|  |  | LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 14:55 | |
|  | Tak jsme si dnes odpoledne se Seržem udělali hezké odpoledne a vyrazili protáhnout naše B767 na linku LKPR-LHBP u příležitosti výročního eventu založení maďarské divize.
Pokryto tam mají slušně, ale kvalita se nedá nahradit kvantitou.
Od bratislavské oblasti jsme byli přelazeni na LHBP_APP, kde podle IVAE řídila nějaká C2 (tedy certifikovaný APP). Já letěl před Seržem asi 7 majlí, možná míň. Nějaký předání příletové trati, popř. transition se ani nezabýval a rovnou dct TPS. Budiž, říkal jsem si, že pak se teda napojim na publikovanou transition. Mezi tím mě klesal na FL130 nařídil mi zvýšit rychlost na 280IAS, že prý je jednu majli za mnou mašina. Ta mašina byl Serž a byl 5 hladin nade mnou... Zrychlil jsem teda na 280. Po dosažení FL130 jsem tuto držel asi 3 min. Serže mezi tím brzdil až na 240IAS ve FL180 tušim.
Jak jsem zjistil, byli jsme na frekvenci 4 přílety, leč podle stylu komunikace ATC to vypadalo, jako by měl plný TMA.
Po TPS mě začal vektorovat a klesat. A to tak šikovně, že jsem při klesání na 6000ft měl Traffic allert s jiným letadlem. Když jsem mu oznámil, že mám traffic alert, nějakou informací o provozu se ani neobtěžoval. Pominu fakt, že mi dal nalítnout ILS ze 3500ft, přitom v mapě je 2500 FAF. Nějaký dotaz by asi neškodil. Pro mě záhadným způsobem jsem se dostal do sekvence za ten přílet, se kterým mě málem srazil asi se 6-7 majlovým rozstupem. Což je v pořádku. Přeladil mě na TWR.
První instrukci, kterou jsem tam dostal, bylo reduce to final speed (podotýkám, že jsem měl 190IAS, byl na cca 8. majli a pozvolna brzdil). Zase, to je to, co tady vyčítám i našim ATC. Zbytečná připos*anost. Stačilo bohatě 160IAS to outter marker, dyť ten rozstup jsou skoro dvě minuty, za tu dobu z dráhy vyjede snad i Mrija, ne to, že bylo přede mnou játro. Zbrzdil jsem tedy na final speed, kterou jsem držel od cca 3 majle a na druhý majli dostal clrd to land.
Serž byl na tom, jak mi pak psal, podstatně hůř. Nejdřív ho APP držel neskutečně vysoko a pak ho rval dolů. Dopadlo to tak, že si musel Serž vyžádat na finále orbit pro vyklesání a vizual, protože do GS se dostat nemohl.
Dost mě maďaři zklamali, měl jsem za to, že se jim tam daří vychovávat kvalitní ATC, ale jak je vidět, asi tomu tak nebude. A ne vždy je kvalita na úkor kvality nejlepším řešením. |
| |
|
 |  |  | Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 17:14 | |
|  | BHA445:
Hoj Mates,
tak jsme se teď na večer dostali s kolegou k tomu, že jsme se letěli mrknout také do Maďarska. Zážitek a následně vyvolané pocity byl podobné jako u vás... Jeden traffic alert, DCT TPS, hrozně dlouhé zdrzení ve FL180, pak nás rvali dolu co to šlo a nakonec nalétnutí ILS ve 4000...((( Na 12. majli reduce to final app speed...
Opravdu jsem si myslel, že se předvedou v mnohem lepším světle... ((
LD
BHA090:
Jinak komunikace taky nic moc. Zatímco se APP vybavoval s letadly o final FL a způsobil si problémy nadměrným vektorováním, tak už jsem začínal holdovat nad TPS. Když jsem se konečně dostal ke slovu a oznámil holding, tak jsem dostal negative a heading+expedite descent...
Tak se těším opět na české řídící.
RW |
| |
|
 |  |  | Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 19:01 | |
|  | Mate
protože jsem tušil,že to tam bude složitější,tak jsem radši oslavil v Sofii tu novou RWY a udělal jsem jim radost pro screeny 
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 19:37 | |
|  | To je dobrýýý  |
| |
|
 |  |  | Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 20:55 | |
|  | Po osmé hodině na LHBP prakticky plno, FPS sice ukazuje 15 ale většinou bylo okolo 2-3. To už se nedá ani pojíždět. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 20:56 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 21:07 | |
|  | tolik letadel protoze je nejsou schopni odbavit? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 21:23 | |
|  | Ne, odbavení šlo docela dobře, dokonce i bez velkého skákání do řeči, jak už na takových eventech bývá. Prostě heavy traffic. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 28. 10. 2006 / 21:27 | |
|  | tak jen doufam ze tam mate lepsiho ridiciho nez my odpoledne |
| |
|
 |  |  | Re: LHBP anniversary event - ATC 29. 10. 2006 / 02:14 | |
|  | Tak jsem to taky zkusil, vyhecován těmito příspěvky, že by to "mohla bejt sranda" , přemluviv Láďu Doláka ještě k jednomu letu, vydal jsem se i já kolem půl dvanácté noční do Budapeště. Vše problíhalo až idylicky, tedy až do chvíle, než jsem neuváženě, poněkolikáté již ve svém virtuálně-leteckém životě, překročil hranice Maďarska a jal se být unášen pochybnými směry LHBP_APP.
