FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 21. 5. 2024, svátek má Monika Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :) Jeden příspěvek | Celý strom
Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:08
wizards   
http://www.planes.cz/cs/photo/1010247/
 

Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:09
Rozšafín Ctibum   
To se zas Hroch vyznamelnal teda...
 

Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:17
Martas
SAS zásobuje ČSA catering
 

Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:20
wizards   
...nebo obraceně
 

Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:38
Serž   
co kdyby nejaka veci znala osoba nam rekla jak moc zavazne je takove poskozeni, jak se bude opravovat (treba vterinovym lepidlem? ) a kolik asi bude provozovatele stat, nebo to nechaji zaplatit catering?
 

Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:43
wizards   
Jednoduse,zajedou do hangaru,odendaji vadny kus,zalepi vterinovym,pofoukaji,natrou aby to nebylo jaksi moc na OKO a jede ke Gate k vyzvednuti pasazeru Ne,ted vazne,taky by me zajimalo jak se takova ale i vetsi dira muze opravit.Myslim ze hangarem jsem zacal dobre Venku uz je prece zima a kdyz mrznou hnáty,clovek ztuha otoci sroubovakem
 

Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:53
Serž   
k tomu cos nemyslel vazne: ono by to byl asi problem jen tak vymenit plech. podle informaci primo z hangaru F, kdyz se delala generalka B738 air berlin (jeste ted mam na policce jejich "blici sacek" ) tak leva i prava polovina trupu se sklada ze 4 (slovy: ctyr !!!) kusu plechu a ze kdyz vymenovali jeden z nich ze se mohli po.... vsak vite
takze predpokladam ze i takove mrnave poskozeni si vynuti odstraneni 1/8 povrchu celeho trupu
 

Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:00
OK-Milda (BHA410)   
A není ocasní část nějak oddělena? (Myslím kvůli montáži a demontáži APU)

PS: Jen úvaha, nikoli znalost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:15
Serž   
ja vazne nevim, jen vam predavam slova technika na CSAckych B73x. rikal ze cely trup z jedne strany tvori 4 plechy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:27
wizards   
Zajimalo by me pak jak se to hradi ta skoda te spolecnosti...kdyz letadlo by melo odletet druhy den a nemuze,usly zisk + oprava...
Priklad: CSA leti do KJFK a tam to zboří borec s tahačem...co je dál? Zapluje do hangaru a? Dalsi den musi letet prece,to poslou dve letadla druhy den pro lidi? Je jich totiz o jednu kapacitu A310 v terminalo drobátko vic )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:31
Rozšafín Ctibum   
Ja myslim, ze se to (samo za prislusne poplatky) vyhandluje primo na KFJK, ze to proste zaleti jiny ero.

A co se tyce skody, urcite proti tomu budou pojisteni, takze platit bude pojistovna, a jinak asi samozrejme pachatel...tj. cateringova spolecnost apod. ne ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:45
pseudoMates
Mno, záleží na několika faktorech..
Za a) na daném letišti, kde došlo k poškození stroje, je potřeba, aby byli přítomni certifikovaný (rozuměj na ten stroj, v tomto případě A310) technici.
Za b) pokud se jedná o výměnu určitého dílu, tak je zapotřebí, aby na tom letišti vůbec byl
Za c) letadlo odletí, až když je opravený, případně se může jednat o tzv. technický přelet. Tedy bez PAX.
Je možný, že jsem nějakou možnost zapomněl, přece jen, už nejsem v provozu přes dva roky, tak mě případně ti, co o tom vědí další věci, doplní.
K bodu a)
Pokud na daném letišti mechanici na typ jsou, je všechno ok. Pokud ne, musí se vyslat z domovského letiště mechanici vlastní, případně handlingová spol., zajišťující (dejme tomu tedy ČSA) handlingové služby v destinaci, dopraví jiné mechaniky, s typovkou na A310.
K bodu b)
Pokud je díl na místě, je všechno kratší. Pokud ne, je to dooost velký problém. Resp velikost problému roste úměrně délce dodací lhůty náhradního dílu.
Za c) společnost, která škodu způsobila, rozhodně neposkytne vlastní letadlo společnosti, která je škodná.. Prostě se buď lidi přesměrují na jiné lety, pokud je to oprava delšího charakteru, nebo prostě se počká, až mechanici spraví.
Co se týče financí, tipuju, že jde všechno přes pojišťovnu té či oné společnosti.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:52
wizards   
Diky ...ale i tak,ta predstava,nechtel bych byt prvnim pasazerem pres ocean s tim ze treba byla porucha motoru ktera opozdila let a posleze byla opravena...takze nasedat.../obavy,nevim,no...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:56
Rozšafín Ctibum   
Tohle letadlo je nemocne, vezmeme si jine....

