  | No tak to je omyl, TSA ve FS2004 GPS jsou )) Nicmene se to treba ja osobne snazim uhlidat srovnavaci navigaci podle mapy ICAO 1:500 000 - hlavne podle rek, vodnich ploch, mest. To ale ne vzdy jde, protoze nejsou vsude celly a oriantacni body.
Kdyz napriklad letim s L39 cvicit akrobacku do TRA52, coz je prostor jihovychodne od Pardubek, tak mam naladeny Pardubicky ILS a od nej drzim radial 130. Hranici TRA52 minu na 25km a stred je priblizne nad letistem Policka, cca km 47. To letiste mam jako refencni bod a motam se okolo. Samozrejme ze nesmim vypadnout z prostoru, tj klesnout pod 1550m AGL. nebo vyletet nad FL240 (7340m).
Docela by me ale taky zajimalo, jak se tohle resi v realu a treba jeste v noci. Podle mne musej byt letadla ve spojeni s navadecim stanovistem Stara Boleslav, ktery jim dava pokyny. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:42 | |
|  | treba ty prostory maj v te gps, pak by to celkem slo ne? A bacha na Policku! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:45 | |
|  | Taky si myslim. Tam maj takovejch pocitacu, tak nejakej jim snad ty prostory nakresli ne  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:49 | |
|  | No to ja prave nevim, ale vem si jak to litali treba za komancu.. To si o nejaky GPS mohli nechat akorat zdat.
Na Policku (alias LK P7) davam setsakra bacha, neboj ) Nastesti lezi pod tra52 (5000AMSL, GND), takze pokud se v nem vertikalne udrzis, no problem. Ikdyz, popravde dneska jsem z nej pri jedny vyvrtce vypadl a mel jsem co delat abych neskoncil v zemi - s CS L-39 jsou vyvrtky naramny!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 19:56 | |
|  | nema nahodou prave L-39 vyvrtky zakazany? myslim, ze tu o tom nekdy psal tonde, neco jako ze pri nestejnomernym ofukovani "takovych tech der k motorum" (nemuzu si vzpomenout na zadny odborny slovo ) mely nejaky problemy ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:01 | |
|  | No ja mam ruskou i ceskou letovou prirucku k L-39ZA a tam o tom nic nepisou - vyvrtka je tam popsana jako standardni manevr vcetne postupu jak do ni i z ni. Ale samozrejme ze pozdejs po nejaky kraksne to mohli zakazat - to nevim  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:03 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:17 | |
|  | Jenom takouvou technickou... Jakým způsobem udržuješ ten radiál 130 od ILS? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:26 | |
|  | Na HSIcku. Naladim na NAV1 i NAV2 109.35. Nastavim zehlicku (course indicator) na 130 a kontroluju odchylku ukazatele VOR (rafika s koleckem a krouzkem) Podobne se lita v Lock-Onu se Su-25. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:33 | |
|  | Popravde nevim jestli to pro ILS ma v realu takhle chodit, ale chodi. Ta rafika ukazuje vzdycky k majaku - at je to VOR nebo ILS. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:41 | |
|  | Ja bych jen doplnil (pokud si to dobre pamatuju), ze to HSI s NAV funguje jakoby ADF, tim myslim ze opravdu ukazuje smer primo k majaku (jak VOR tak ILS). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 20:57 | |
|  | Pokud se jedná o tu rafiku, která na HSI ukazuje k radionavigačnímu zařízení (ILS, VOR, NDB) tak bych netvrdil, že se jedná o radiál, ale o směrník. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 21:39 | |
|  | Ovsem pokud je ono navigacni zarizeni VOR a rafika ti ukazuje nastaveny kurz k/od majaku tak letis defakto po radialu Ale uznavam ze pro tenhle pripad to slovo bylo zvoleny spatne, omlouvam se za zmatek pojmu.
