|   |   |  | Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 16:29 |  |  
  |    |  | Kolik je bezna hodnota u s stroju 727 a 737 classic nebo popr. NG a nebo Original ?  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 17:39 |  |  
  |    |  neber to jako dogma, zalezi na rychlosti 
 
tohle je pro rychlost 250-270 ve stoupani a 260-300 v klesani 
 
B722: climb 2600-2900, descend 1400-1700 
B733: climb 2700-2900, descend 1500-1700 
B738: climb 2900-3400, descend 1500-1800 
B763: climb 2700-3000, descend 1700-2000 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 18:40 |  |  
  |    |  Ja bych rekl, ze vice zalezi na vaze   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 18:55 |  |  
  |    |  pocita se tam s beznou vahou, zrejne skoro plne nalozenou 
zdroj: Eurocontrol Aircraft Performance Summary Tables For The Base Of Aircraft Data, tak se muzes hadat s nimi |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:05 |  |  
  |    |  No jasne, to je pouze optimalni a je to pouze pro ridiciho, vsak mam ten dokument taky doma, ale pro tohle je lepsi manual od boeingu   
 
Proste jak tu psal Borek, je tu hodne faktoru ovlivnujicich stoupani a klesani letadla, teda hlavne stoupani...Dost viditelne rozdily jsou ve velkych vyskach u treba 747, kdyz je prazdna tak ti stoupe v pohode, ale kdyz je plna, budes rad za 200-300ft/min... |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 18:51 |  |  
  |    |  | Rychlost, váha, výška...moc ovlivňujících faktorů, myslím, že se to dost dobře zatabulkovat nedá... |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:10 |  |  
  |    |  | Presne tak! A dalsim faktorom je aj samotny ATC. Tie rychlosti co sa tu uz spominali nie su az takym pravidlom. Bezne sa stupa aj klesa okolo 4000ft a niekedy aj viac ale aj menej. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:18 |  |  
  |    |  | hmm...default autopilot v fsce dava 1800 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:25 |  |  
  |    |  | Default autopilot a jeho rate 1800 bych asi moc neresil...proste to je tak, a nikdo z MS se tim nezabejval. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:34 |  |  
  |    |  | No ja prave proto kolik si muzu virtualni dovolit, aby mi cestujici nezblili letadlo.  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:35 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:40 |  |  
  |    |  | To bych ti mozna zkusil popsat funkci level change modu - na urcity rychlosti a nominalnim vykonu dostanes nejakej rate, no a tim stoupas. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 19:48 |  |  
  |    |  To mas jedno. Tlak v kabine ti stupa priblizne "len" 500ft/min - to nie je ani velmi citit. Pokial nebudes stupat 25° nosom hore, tak nemaj strach - cestujuci budu tiez spokojni   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 20:05 |  |  
  |    |  | no ja mel jednou demo programu FsPassenegers a tam se jim to moc nelibilo ze sem to hnal +3000ft/min  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 20:11 |  |  
  |    |  FsPassengers nepoznam, ale kazdopadne to je nejaky bug v tom programe. Nema im co vadit   - bezny clovek niekedy ani nezisti ze lietadlo zacalo klesat. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 20:19 |  |  
  |    |  | no ja teda hned...citim jak me to drobet taha ze sedacky a tlak kdyz zacne klesat. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   30. 10. 2006 / 20:28 |  |  
  |    |  | Toto je problém defaltu. Normálně se žádným Rate of climb nezabýváš. Vše je dáno max. úhlem natažením a s tím spojenou indikovanou rychlostí. Jak stoupání tak vyklesávání je určeno indikovanou rychlostí. Takže máš vždy údaj, že nejlepší rychlost pro stoupání je XY. Kolik to zrovna stoupá ve ft/min neřeš. Jednoduše pokud potřebuješ zvýšit vertikální rychlost, sniž rychlost indikovanou tím, že éro více natáhneš. Pro default to nastav asi tak jak ti napsal Serž.   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 06:29 |  |  
  |    |  | Mno, člověk možná zase až tolik necítí, že letadlo klesá, ale c ojsitě cítit je je to prvotní zhoupnutí, které je hezky nasimulovatelné i v autě přes nějaký teréní hrbol. Někdo ten pocit zbožňuje, někdo okamžitě zvrací. Ovšem z vodorovného letu na - 3000ft/min už je to pěknej skok a lidi by to asi poznali. Už jen proto, že ve vzduchu tyhle "propady" dostávají úplně jiný rozměr |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 07:45 |  |  
  |    |  a co teprve takove turbulence v cestovce... kastani fungovali podle pionyrskeho hesla - sacek vzdy pripraven    
a ja si to uzival, akorat se nedalo fotit, bo bych si rozbil objektiv nebo to okeeeenko   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 08:58 |  |  
  |    |  jojo kam se hrbaou poutove atrakce   turbulence jsou nejlepsi   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 09:41 |  |  
  |    |  | No musíš je připoutat. Pak mi těsně po startu spokojeně snáší i +4000ft/min. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 09:58 |  |  
  |    |  +4000ft te nepripoutanyho narozdil od -4000ft neomlati o strop   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 13:11 |  |  
  |    |  Oj, tož přes -4000 jsem klesal jen jednou a to při dekompresi  to musí bejt dobrej sajgon dělat to běžně   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 19:05 |  |  
  |    |  | Ty si zazil pri normalnim letu dekompresi? Tam si myslim, ze se pak klesa jeste daleko vic nez "jen" 4000ft. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 02:54 |  |  
  |    |  Muzes mit klidne pitch 25° nos nahoru a porad letet vodorovnym letem - teoreticky   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 07:46 |  |  
  |    |  | u concorda snad i prakticky, podivej se jan je natazeny na vzletu a jak mu to sotva leze nahoru, pod 270 IAS ani nema cenu se pokouset o nejake rozumne stoupani |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rate of climb u Boeinga ???   31. 10. 2006 / 09:16 |  |  
  |    |  Jj, no, dyt on s tema svejma motorama stejne vypada jak raketoplan, a ten musi mit peknej pitch a AoA   Tak se mu snazi vyrovnat   
Jinak tech 25 sem myslel na Boeing, o kterym se tu bavi. |  
  |   |  
 
  |  
  |