Hmm...tohle letadlo je jeste vice nemocne, vezmeme si to prvni...


Aneb obavy nejsou na místě, kdyby se nedejbože něco stalo, tak si to pěkně odskáčou takže si dávají pěknýho majzla, aby to opravili dobře. Imho to stejně nepoznáš, zda jsi první, nebo ne )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 00:59
wizards   
...to je pravda,no...ale kdyz se Ti let opozdi z technickych duvodu,pak malinko predstavu mas proc..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 01:08
pseudoMates
Řeknu to asi takhle.. V zájmu společnosti není, vyplašit cestující na palubě. To už je pak jen kousek k davové histerii. Takže oni třeba v gate nahlásí, že se jedná o zpoždění z technických důvodů, ale je jen na nich, jestli pacošům řeknou o jaký konkrétní důvod se jedná, nebo ne. Většinou, když ho říkají, si myslím, že lžou, resp. si vymýšlejí něco, co nezní tak hrozně, jako např. proražený trup apod.
Cestující by měl být spokojen, pokud se mu dostane následujících informací.. Jak dlouhé bude zpoždění, jestli bude občerstvení, důvody zpoždění (technické důvody, pozdní přílet letadla z předchozí linky, špatné počasí, nebo kvůli slotu). Ne všem to ale ke štěstí stačí..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 07:00
Serž   
a mam takovy matny pocit ze v letecke historii uz takhle ero spadlo, bylo nejake mikroskopicke poskozeni pri manipulaci s nakladem a v luftu se to pak rozsypalo
 

n* Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 07:26
donCarlos
no, je to docela dobre mozny, v ty vysce dela ten tlak veci... Stejne myslim ze ma Hory pravdu a jen to lataji nejakym plechem... velkou opravu muzou udelat pri nejaky generalce, lidi to stejne nepoznaji.
 

Re: n* Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 07:29
Serž   
jo a kdyz poznaji tak uz je prilis pozde vystoupit...
 

