FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VÝVRTKA ve FS2002 podruhé Jeden příspěvek | Celý strom
VÝVRTKA ve FS2002 podruhé   2. 5. 2003 / 10:44
Zbyněk
Jelikož mne odpověď na tuhle otázku dost zajímá, zkusím se zeptat ještě jednou:

Proč skoro 100% letadel ve Fs2002 se v kritických režimech začne chovat totálně zmateně a za žádnou cenu neudělají vývrtku?

Proč se tvrdí že vývrtka ve FS2002 nejde, když existuje nový letový model pro default Cessnu C-172, který ji umí.

http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=RealAir+Simulations+Cessna+172SP&CatID=msfs2002&Go=Search

Nešel by tenhle letový model patřičně upravit aby šla vývrtka třeba u Z-142 nebo Z-226 atd?
 

Re: VÝVRTKA ve FS2002 podruhé   2. 5. 2003 / 11:40Jirka S.
Řekl bych, že je to způsobeno nedokonalou metodou modelování letu jako takového. Ve FS můžeš použít jakýkoliv 3D model letadla a nijak to neovlivní letové vlastnosti.
Jsou v zásadě dva přístupy k modelování letových vlastností. V prvním se autor snaží podle dostupných materiálů přiblížit tabulkovým hodnotám předlohy. Detaily jako třeba odezva na pohyb kniplu apod. se modelují "od oka", nejlépe s pomocí skutečného pilota skutečného stroje, který může upozornit na případné nedostatky. Tento přístup používá FS a jistě by o tom mohli mnohem zasvěceněji vykládat tvůrci letadel pro FS.
Druhým přístupem je vytvoření komplexního prostředí maximálně se blížícímu reálným podmínkám. Letoun pak tvoří soubor technických parametrů převzatý z předlohy (profily křídla, trupu, listů vrtule...) a letové vlastnosti nejsou předem dány, ale počítají se v reálném čase. Letové vlastnosti se kupodivu reálné předloze celkem přesně blíží. Tuto techniku používá třeba X-Plane.

A teď odpověď na Tvoji otázku "proč nejde udělat vývrtka." Je to zkrátka těžké vymodelovat. I kdyby se letové vlastnosti počítaly v reálném čase jako v X-Plane, stejně se tento režim letu musí nějakým způsobem "ošidit", protože žádné PC není schopné to spočítat. Ani v Il-2 Šturmovik, kde je letový model obecně velmi dobrý nebude všechno přesně jako v reálu. Ve FS se tento režim letu navíc velice těžko modeluje vzhledem k použitému způsobu simulace. Vzpomínám si na jeden povedený turboprop, ještě pro FS2000, s funkčním reverzem tahu. FS2000 tento mód nepodporoval a tak to autoři obešli druhým motorem s nulovou hmotností, který působil proti směru letu.

 

Re: Re: VÝVRTKA ve FS2002 podruhé   2. 5. 2003 / 18:53
Zbyněk
Samozřejmě nepochybuju o tom že modelování kritických režimů letadla na PC je takřka nemožné.

Spíš jde o to že těm australanům co ten nový letový model pro Cessnu vydali se to nějak podařilo "ošidit" takže to vypadá jako opravdová vývrtka.

A šlo mi o to jestli by aspoň tohle nešlo i u ostatních letadel.
 

Re: Re: Re: VÝVRTKA ve FS2002 podruhé   2. 5. 2003 / 21:08
JBr   
Osidit by to slo. Jenze obavam se, ze se tady asi nenajde nikdo, kdo by mel zajem travit stovky hodin upravou letoveho modelu...
 

Re: Re: Re: Re: VÝVRTKA ve FS2002 podruhé   3. 5. 2003 / 09:33Jirka Chvátal (OK-PTH)
Zájem by byl, ale čas není ... A zadarmo u toho bude trávit stovky hodin jen málokdo.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