FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vyhlidkovy let ve zlinu Jeden příspěvek | Celý strom
Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 16:20Roman
 

Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 16:26Roman
Sorry, neco jsem zmacknul a odeslal jsem to bez textu, takze text je tento:

Nedavno si muj bratr s partickou tri lidi zaplatili vyhlidkovy let z letiste Tocna , leteli nad Slapy a podobne. Leteli v nejakym zlinu, muj bratr sice lita na FS 2002, ale v letadlech se moc nevyzna - nevite, co to bylo presne ta typ zlinu? To je jedna otazka.

Druha je to, ze pilot, doufam, ze z toho nebude nejakej prusvih, nechal bratra pote, co ten mluvil o sve zalive v letani na simulatoru, nechal ho teda popadnout knipl a dokonce ho nechal i zatacet nebo jak se tomu cesky nadava, ja to znam jako "turn".

Kdyz se bracha ptal na pedaly, cili kormidlo, tak pilot mu rekl, at to neresi. Z toho plyne otazka, jestli se pri beznym naklonu, neboli BANK, nemusi v takovym zlinu vubec kormidlo pouzit, nebo jesli ten pilot to spis sam pedaloval , aby ten TURN nebyl moc kostrbatej.

Omlouvam se za sve nedostatky v terminech, ale vsechny manualy odjakziva ctu anglicky a cesky to neznam.

Jo a taky se tesim, ze si ten let zaplatim a snad narazim taky na tak uzasnyho pilota, co cloveka necha chvili ridit. ALe nemyuslite si, ze to je nejaka jeho nezodpovednost?

Roman
 

Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 17:53
Tomáš 2   
No mohl to být Z-43 (nejpravděpodobněji).
A co se týče pedálů tak třeba u Z-142 se šlapat v zatáčkách ani nemusí, spíš jen tak lehounce zatlačit pokud ti kulička někam utíká.
Ale většinou se drží mezi čárkama takže nic neřešíš.
A pokud to někam utíkalo tak to nejspíš sám rovnal.
 

Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 18:03Honza
to by ses divil jak se u Z142 šlapat musí... samozřejmě jak kdy, jak fučí vítr atd, ale šlape se
šlape..

H.
 

Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 18:48k
a neslape se... jenom pri pristani s bocnim vetrem skluzovou metodou....
 

Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 18:00Honza
1.)Jestliže byli 3 výletníci museli letěli Zlínem
Z-43 ten je pro 3 cestující a pilota.

2.)No nemusíš to zbytečně říkat (ještě i s letištěm kde to bylo), přestože je to všeobecně známé že se půjčuje řízení užaslemu cestujícímu, může to číst
nějáký rejpal a práskne to na ÚCL a už se vezou
(ale to tady asi těžko,tady sou příznivci, né odpůrci). Nebo pak budou vysílat v TV kraviny jako
o Benešově, že tam lítaj sedmiletý děti a lidi kolem
jsou vystrašený že jim to spadne na hlavu a tak dále.

3.)když si jen zkouší řídit jen tak, tak to řešit
nemusí,obstará to pilot, zvlášt u Zlínu může hrubý
zásah do směrovky "rudder" způsobit velké potíže
typu pádu do vývrtky apod. i při větší rychlosti,
letadlo je plně naložený atd.. více vlivů.
Ale samo při jakékoli zatáčce je třeba použít "nohu",
aby byly síly působící na letadlo v zatáčce vyrovnané(tj. aby zatáčka nebyla skluzová nebo výkluzová) a
nehrozilo tak nebezpečí zase překlopení letadla nebo
vývrtku atd.

4.)bank=je nákon v zatáčce, turn=zatáčka, správně se
nazývá to "zatáčení" jak myslíš klopení. (nebo klonění hergot?? taky nevim už ) zatáčení se nazýva pohyb podél svislé osy (tj použití pedálu).

5.)pilotů kteří ti to za letu "půjčí" je zcela určitě
většina, já to dělám taky, nezodpovědnost je to podle
předpisů, pilot nesmí předat řízení letadla osobě,
která k tomu není způsobilá. Ale jinak není, pokud
není ten pilot opravdu cvok, tak je to bezpečné,musí
o to víc dávat pozor a opravovat chybné pohyby,
hlídat rychlost, náklon a tak, když to nekomu pujčim,
tak ho taky hlídám a zatáčky větší než cca 10stupňů
nedovolím. málokdo udělá to, že chytne knipl a prudce
přitáhne , když si jen tak letí a malinko si zatáčí, tak je to v pohodě, aspoň má z letu větší
zážitek!!

Užívej
H.
 

Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 18:46k
Jelikoz nevim o tom ,ze na Tocny maji ted z-143 v soukromem vlastnictvi, tak si myslim, ze to byla z-43 OK-COB. Co se zataceni tyce, tak u tehle ztelesnenych odporech se nohy opravdu nedavaji(davat tam nohu je uplna blbost).Pedali sou tam prakticky jenom pro pojizdeni pripadne pro skluz.Pri prudkem pohybu nohy spolecne s pritahnutim kniplu muze dojit k nesymetrickemu odtrzeni proudnic i pri rychlosti,a to 180km/h - coz je pro 142ku cestovni rychlost. A jelikoz mam na obou typech neco nalitano tak vim, se chovaji prakticky stejne. Co se tyce pujcovani rizeni = no problem (timto pozdravuji kamarady z UCL)
 

Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 18:57Honza
nevim ze bych psal neco o Z 143

jdi rict kamaradum na UCL ze sou pedaly v letadle jen
na pojizdeni a na skluz a myslim ze si das zkousky
znova..

chci te videt pri 45 stupnovy zatacce )))) bez
pedalu )

tak lítej hlavně bezpečně...

H.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 19:02k
Ja Ti rikam ze se tam pedaly VUBEC NEDAVAJ....
a ze tu je moznost, ze to byl ZLIN Z-143
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 19:09Honza
No jak myslíš, ale ja řikam že JO, ale o tom snad
neni třeba diskuze to je zcela jasné.

143 na Točný? no nevim to by byli hodně dobrý, kdyby
v F-Airu ale na Točný? to by byl dobrej luxus, když
aeroklub šetří i na plechovku barvy na nátěr vrat..

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 19:14k
No ja rikam proste se tam neslape....
Je jasne, ze aeroklub na 143 nema, ale je mozne , ze si ji treba od nekoho pujcily - viz BENESOV
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 20:17
Tomáš 2   
No i při 60i stupňový zatáčce tam ty nohy nedávám, když je bezvětří, samozdřejmě když to fouká tak to musíš honit kuličku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 21:02Petr OK-OPL
No, já létám taky oba typy a přikláním se k tomu, že čím větší náklon tak ta noha tam je potřeba!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 21:06Radek Domín / web
Zdravicko piloti

Nedali mo to, abych se nepridal. Litam v Benešově. ) Nevim, jestli ten, ci onen typ muze, ci nemuze byt viden na ocne, ale co vim jiste je to, ze se u Zlinu smerovka pouzivat MUSI. Stejne jako u vsech letadel, ktery nemaji automat. Viz ULL Fascination, nebo z vetsich letadel treba Piper Arrow III a spoustu dalsich.

Radej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 21:14Petr
Tak tak šlapat se tam musí. co se týče točný tak Z-143 tam skutečně nelítá. Petr
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   27. 4. 2003 / 23:08Rapet
Na Točný nemůže bejt Z 143 protože všechny prachy prochlastaj
 

Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 09:16
Latom   
Pánové, tomu říkám bitva. Letěli jste někdy v tom Zlínu? Koukněte občas na budíky a pak se hádejte. Nebo lítejte jen v horizontu a rovně. )
 

Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 13:38Mike
Přesně tak. Já litam jak 142ku tak 43ku, nohu tam v zatacce neslapu, ale nerikam, ze to je uplne spravne. Pro uplne cistou zatacku by se tam asi trochu slapnout melo...

Jo a 143ku na Tocny fakt nemame, protoze vsechny prachy prochlastame
 

Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 15:29
-AG-
Když už je řeč o penězích, kolik stojí 1 hodina ULL, ( t.j. 10/20 l paliva ) čistě jen kolik stojí to palivo? Protože 1800kč/hod se mi zdá dost velkej záhul...kolik z toho je to palivo....
 

Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 15:52
Luděk Ch.
To je jednoduché, spotřeba např. 15l/hod * cena benzínu např. 25kč = 375kč čistě za palivo. Ale u letadel obecně tvoří cena paliva relativně malou část ceny za hodinu provozu. 1800kč/hod není rozhodně přemrštěné, záleží hodně na typu. Některé moderní ULL svými výkony a cestovními parametry v pohodě překonávají běžná sportovní letadla, u kterých je hodinová sazba cca 6000kč/hod a víc. Ale stejně větší část ceny stojí údržba a hromady různých finančních nákladů, o kterých nemá běžný člověk ani tušení. Ani já
 

Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 16:26k
Jak se chcete bavit o cistote zatacky u 142ky, vzdyt je to odporova krabice
 

Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 16:29k
Otazka "jestli v tom litate" je zcela na miste... Jo litam.
 

Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 19:00Petr OK-OPL
Podivejte se na to z aerodinamického hlediska, z rozložení sil v zatáčce a těm znalím to určitě rychle dojde, že ta noha tam musí být( rozumí se při většim náklonu)...
 

Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 19:53k
Ani ve vostry... reknu to uz po nekolikaty
"z-142 je aerodynamicky lejno"
 

Re: Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 20:40Petr
Pánové mám pocit že s uživatelem "k" nemá cenu diskutovat....Petr
 

Re: Re: Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 22:03Honza
Naprosto souhlasim, jak už psal někdo výše je zcela
jasné že kdo absolvoval hodiny aerodynamiky
(tj. má ponětí o rozložení sil v zatáčce) tak mu
musí být zcela jasné že se noha používat MUSÍ. howgh.
a dost.

Kdo si to nemyslí a létá tak ať se mu daří a hodně
štěstí u přezkoušení a ať se mi někdy nazavrtá
do baráku..

H.

