| | | Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 08:38 | Tonda |
| | Při přistávání Boeingem 747 se mi drahách 244 a 64 povede při použití ILS směrové navedení (naladím příslušnou fr. dráhy a NDB), ale nikoliv vertikální. Na dráze 306 se mi vertikální povedlo. Povede se mi nap. v Rjece, Pule, ale ne např. v Bristolu atd. Poradíte mi někdo, zda je chyba v mém postupu nebo jeto chyba programu, resp. PC. Setkal se s tí někdo? |
| |
|
| | | Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 09:17 | |
| | Ahoj, důležitá je jen frekvence dráhy, pro 64 je to tuším 111.15MHz, NDB s tím nemá nic společného. A potom je potřeba mít přiměřenou výšku, aby jsi nebyl nad sestupovou rovinou. Měl by jsi být směriově srovnán cca 10 mil před prahem dráhy a ve výšce okolo 2000ft na výškou letiště, tj. asi 3400ft. Potom není žádný důvod, aby se letadlo nechytilo i sestupové roviny (musíš mít zapnuté na autopilotu APP). Zobrazuje se ti alespoň sestupová rovina na přístrojích? Na to stačí jen správně naladěná frekvence ILS dráhy. |
| |
|
| | | | Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 09:24 | Tonda |
| | Dík, sestupová rovina se mi zobrazuje. To směrové srovnání 10 mil před prahem je podmínka? Je možné, že když se ještě dorovnává směr, tak to nezvládá vertikální sestup? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 10:05 | |
| | Podmínka to úplně není, ale v každém případě by jsi měl být do osy srovnán před zahájením sestupu. Ale pokud vím, tak by letadlo mělo začít klesat i když srovnán nejsi. V reálu by se to ale takhle dělat nemělo. |
| |
|
| | | | Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 09:55 | Standa |
| | K tomuto tématu bych se rád připojil dalším dotazem - týká se FS2002 standard. Na některých letištích je sice dráha vybavená ILS, ale sestupová rovina tam není (Karlovy Vary, Palma de Mallorca) Pozná se to velice snadno - když se v menu Aircraft/Navigation zapne volba EFIS (takové ty čtverce, které se promítají na čelní sklo), tak u uvedených letišť tyto čtverce nesledují sestupovou rovinu, ale leží na zemi. Můj dotaz zní: Odpovídá to reálu (což se mi moc nezdá), nebo je to nějaká chyba FS a jestli se dá nějak napravit. Zkoušel jsem to v AFCADu a nepovedlo se. Díky |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 10:07 | |
| | Zrovna ty Vary snad realu odpovidaji - kdyz se podivas do chartu, mas tak moznosti NDB-DME nebo LLZ-DME priblizeni, kde ti NDB nebo LLZ majak dava smer ( oba jsou na 111.55 ) a DME ( taky na 111.5 ) ti dava vzdalenost.
Priblizeni na LKKV by pak podle me melo vypadat takhle ( opravte me pokud nekde delam chybu ):
Prilet k intersection BALTU v alt 4500, naladit na NAV1 111.55 a nechat se vest paprskem do osy drahy. Soucasne sledovat vzdalenost a podle tabulky v chartech zacit klesat tak aby jsi v prislusne vzdalenosti vzdy mel prislusnou vysku. V chartech mas i doporucenou rychlost klesani pro tvoji GS. Je ale nutne si uvedomit, ze to je pro GS a nikoliv pro IAS!!!, zvlast pri silnem vetru. 0,7 mile pred majakem uz se musis rozhodnout jestli missed aproach nebo sednout a to uz zvladnes rukama, protoze mas drahu primo pred nosem. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 10:45 | PavelS |
| | Opravy/doplňky :
-naladění LLZ by mělo být před BALTU, aspoň tak to doporučují postupy většiny provozovatelů, rovněž letadlo by mělo být v přistávací konfiguraci již v úseku BALTU - FAF, t.j. nevysouvat podvozek a klapky během klesání
- rychlost během všech manévrů je omezena 186kts IAS a míň
- v těch 0,7NM hlavně v podminkach nizke oblačnosti ) musíš vidět dráhu, resp. světla, pak sedáš. pokud v tomto bodě nic nevidíš, je to GA, pokud drahu vidiš, ale letadlo je v poloze, která neumožňuje bezpečně dosednout ( to já jsem skoro vždycky ) ), rovněž dáváš GA.