Jinak tedko jsem koukal do dokumentace a v realu je HSI L-39 napojeno na zarizeni RSBN-5 Jiskra, coz je pokud vim ruska obdoba VOR. Tusite nekdo jestli to je s VOR/ILS kompatibilni? Ja si totiz nejsem jistej jestli je u nas system RSBN funkcni (nekde jsem cetl ze funguje uz akorat v Rusku). V tom pripade by me zajimalo jestli byly nase 39ky (ale napriklad i Anduly) nejak upraveny na VOR/ILS, nebo jak to ted vlastne je? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 21:52 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 22:09 | |
|  | No na ty fotce nefacha ) Soude podle cervenych flagu na KPP (umely horizont) a bilych na HSI.. Ale jinak fotecka moc pekna.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 22:16 | |
|  | Nemyslim jako ze zrovna v ten moment foceni funguje 
Ale jako obecne ze ho tam maj. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 22:19 | |
|  | Jeste neco prihodim kdyz uz to tu pisu... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 22:32 | |
|  | Mohl bys mi prosim poslat mailem tu fotku pravyho bocniho panelu v nejakem citelnem rozliseni? mail: blackrat@volny.cz Diky moc..
Jinak koukam ze tam maji masiny CLV vestaveny jiny odpovidac misto puvodniho SRO-2. (ta skrinka s LCD displejem v prave bocni stejne) Zmeny ovladani RSBN jsem nezaznamenal, takze to asi fakt chodi  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 5. 9. 2006 / 22:13 | |
|  | neni tam toho nejak malo, nebo se to zda jen me? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X x Re: Prostory.. Momentalne pristrojove vybaveni L-39 5. 9. 2006 / 22:18 | |
|  | A co ti schazi? ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: X x Re: Prostory.. Momentalne pristrojove vybaveni L-39 6. 9. 2006 / 15:07 | |
|  | neschazi nic, ale co kdyzby jeden ten vor odesel nebo tak, takto jsem to myslel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: X x Re: Prostory.. Momentalne pristrojove vybaveni L-39 6. 9. 2006 / 16:43 | |
|  | tak jsi v řiti!  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 9. 9. 2006 / 14:58 | |
|  | Ano, ten "HSI" co vravis (skor znamejsi pod skratkou NPP), je sucastou RSBN-5S a patri k tomu este budik dialkomeru. Na ovladacej skrinke RSBN-u vor a ILS nenaladis, jednak je to nekompatibilne, pracuje v roznych frekvencnych pasmach a na RSBN ladis kanaly a nie konkretne frekvencie. Neviem ako u Vas, ale na Slovensku uz RSBN nejdu, nase Anduly RSBNy nemaju, mame normalne NAV-ky, kde naladis VOR aj ILS frekvenciu. Zaverom: RSBN ti VOR ani ILS nenaladi, je nekompatibilny. |
| |
|
 |  |  | Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 10:46 | |
|  | Není nad GPSOUT od PetraDowsna a comový synchronizační kabel na IPAQa a třeba SeeYouMobile či Winpilota... -)) As real as possible ,-) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 10:56 | |
|  | Proč jen moje PDA nemá serial port, ale jen USB, přes který to ne a ne rozhejbat  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 12:15 | |
|  | Hele to uz takhle bejva, ja jsem si na to skoro zvyknul. A dost mozna kdyby to vymyseli prave na USB misto serialu, tak ze bys mel PDA jenom na serial 
Tohle me stve hlavne u Condora... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 12:39 | |
|  | Vyřeším to asi jinak. To starý PDA půjde z domu a pořídím so nový a lepčí  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 10:57 | |
|  | No to si prave v tomhle pripade nejsem moc jistej, ze je to as real as posible )
U Gripenu to je jasny, tam maj moving map, ale co treba Albiky, jednadvacitky (krom MFN)? Tam nic takovyho nemeli (pokud by si pilot nehodil na palubku vlastni).. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 12:31 | |
|  | Já s tím lítám VFR např s glidery či s 43 apod.... stejně jako v reálu .-) Jinak přišpendlit na koleno a baterku za sedačku si pokud chceš můžeš dát snad i do atlantisu ))
a to Lowmick: Pokud tedy máš pda se sériovým rozhraním a pouze namáš sériový kabel jde zkousit v FSu ten pokus s Ports=\\\WCEUSBSH001 ? viz http://forums.simflight.com/viewtopic.php?t=31379&highlight=gpsout
Já to zkoušel a marně... a pak sem zaběhl pro com synchr kabel za těžký love .-( a... ,-) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Otázka k vojen. prostorům a k AGL 7. 9. 2006 / 12:37 | |
|  | Mno do FS mi to je celkem jedno, to spis ten Condor. A prachy se mi do kabelu vrazet zatim nechtej. |
| |
|
|