PS:a mám dojem že aerodynamický lejno je někdo jiný,
nechci ho jmenovat tak mu budu říkat třeba jen "k".

PSSane "k" pilotuješ taky Cessnu (172 třeba)?? tam
se dá mluvit o autobusu.. ale je taky fajn.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   29. 4. 2003 / 09:34
Latom   
No, nechtěl jsem do toho moc zasahovat. Je sice pravda, že se nohy v Cessně moc nepoužívají, ale kdo sleduje budíky, tak ví, že ať dělá co dělá a nemá kuličku přilepenou uprostřed, tak ví, že se nohy používají u každého éra. I u Cessny, s tou zase lítám já a nedám na ni dopustit.
Souhlasím s názorem - aerodynamika je o lítání. Kdo ji nezná, je sebevrah a ať raději jezdí autem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   29. 4. 2003 / 12:20x
Litam uz asi 4 roky => takze uz neco o aerodynamice vim...
Napr. v Blatniku se nohy davaj, ale ve 142ce se nedavaj....
 

Re: Re: Lítáte v tom vůbec? - další agent :-)   29. 4. 2003 / 12:28
Latom   
Další tajný agent. Nejdříve "k" jako z Man in Black a teď další.
 

Re: Re: Re: Lítáte v tom vůbec? - další agent :-)   29. 4. 2003 / 12:42
Palo-LM   
No ja myslim ze pilot ktory tvrdi ze sa nohy nepouzivaju nema moc predstavu o tom mal by ist na preskusanie

Chlapi co to tu je za debata ? Nozne riadenie je dôlezite a musi sa pouzit niekedy menej niekedy viac ale vzdy !!! Co lietate vyklzove zatacky ?
 

Re: Re: Lítáte v tom vůbec?   28. 4. 2003 / 21:47OKNPF
Teda pokud takhle litas,tak to se divim ze mas jeste cim psat.Hele kdybys chtel muzu ti nascanovat prirucku sportovniho pilota nebo domluvit konzultace s tatou.Ma teda "pouhejch"150 hodin na Zlinech,ale pri dotazu zda slapat se mi vysmal,ze takovyho blbce by chtel videt.Hau
 

Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   28. 4. 2003 / 21:24Tomáš Kölbl
Na Točné létá Zlín Z-43 (OK-FOK, OK,COB)
 

Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   28. 4. 2003 / 22:49
Palo-LM   
Ahojte nerad sa vraciam k vasej super plodnej diskusii ale len tak som zvedavy... lieta tam teda ta 43 ci nie? alebo ju len niekto videl letiet a pristat? lebo obvykle na letisku sa take veci deju
Ja mam sice k Tocnej daleko ale ta vasa debata ma tak zaujala ze som musel reagovat.)))

Aaaa co sa tyka rudders ... no ... lietam dost dlho a neviem si teda predstavit zatacku bez pedalov ( pokial teda nechceme aby bola vyklzova ze ?)

uz v zakladoch techniky a mechaniky letu, ako aj aerodinamiky je jasne ze to bez pedalov ide dost blbo

a od naklonu zalezi ktora chvostova cast prebera ucinnost (teda 90°naklon -pri silnych strojoch a rychlostiach- samozrejme prebere funkciu smerovky vyskovka)

Dakujem Vam a prajem hodne zdaru a bezpecne lietanie
 

Re: Re: Re: Re: Vyhlidkovy let ve zlinu   29. 4. 2003 / 16:13Mike
JO, LÍTÁ.! Mame tam 2 43ky. Ok-cob, ok-fok(jak bylo uvedeno vyse).

PS:I s aerodynamickym lejnem se da zatacka letet spravne a spatne
 

Lítáte v tom vubec....   29. 4. 2003 / 17:16k
:-° Cože?Lítá tady někdo vůbec 142ku?
Krome pár vyjimek jsou tu asi jenom samí piloti teoretici.Přečíst si knížku která je napsaná všeobecně je jedna věc, ale litat se ZLINEM Z-142 je věc druhá. Vím snad jak lítam a jak mne to učili.
Když už používate pedaly tak je maximálně můžete jenom "pohladít" a to doslova jinak si tu zatáčku
úplně rozhazíte... Po půl roce sem si teď opět usedl do "Blaťáka" a tam je to zase o úplně něčem jiném = šlapete tam jak mourovatý.
 

Re: Lítáte v tom vubec....   29. 4. 2003 / 19:54Mike
No nebojte se pane pilot, nejste tady sam, kdo v realu lita Ja osobne ridim 142ku taky jenom kniplem, ale treba moji instruktori, ktery to ero znaj lip nez svy boty tam nohu slapou. Ja uz sem se na ten sklonomer dlouho nedival, ale zejtra letim nakej orientak, tak to vyzkousim a kdyztak napisu
 

Re: Lítáte v tom vubec....   29. 4. 2003 / 20:35Petr
Docela by mne zajímalo, kde a kdo učil našeho tajemného lítat? Petr
 

Re: Re: Lítáte v tom vubec....   30. 4. 2003 / 08:43
Latom   
Tak to vim naprosto přesně.
Mimozemšťani. Vždyť je to agent "k".
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