|  |  | Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 17:48 | |
|  | Vím, že to vypadá hloupě, ale prozradil by mi někdo, co ty polygony jsou? Popř. jak se dají sledovat? Už několikrát se o tom tady někdo zmiňoval, ale nějak nevím, oč se jedná 
Prosím o schovívavost, nevyznám se v PC...  |
| |
|
 |  |  | Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 17:51 | |
|  | polygon je cesky mnohouhelnik.
zakladem pocitacove grafiky (zjednodusene, jsou i jine metody, ale mluvme o nejcastejsi) jsou trojuhelniky. vse, co na monitoru vidis jsou trojuhelniky, ktere jsou obarvene a (nebo) potazene texturou, a graficka karta pracuje prave na urovni trojuhelniku. ty dokaze obarvit, otexturovat, aplikovat na ne ruzne efekty apodobne..
no .. a pokudli se nemylim, tak pocet polygonu v kontextu letadla je prave pocet trojuhelniku ze kterych se sklada. pokud mas malo trojuhelniku, tak mas vybornou rychlost ale ero vypada hranate a hnusne. pokud mas hodne trojuhelniku, ero vypada uzasne, ale procesor a grafika ma dost. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 17:55 | |
|  | oooo vřelé díky, to jsem zase chtřejší  |
| |
|
 |  |  | Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 18:00 | |
|  | troškku amatérsky a zjednodušeně: např. barák ve FS je složen ze čtyř stěn a střechy, co jedna stěna, to jeden polygon, střecha další polygon. Polygon je tedy obdélník či trojúhelník, ze kterého skládáš výsledný tvar. Pokud chceš složit kulatý komín, skládáš několik obdélníků tak, aby jsi z nich složil válec - čím víc má být komín válcovitý, aby nebyly vidět ony obdélníky - polygony - tím vích jich musíš dát. FS musí každý polygon vykreslit, tz. čím je komín složitější a hezčí na oko, tím jej FS vykresluje dýl a klesá ti FPS. Pokud máš ve snenerce hodně objektů, máš i hodně polygonů a velmi záleží na šikovnosti autora, jak umí optimalizovat počet polygonů. Letadla pro AI mají cca 3 - 6.000 polygonů - obdélníků, ze kterých se skládají, proto nemají nejak extra provedené detaily a vypadají jakoby kostrbatě. Hezký model na oko má okolo 20 - 30.000 polygonů a velmi vymakaný model okolo 60.000. Takže, čím víc polygonů model má, tím je hezčí, ale FS jej déle vykresluje. Proto třeba přiletíš na letiště, které má krásnou scenerku, objeví se ti na zemi 10 letadel a FPS jsou tragicky dolů, protože FS najednou vykresluje několik set tisíc polygonů - obdélníků, ze kterých je celý obraz složen.
Je to psáno laicky, take znalci ať mne nezastřelí za to, že polygon je třeba i trojúhelník nebo tak 
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 18:02 | |
|  | upsss, traged byl rychlejsi    |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 18:02 | |
|  | Sice nejsem znalec... ale... paff..   |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 18:25 | |
|  | Jojo, hezky popsáno Tragéd byl rychlejší, ale snaha se cení. Proto děkukji za vysvětlení  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 18:39 | |
|  | Musim upravit pokial sa jedna o stenu k tomu baracku. Stena je väcsinov obdliznikova ci stvorcova z toho vypliva, ze jedna stena ma najmenej 2 polygony. Cize 4 steny + 1 rovna strecha sa rovna 10 polygonov.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dotaz ohledně polygonů 8. 11. 2006 / 19:43 | |
|  | chytrý chlapec Já jsem si to myslel, ale stačil mi osvětlit, co to vlastně je Díky |
| |
|
|