Modlou budapešti bude asi onen TPS, všechno, co letí, ať to letí kamkoliv, asi letí přes TPS. I my. Po TPS bylo evidentní, že řídící nikdy dvě letadla za sebou nevektoroval, Láďa se dostal do ILS vcelku bez problémů a docela hezky okopíroval ten jejich Transition (btw - proč ho tam mají, když ho nepoužívají ? ). Nicméně já jsem, mírně konsternován, obdržel na 25. majli od prahu rwy "reduce to minimum approach speed" . Mírně jsem se snažil protestovat, leč marně, pan řídící se rozfuněl ještě třikrát tolik, než doposud (to je asi nějaký maďarský specifický znak, od země až na radar byli buď ufunění, nebo evidentně ospalí). Šnečí rychlostí 105kts jsem se plazil posledních 25 mil.
Před přelazením na věžku jsem se ještě snažil dotázat se na důvod tohoto zbytečného zabrždění. Ovšem odpověď - "yes, you are knot" - mne zbourala natolik, že jsem se na nic nezmohl. V momentě, kdy se mi na horizontu objevil terminál a rwy, Láďa Dolák byl pokojně u gejtu a akorát se odpojoval. Sekvence tak šest, sedm minut, a to jsem byl furt "number two for approach" (nikdo ovšem nedodal, že number one už pojíždí na stojánku).
K věžce jediná poznámka - ač prázdná rwy, povolení k přistání, tedy jediný úkon, který měla věž na starost, jsem nedostal, a těsně nad minimy jsem si o něj řekl sám. Inu - maďaři.
Velkou pochvalu ode mne obdrží LHBP_GND. Jako jediný mne totiž neobtěžoval zbytečnými prostoji. Neměl šanci. Když jsem já byl na finále, na odlet čekala dvě letadla. První jakýsi němec a druhý Míla Pátek a jeho miláček Herkules. Alespoň něco veselého na tom letu. Zpátky na GND. Uzavřít letový plán, odeslat nový, dostat povolení + povolení k pojíždění zpět do Prahy bylo bleskové. Tak bleskové, že jsem se zařadil na odlet za Mílu, který doposud neodstartoval. (Což ovšem svědčí spíše o neschopnosti věžníka, nežli rychlosti grounda, ale ground si pochvalu stejně zaslouží).
Cestou domů zašpásoval FS PAX a tak mne nad slovenskem opustil tlak v kabině, vyklesali jsme do Bratislavy. Dlaší pochvalu musím udělit LZIB_APP, jeho non-gyro vectoring proveden precizně (v letadle mi totiž odešlo úplně vše ) a na vizualek v Blavě jsem se blížil hopem. LZIB věžka ze mě sice udělala strategický cíl (na to, že ATC nečtou stripy, a tedy že je tam napsáno něco jako "Retriever Airlines / Callsign retriever" , jsem si zvykl, "Romeo Tango Victor 3 5 7" beru) , tak věžníkovo "Romeo fajf sevn" mne bude znít v uších ještě nějaký čas.
Bohužel, až doposud se někde kolem motal i Míla,který celou moji emergenci chudák odnesl holdingem a já se mu ještě jednou omlouvám.
Nakonec jsem se vydal ještě domů, abych celou misi zakončil tam, kde jsem ji začal, Petemu jsem v Praze ukázal, jak se po přistání na 24ce s bulíkem uvolňuje po alfě .
Musel to být opravdu veselý event, v té Budapešti, pokud byl také nějaký větší provoz. Škoda, mohla být ještě sranda...
ještě jeden ilustrační obrázek, BHA105 a RTV357 na odletu z Budapešti. A jak říká starý, dobrý, mrtvý klasik - bylo to hezké, ale bylo toho moc. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 29. 10. 2006 / 02:38 | |
|  | Hezky napsany Borku, moc hezky. Jen se zeptam, to si v tom svym bulicku vezl lahve s heliem, ze si mel minimalku 105kts?  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 29. 10. 2006 / 02:41 | |
|  | Nn, ale na cestu tam jsem blbe naladoval FS PAX a vezl jsem přesně 0 kaštanů a 0 carga |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 29. 10. 2006 / 11:21 | |
|  | To ti ten let hodně vynesl, co?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 29. 10. 2006 / 11:22 | |
|  | huš  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LHBP anniversary event - ATC 29. 10. 2006 / 11:08 | |
|  | Ohledně čtení stripů..
Že čabajky nevědí, že RTV se může taky číst jako "Retriever", případně RTV odhláskovat, to bych ještě pochopil. Přece jen seš jedinej pilot virtuálních aerolinek, které v reálném světě nemají předlohu.
Ale když jsme letěli se Seržem (to jsem tam i zapomněl zmínit), tak jeho jako CSA115 (po Evropě celkem dobře známé virtuální i skutečné aerolinky), oslovoval ten všeuměl na APP jako Charlie 115. To už bylo i na mě moc. Asi jim Gergely Kosa (instructor) zapomněl říct, že u volacích znaků společností, je snad (pokud mě paměť neklame) povoleno používat buď přidělený volací znak společnosti, podle kódování ICAO, nebo odhláskovat celou volačku. Ale neexistuje zkrácení jako general aviation letadel na první a poslední dva znaky, v tomhle případě na první a posledních x čísel. To je na hlavu postavený.
Jinak píšu jako Saša, protože jsem u ní a z mě záhadných důvodů jí není možný odhlásit a nalogovat mě..:
Mates. |
| |
|
|