|  |  | LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 20:01 | |
|  | Ted jsem to zkousel a pristal jsem az na potreti, drzi me to v 10000ft (dle instrukci ATC) a pak se to neda sestoupit...az kdyz jsem drzel rychlost s B734 na 105 kts, to je na hrane padu, tak jsem sednul do pulky rwy.....neni nejaky opravny patch na to priblizen na 34 nebo to je tak normalne?? |
| |
|
 |  |  | Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 20:17 | |
|  | 105 je uz pod rychlosti padu...teda, pokud to neni GS a nefouka ti vitr primo do cumaku kolem 30uzlu... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 20:22 | |
|  | no me to padalo az v 100...vitr sel proti.....ale kolik presne nevim.... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 20:30 | |
|  | Prolblém je v tom, že FSka má pro všechna letiště stejný tvar přiblížení. Když jsou v okolí letiště kopce a tvar přiblížení přes ně vede, ATC tě drží v takové výšce, abys do kopců nenarazil. Bohužel ho vůbec nezajímá, jak jsi vysoko a jestli stihneš zklesat na přistání. A pokud vím, tak to standartní přiblížení se nedá nijak změnit, navíc ty problémy jsou prakticky u každého letiště, okolo kterého jsou vysoké kopce. Jediná šance je sehnat si reálnou přibližovací mapu pro dané letiště a lítat podle ní. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 20:36 | |
|  | Jenze to na Tebe ATC krici a neda Ti prikaz k pristani..... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 20:49 | |
|  | Příkaz k přistání ti nedá nikdy, jen povolení.
Doporučuju si stáhnout mapy pro dané letiště a řídit se jimi. Pokud jsou v okolí vysoké hory a ty musíš přes ně, tak si to letadlo taky musíš podle toho nakonfigurovat a ne se tam řítit na pádovce nebo na maximálce, aby jsi to sklesal, ale pak už neubrzdil. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 21:21 | |
|  | co myslis tim sparvnym nakonfigurovanim??? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 13:13 | |
|  | Tak např. pro LOWI rwy 26. Jak známo, klesá se tam na celkem malé vzdálenosti z 9500´ na 1893´ rwy elev.
Takže ještě než dostanu povolení na klesání, což je nejpozději D18.2 OEV, tak si upravím rychlost letadla na 160 IAS, klapky 15°, což mi zaručuje celkem stabilní klesání, během kterého mohu dále vysouvat mechanizaci,snižovat rychlost a vysunout podvozek až do plné přistávací konfigurace.
Chce to jen u toho trochu myslet dopředu a nenechat si letadlo rozběhnout. A na konci pak je dost času pilovat přistání na ruku. To vše pro B737. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 20:38 | |
|  | no ja to stahl az nekam pod 120, coz jak mi bylo sdeleno, je uz padovka, pritom me to drzelo v pohode, vyklapkoval jsem az snad na 30°, coz je asi tedy moc, a mel jsem toho plne ruce, a i tak jsme sedal do poloviny rwy....sestup z 9200 na 1400 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 21:03 | |
|  | Prosim, vysvetli pojem slova "vyklapkoval".  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 22:06 | |
|  | no to jsem cekal. )) Vysunul klapky na 30° |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 23. 9. 2006 / 00:41 | |
|  | Kdyz si to cekal, tak si to nemel psat Jinak 30° flaps na pristani je standard, a pokud k tomu vysunes podvozek, tak se dostanes na slusny RoD, se kterym by si mel jiz bez problemu zklesat. Dulezity je snizit rychlost jeste pred sestupem, aby si pak nemusel klesat a zaroven snizovat rychlost, to je pak problem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 21:30 | |
|  | Naopak, FSka má na každém letišti pěkně všechna přiblížení uložená jak jsou publikována. Akorát ATC defaultně používá vektorování na finále dráhy a to u kopcovitých letišť nefunguje. Když si ale přes ATC menu požádáte o příslušné publikované přiblížení, tak vás ATC přepovolí na jeho IAF a odtamtud můžete pěkně podle mapičky bez problému. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 22:23 | |
|  | Me to dalo na Visual.......dokonce se pak po ctvrtem kole a mem silene dosednuti otocil vitr a najednou AI letadlo co slo za mnou a taky nestihlo sestoupit udelalo smycku a slo na Rwy16..ale taky mu hlasil Visual, prestoze ma i ILS..ze by tim, ze bylo jasno? tezko rict.....myslel jsi pozadat o jine nez visualni priblizeni nebo jak?? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 06:21 | |
|  | No jo, jenže pro nás lenochy je jednodušší nechat se vektorovat a to FSce právě moc nejde, protože ji nezajímá okolní terén  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 21:00 | |
|  | A jaký je rozdíl v indikované rychlosti při větru v zádech nebo do čumáku?  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 21:13 | |
|  | LS mluvil o GS (GroundSpeed) PS. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 21:25 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 21:30 | |
|  | Ale já píšu o indikované. Nějak jsem ten GS v rychlosti transfomoval jako Glide Scope a ne Grond Speed. Mea culpa. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 23:31 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 21. 9. 2006 / 23:32 | |
|  | No nejsem debil? dík. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 00:16 | |
|  | Nahodou. Mohl to byt treba Glider Scope, coz je bezpochyby nejake zarizeni k pozorovani kluzaku, ne?!  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 00:37 | |
|  | ale stale som nejako nepochopil, co ma glide slope spolocne s IAS |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 09:14 | |
|  | Jenom bych si jeste dovolil upozornit, ze neni Glide Slope, ale Glide Path neboli GP.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 09:31 | |
|  | Tak už se v tom nepatlej, prostě mi vypnul mozek  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 09:39 | |
|  | To uz nebylo na tebe, ale obecne, aby se pouzival spravny termin... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 17:51 | |
|  | A co je tedy Glide Slope?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 17:53 | |
|  | uhel sestupu ...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 17:58 | |
|  | Jj, diky, uz sem si to vysvetleni precetl ve vedlejsi diskuzi. BTW nemely by tu byt za timto ucelem dany nejaky smerovky?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LOWS priblizeni na Rwy34 22. 9. 2006 / 19:34 | |
|  | Nechci se dohadovat,ale není náhodou Glide slope ukazatel na přístroji, nebo-li "břevno" a Glide path sestupová rovina, nebo-li úhel sestupu (laicky řečeno) a taky samotné zařízení..? |
| |
|
 |  |  | Re: LOWS priblizeni na Rwy34 23. 9. 2006 / 07:52 | |
|  | Tak jsem si vytiskl mapy na LOWS a jaké bylo mé zjištění? Na rwy 34 je publikováno pouze vizuální přiblížení, zbytek je jen na rwy 16. |
| |
|
|