|  |  | Let přes FIR 12. 10. 2006 / 12:58 | |
|  | Ahoj všichni,
chtěl bych se zeptat, zda-li existuje mapa FIRů (včetně frekvence) v Evropě. Důvod požadavku spočívá v tom, že pokud nejsou všechny oblasti pokryty řídícím, nevím koho mám na trase kontaktovat. Jinak řečeno: neznám žádný plánovací nástroj, který dle letového plánu zobrazí i oblasti, přes které poletím.
Díky, Papajda
|
| |
|
 |  |  | Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 13:08 | |
|  | neni li obsazena oblast tak kontaktujes vetsinou UNICOM 122,800 
Samozrejme ve virtualu... Pokud neni obsazena oblast v realu tak je neco spatne  |
| |
|
 |  |  | Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 13:12 | |
|  | Já kupříkladu tyto informace získávám z FS Navigatoru. Včetně waypointů, u kterých se FIRy stýkají a zapíši si to do vytištěného letového plánu. Takže pak už jen při letu průběžně sleduji, jestli jsou "manned", nebo mám být na UNICOMu. Jinak ovšem - pokud tyto informace chybí - je běžné, že Tě řídící před vtupem do jeho prostoru sám požádá o připojení a při výstupu odkáže na následující řídící pracoviště nebo na UNICOM; obojí včetně frekvence. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 15:55 | |
|  | FS navigator v současné době nepoužívám (licence mi vypršela. )). Souhlasím s tim, že se mně řídící ozve sám, popřípadě obdržím instrukce od předešlého řídícího FIRu, ale někdy v tom mám skutečně zmatek (např. okolo Hamburku). Zkrátka bych si chtěl jednotlivý FIR seřadit před odletem tak, jak budou postupně přicházet.
Každopádně díky všem za příspěvky. |
| |
|
 |  |  | Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 13:18 | |
|  | Jestli jsem otázku dobře pochopil...
Když někde není řídící, jdu na 122.800. Ale jak zjistím, koho a kdy (kde) naladit potom, tzn. když se z neobsazené oblasti dostávám k obsazené?
Já používám IvAe. ATC kontaktuju chvíli před vlétnutím do obsazené oblasti (není-li provoz okolo moc hustý). Většinou ATC ještě dřív kontaktuje mě. Jak je to reálně moc netuším, asi bych měl mít enroute mapu letového plánu a poznamenány hraniční body mezi jednotlivými FIR. V reálu to u IFR pravděpodobně není moc časté. Možná kromě oceánských přeletů, jako NAT apod., které mají vlastní specifická pravidla. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 13:22 | |
|  | Nijak, on si tě řídící převezme sám  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 13:40 | |
|  | Ano, je pravda, že při mé lenosti pasivně čekám na pípnutí IvApu a snažím se potom doběhnout od smažících se řízečků v rozumně krátké době. Osobně skrytě preferuju, když pouze přelétávané FIRy nejsou obsazené, protože se můžu věnovat něčemu jinému a Tu-154 si v klidu pádí na A/P. 
S Jak-40 to je horší, protože má pouze "attitude" A/P, který není spřažen ani s VOR, ani nemá HDG hold, a už vůbec se nepaktuje s GPS,nebo INS. S tím ale nelítám daleko. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 15:28 | |
|  | heh .. to som teraz na LZBB 24 hod letel z Cordoby a všetky FIR boli maned ( teeeen abstak po cigarete.. ale Dieter to naštastie kusok za LOWI zapichol a mohol som na cigaretku pred Približením LZIB )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Let přes FIR 12. 10. 2006 / 16:09 | |
|  | a čo ti bránilo sa vypýtať z cockpitu? aj tak to je väčšinou "radar identified, continue as filed".  |
| |
|
|