PavelS |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 10:07 | |
| | Skutečně některá letiště mají jen horizontální část ILS systému a klesání si musí pilot hlídat sám podle přibližovací mapy. U nás např. ty Karlovy Vary. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 10:11 | PavelS |
| | Ano, odpovídá to přesně reálu. Toto přiblížení se jmenuje LLZ ONLY ( Localizer Only ) a není to klasický a všem známý ILS.
V reálu a doporučuji i v FS se používá mapka, na které jsou vyznačeny výšky v konkrétních vzdálenostech od prahu dráhy. Vzdálenost přitom ukazuje DME ( spustí se automaticky po naladění frekvence LLZ ).
Pro Prahu a jiné opravdové ILSy je třeba, aby se aspoň zhruba - pro začátek - dodržovala výška počátečního přiblížení , t.j. 4000ft pro RWY24, 3500ft pro RWY06, 4000ft pro RWY31 a ILS "nalétaval" zhruba na 10NM pod úhlem cca 30stupnů ( směrové, t.j. pro RWY24 například kurzem 270 nebo 210 ). Pak by to mělo fungovat.
PavelS |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 11:45 | Tonda |
| | Čtu odpovědi a dovídám se, že v simulátoru jsou pro letiště přibližovací mapy - rychlosti a výšky před prahem dráhy. Kde tu mapu najdu? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 11:56 | |
| | ty mapy nejsou ve FS ) ty mapy si musis stahnou na webu rizeni provozu nebo na www.volny.cz/dantes (tusim ze zde jsou ) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 11:57 | |
| | ty mapy nejsou ve FS ) ty mapy si musis stahnou na webu rizeni provozu nebo na www.volny.cz/dantes (tusim ze zde jsou ) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 13:53 | Standa |
| | Vážení, díky moc za Vaše odpovědi, jenom bych rád ještě věděl, jestli bez zmiňovaných map nebo jiných materiálů v samotném FS2002 někde předem poznám, která dráha má LLZ ONLY a která klasické ILS. (Do dneška jsem si myslel, že "instrument LANDING system" mě dovede až na ZEM, tak díky za poučení)
Díky |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 14:14 | |
| | Pokud vím, tak je to pouze v mapách pro každé letiště. Viděl jsem na netu utilitky pro FS, kde se ty mapky ti přímo ukážou pro dané letiště. Já sám mám Jeppessna, tak se o to moc nezajímám.
ILS tě dovede na zem vždy, v tom nemusíš být zklamaný. Na zem tě dovede i VOR-NDB, atd. přiblížení. Je několik způsobů přiblížení. V LKPR taky můžeš letět i v ILSu a když ti vypadne GS tak je to samé, jen trošku víc práce. Navíc jak se tady Tonda ptal, je lepší se nejdříve naučit lítat s malým érem ILS třeba jen s LLZ a sestup držet podle skluzové roviny ručně a pak přidat GS. Doporučuji pro přistání v ILS nejdříve být usazený v LLZ a pak teprve chytat GS. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 15:06 | |
| | pokud ma clovek nainstalovany treba FSNavigator tak ten Ti rekne, zda ma draha i GS nebo ne... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 15:36 | Tonda |
| | Mne to také zajímá, jak se ptal Standa, jestli v samotném FS2002 někde předem poznám, která dráha má LLZ ONLY a která klasické ILS. Možná jsem další diskuzi špatně pochopil, ale jednoznačně to zatím dle mého názoru nikdo nenapsal. Díky. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 15:41 | |
| | Tak si nech zobrazit mapu, pak si přibliž to dané letiště, klikni na dráhu a měly by se ti zobrazit všechny informace o letišti. Tam by to mohlo být.
Jinak jak psal T.Knaifl, jestli jde u FS2002 FSNavigator, tak tam by jsi to měl najít. Já ho měl jen u FS98, u FS2002 ho nemám. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 15:44 | Tonda |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně 7. 4. 2003 / 16:40 | |
| | fsnavigator s FS2002 samozrejme funguje.. teda aspon verze 4,51 jo |
| |
|
|