Re: Re: n* Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 07:54
wizards   
to sedí!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 11:40
Čermi
K tvojí představě, co se týče mechaniků ČSA a poruchám motoru před odletem... Pamatuju se, že když mi bylo kolem 5 - 6 let a lítal sem s rodičema na JFK (otec tam dělal mechanika v letech 1985-88 na IL-62), tak se běžně na LKPR stávalo, že na dvaašedesátce se "něco" zvrtlo a nebylo to jen jednou... Tak sme čekali v hale třeba 3 hoďky, dokud to nebylo OK. Dokonce nás i vytáhli z éra, když se nepodařilo nahodit motory... mně jako malýmu klučinovi, co v tý době byl na LKPR či na JFK pečenej vařenej to fakt nikdy nevadilo a strach... Tak ten sem nikdy neměl!!! Ani teď... Asi záleží na pohledu... Věřil sem a věřim stále, že lidi z Efka vědi, co dělaj.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 11:51
Lucky
myslim ze nemusite mit strach.Po kazde zavade se provadi funkcni prezkouseni soucasti.U motoru je to treba motorova zkouzka a tak.A ja a ani nikdo z kolegu by si nedovolil poslat do vzduchu letadlo o kterem by si nebyl jisty ze je ve 100% poradku.Dneska kdyz se neco pos.... tak vetsinou jde nahradni masina,ale kdyz neni tak se musi cekat i nekolik hodin.Protoze spechat se v tomhle pripade moc nevyplaci
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 16:39
Ruzynskej
no to zalezi na typu..ale nemysli si ze jvuli necemu takovymu se meni osmina potahu celyho trupu..da se tam zaplata.. pekne se to zalicuje..snytuje a to je tak vsechno..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 18:58
MAV
Na letadlech se záplaty nelícujou, až budeš ve škole dělat záplatu Airbasovskou nebo Boeingovskou, tak to budeš lícovat jen kvůli mistrům, jinak se tam dává tmel...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 20:11
xWing   
Kedysi som robil leteckeho klampiara na "Cmelakoch" a tam sme obcas na zaplaty nedali ani tmel, ale sme to rovno "zatmelili" farbou.
Ale takemu kombajnu ako je cmelda, to bolo jedno, to ero je tak hranate, ze snad ani nevie co je to aerodynamika
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   11. 11. 2006 / 07:59
MAV
Na velkých mašinách záplaty také neznají aerodynamiku, ael jde o to, aby se tam nedostala koroze a také kvůli přetlakování. Někdy člověk žasne, co vidí za záplaty u předních cargo dveří...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   11. 11. 2006 / 08:36
Lucky
to s nemuzes divit.Cargo dvere na Boeingu se otviraji smerem dovnitr a kdyz se vyklada nebo naklada cargo tak dostavaji pekne zabrat.Na Airbusu se nastesti otviraji ven teda kromne bulk cargo door,ale ty se tak casto nepouzivaji
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   11. 11. 2006 / 10:30
MAV
Já se nedivím, jen když byl člověk ve škole, tak mu vtloukali do hlavy, jak před křídlem se všechny záplaty dělají zapuštěné, aby nekladli odpor, a pak člověk přišel k boeingu a tam třícentimetrová záplata na předku trupu. Pak nám bylo vysvětleno, že zapuštěné záplaty se používaly na ruských strojích, neboť tam bylo použito silných plechů, a tak tam šlo i zahlubovat a nemuselo se prosazovat.
 

Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   9. 11. 2006 / 23:48
LS
aneb vymenim vterinove lepidlo za trivterinove...PS nestiham lepit
 

Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 07:16
Hory1989   
Pokud jsem loňskou přednášku pochopil, "přelepuje" se poškozená plocha jiným plechovým plátem, nikoliv celý plech. To by se z toho asi fakt po... Jsem to viděl na vlastní očko, vlastně jde o něco jako záplatu na pytel, se to přebouchá, zalepí, přinýtuje a hotovo (někteří mají nutkání to ještě přelakovat, ale pfffff)
 

Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 07:44
zuNus   
jj takhle to je , to jsem taky vydel na ruzyni v hangaru
 

Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 09:12
Lucky
Mas v podstate pradvdu.Nejdrive se vyrizne cast plechu s tou trhlinou a posleze se misto vybrousi.Pak prijde na radu defektoskopie poškozeneho mista,ale uz si bohuzel napamatuju tu metodu kterou se to dela.No a pak uz zbyva tam jen dat zaplatu a zanytovat zatmelit nastrikat a je to hotovy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :)   10. 11. 2006 / 10:14
tonde   
Trošku si dovolím upřesnit: pokud není zasaženo žebro či výztuha, je to jednoduché: jak jsi uváděl, vyřízne se poškozené místo, vybrousí, udělá se rám, dá se dovnitř a přinýtuje se kus plechu, dále jak jsi uváděl. Horší je to v případě, že se zasáhne žebro či výztuha, tehdy musí konstruktér vypracovat technologický postup celé opravy, jehož součástí je i defektoskopie a to buď barevná, nebo elektromagnetická.
 

Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :) /OT   10. 11. 2006 / 14:33
North-Wind   
Neviete preco sa mi vzdy vsetky stranky od planes.cz zobrazia v takej textovej forme bez grafiky a obrazku?
 

Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :) /OT   10. 11. 2006 / 14:34
Tragédie v JRD
co pouzivas za prohlizec?
 

Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :) /OT   10. 11. 2006 / 14:39
North-Wind   
Opera
 

Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :) /OT   10. 11. 2006 / 15:11
Tragédie v JRD
podivej se, jestli nemas zaply rezim "identifikovat se jako internet explorer". pokud ano tak ho odskrtni.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dneska se na Ruzyni bouralo - SAS :) /OT   10. 11. 2006 / 15:30
North-Wind   
Ziaden efekt.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