FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 7. 8. 2025, svátek má Lada Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor Jeden příspěvek | Celý strom
Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 19:50
dandee
Nie je mi jasne co autor manualu mysli pod pojmom KLIKSPOT D ,alebo KLIKSPOT K,a ako si vyvolam napr.panel palub.inziniera. Moznosti ako SHIFT 1 az 9 som vycerpal a niektore panely z tohoto bohovskeho manualu som nenasiel.Napr. pod KLIKSPOTOM D je cele startovanie masiny,spinace no panel missing.Obycajne nemam problemy s manualmi ale pomaly stracam nervy.
 

Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 19:56
Martas
Musis kliknout mysi na panel v tom miste, kde je v manualu zobrazene to pismeno napr. D a pod.
 

Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 19:59
Martas
Jo a v tom spravnem miste kde mas kliknout se ti mysli i zmeni kurzor mysi..
 

Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 20:20
Willhelm   
Podívej, pokud se ti tutoriál nelíbí, nikdo tě nenutí jej používat. Několik lidí na něm nechalo pěkných pár hodin práce a studia originál manuálů. Tuhle možnost máš taky. Tak si vytiskni originál anglický, nebo ruský manuál a nepoužívej tutoriál. Pokud ti není z této věty: "Clickspot D - Kliknutím na střední příčku v cockpitu otevřeme panel palubního inženýra." a prvního obrázku v obrazové příloze jasný pojem Clickspot, pak je mi moc líto ale problém nebude v manuálu. Jinak kontakt na autora, potažmo autory je součástí manuálu. (Předposlední strana odstavec Kontakt.) K větě: "Obycajne nemam problemy s manualmi ale pomaly stracam nervy." se vyjádřím takto: Když nemáš problém s manuály, použij manuál a vyser se (dámy a slabší povahy prominou) na tutoriál, kterýžto jest značně zjednodušený a dělaný asi pro jiný typ lidí. Lidí od nichž máme pozitivní ohlasy a kterým tutoriálek pomohl.
 

Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 20:23
Gmilan
Klud,
myslim ze dandee to vobec nemyslel tak ako si to pochpopil.
 

Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 20:49
dandee
Som tu naspat,musel som ochladit seba aj pocitac,vsetky finty ako prechadzanie mysou po celom interieri kabiny poznam a chodil som pozorne,i ked masina strasne spomaluje pocitac,tak zrejme 2 GHz procesoru nestacia a nestacila sa mi zobrazovat na citlivych miestach paprcka s ukazovakom.Takze nemyslel som nic zleho smerom k autorovi tutorialku akorat som chcel roztrieskat pocitac,ale dal som si po chvili TU-134 tu lepsiu verziu,ktora sa moc podoba na 154 a tato ide krasne plynule.Takze vsetko funguje tak ako ma,len mi nestihal moj PC.A ta doba nez sa otvori dalsie okno,k tomu este manual,no zuril som dost.Takze este raz,nasadil som chladenie-studena plechovka s pivom- a odkladam si tento skvost 154 na lepsie casy,ked vymenim procesor.Takze diky chlapi. Bděte! A nehnevaj sa Willhelm.
 

Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 21:31
Willhelm   
Nehněvám se... Dandee, špatně jsem to pochopil, ke všemu jsem dnes neměl moc dobrý den, takže emoce byly na drátku. Omlouvám se za podrážděnou reakci... Tu-154 pravda trošku papká FPS, ale ještě to není nic proti Concordu od SSTSIM. Tady jsem to nedávno nevydržel já a odložil ho taky "na lepší časy". Ale nevím, nevím když mu A64 3000+ CPU s 2GB RAMky a 256MB GF6600GT nestačí... To musím říct, že "154" s Ground Environment a Ultimate Terrain nemá u mě problém... Manuálky neotvírám na PC - preferuji papírovou formu, když lítám mám snahu mít puštěnou jen FSku. Kdyby něco, tak notebook mám vedle a řeším věci na něm...
 

Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   29. 10. 2006 / 22:03
dandee
S tym notebookom to neni spatny napad,vedla postele sa mi vala jeden a nepouzivam ho,nahodit si tam vsetky manualy,good idea,clovek na to sam nepride,namiesto toho tu zmykam tohoto chudaka,kupil som mu novu bednu s tromi ventilatormi so vsetkych stran,lebo staru bednu som musel mat otvorenu a zdroj zvlast lebo sa nechladil procesor,mal asi 100 stupnov.Mam tu tiez Concorda od Pss,je celkom dobry,ale zase nejake nejasnosti s autopilotom,je k tomu 150 stranovy manual,no nejako ma autopilot neposluchal.Malo sustredenia.Niekedy to do tej makovice nejde a nejde.Zohnat nejaky upgrade mozgovej ramky.Alebo vymenit.
 

Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 07:37
ltoxxx
Wilhelme, střídám tu-154 s concorde od sstsim a musím říct, že túčko žere daleko víc FPS, ale naštvat Tě nechci-)), jinak tutoriál je přehledný, na let úplně dostačující a vřelé dík všem, kdo se na něm podílel. Jedinou věc, kterou nechápu, je srovnávání gyroskopů před přistáním, a procedury spojené s tím. Vypnout navigaci - pak letím jak? růčo?, nebo posledním kurzem, nebo můžu letět se zapnutým 3K.. jestli můžeš, tak mi prosím odpověz, jestli budeš mít chvilku. dík
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 09:01
Willhelm   
S Concorem asi bude problém v tom, že nahrávám VC+3Dpaxcabin nebo jak to tam je. To se poladí. Mám ho jen cca týden a dostal jsem se k němu až přes víkend. Zatím souhlasím s recenzentem na avsim.com. Co se týče srovnání gyr v Tu-154 je to přesně tak jak jsi to popsal sám. Vypneš navigaci a letíš v 3K módu - potřeba na HSI nastavit pomocí levého spodního kolečka aktuální kurz - ten tě sice po znovusrovnání gyr snese trochu mimo (Na trase UUEE-LKPR cca 3°), ale jak se přepneš zpět do NVU módu KLNko tě vrátí zpět na trasu a pak už se dá údajům z HSI "věřit". K druhému dotazu: Ano STAR jde pomocí KLN zaletět, ale to už je trošku "advanced" fičura kterou zatím sám moc dobře nezvládám. Poprosil jsem Balooa jestli by tohle nezkusil sepsat on a tutoriálek by pak dostal "Přílohu pro pokročilé". Každopádně při STAR proceduře má KLNko tendenci FSku "shodit nebo totálně zaseknout", což je problém který zatím tuším nebyl vyřešen...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 09:25
Zbyněk
Aby tě to po znovusrovnání gyr(fuj to jsou dvě škaredé slova) nesneslo mimo, je lepší pouze resetovat AP - letadlo potom udržuje aktuální kurz a není potřeba zapínat mód heading (ZK).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 09:53
SONP   
Aha, "izvini" Zbyňku, byl jsi rychlejší, já si toho nevšiml.

Letu zdar!

-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 14:12
Balooo   
Pokud letadlo řídí INS, nebo GPS, nemá "soglasovanie" kurzového systému na autopilota žádný vliv. Tam to letí podle true heading aktuálního legu. To samozřejmě neplatí pro NVU (NV-BP) navigaci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 09:52
SONP   
Tohle bude asi otázka návyku, ale jako lepší řešení, než štelovat gyra při zapnutém ZK (HDG) modu, kdy ti logicky začne letadlo zatáčet, je podle mě lepsí postup:

Vypnout přepínač "navigacija"
Stisknout "Sbros progr." - čímž se letadlo dostane do modu stabilizace aktuální polohy
Pak teprve začít s nastavováním gyr.

Zdá se mi to logičtější.

Pokud jde o zalétavání STARů a SIDů, tak samozřejmě přesně nevím, ale z těch cockpit videí, co jsem na internetu viděl, se mi zdá, že ruské aerolinky programují KLNky vždycky po bodech a mod STAR nepoužívají. Ale nelze přirozeně vyloučit opak.

-vv-

-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   31. 10. 2006 / 11:33
ltoxxx
..myslíš když vložíš do letového plánu STAR?, nebo když už ji letíš?, mě osobně se to nestalo, zatím jsem to zkoušel sice jen na LKPR, ale vše bylo v pohodě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   31. 10. 2006 / 16:24
Willhelm   
Mě osobně se to zatím taky ještě nestalo... (trénuji pro změnu na LKMT) O problémech vím z fóra Projektu Tupolev. http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=5798&highlight=star Tady je jeden z příkladů... CTD byl způsoben když se snažil dodat SID, nebo STAR do již hotového plánu za letu... Doporučuje zadávat je dopředu, ale jak vědět jakou dostanu na cílovém letišti příletovku, že? Na Offline lety asi OK, ale na IVAO dost nepoužitelné...
 

Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 07:39
ltoxxx
a ještě jeden dotaz-)), poslední verze KLN90B umožnuje STAR, lze pak po srovnání gyroskopů zapnout navigaci a nechat se řídit kln90b?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 14:23
Balooo   
To jsou dvě různá zařízení.
Kurzový systém ukazuje "heading" ke vztaženému poledníku. Takže před odletem nastavíme místní (gyrokompas sesouhlasíme s magnetickým). Během letu se to o něco rozhodí (detaily viz manuál). Před přistáním to sesouhlasíme s letištěm příletu (Zjednodušeně pouze s aktuálním magnetickým kurzem v blízkosti cíle).
To je to, co nám ukazují "kulaté" budíky a NVU. Takže to má vliv na navigaci pomocí VOR, NDB a NVU.

GPS je na všem předešlém nezávislé zařízení, které v podstatě periodicky zjišťuje aktuální polohu podle signálů ze satelitů. Podle rozdílů určuje rychlost a směr. Takový směr je samozřejmě track heading, vztažený k aktuálnímu poledníku.

Takže - pro použití GPS navigace není potřeba TKS vůbec seřizovat a může ukazovat uplné blbosti (Gyra můžeme i vypnout).

S INS to bude asi jinak. tam se nastaví výchozí pozice a pohyb se snímá pomocí gyroskopů. je to tedy také nezávislé na magnetickém kompasu, ale nějak se tomu musí nastavit heading, alespoň na začátku, aby věděl, jakým směrem se to vlastně hýbe.

Mě osobně STAR na GPS nefungují, při pokusu je zapnout GPS vytuhne a časem pošle FS Dr.Watsonovi. Má to fungovat tak, že se body STAR doplní do aktuálního letového plánu.
 

Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 06:46
donCarlos
náhodou - ten tutorial je uplne super - vcera se mi poprve podarilo spustit tucko, a dokonce s nim i kus letet. s pristavanim je potiz, ale to asi s kazdym erem

Tutorial je prehlednej, srozumitelnej, jen mi ted ze zacatku vadi, ze jsou obrazky oddelene, i kdyz si casem zvyknu kde co je, nebo to muzu vytisknout. Diky za nej!
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