FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X plane - dve tri otazky Jeden příspěvek | Celý strom
X plane - dve tri otazky   1. 5. 2003 / 10:49Roman
Vcera jsem si stahnul demoverzi X plane, o nemz mi tu nekdo driv rikal, ze to je opravdu realisticky simulator, co se tyka fyzikalniho modelu letu.

Pote, co jsem se od toho dema nemohl do ctyr do rana odrthnout, mam dve zasadni otazky:

Na to, jak je to poctive zpracovany simulator, prvni dojem - fantasticky budiky a zivy provoz na letisti a mnohem realistictejsi zvuky v radiu...nejak nechapu, proc na techto strankach o nem neni ani zminka, aspon vyhledavac mi nic nenasel.


ALe druha otazka je tahle: na to, jak je to revolucne a chytre zpracovany simulator, hlavne letoveho modelu, nechapu, jak se letadla pri ruznych akrobatickych kouscich mohou chovat tak NEMOZNE, kdyz prave realismus v tomto ohledu ma byt ta nejlepsi stranka X plane- na jejich strankach je doslova reklama: JESLTI CHCETE HRAT HRY, JDETE K MICROSOFTU. JESTLI CHCETE SKUTECNOST, POJDTE K NAM.

Sorry, ale jestli X plane simuluje letovy model realisticky - nejsem takovy expert, ale staci si nahrat sve akrobaticke kousky treba v mustangu a pak si je pustit jako video -mimochodem super replay - takhle se letadla opravdu nechovaj - nevidel jsem to ani na airshow ani v TV ani ve sturmoviku, kde je to snad hodne hodne blizko realite. Okamzite reagujou na sebemensi pohyb kormidla nebo kniplu - nahoru, dolu, do stran,na videu to pak pusobi jako by to nebyly tezke stroje, ale spis papirovy, lehounky modely - citlivost jako realisticka je doporucena u vsech pak jako 100 procent, takze jsem to tak nastavil.

S cessnou 172 neni problem loop, mozna to je realita, nevim, ale ze by s cessnou 172 slo otacet kolem jeji podelne osy skoro jako s vrtuli, to se me nezda. Sice zacne ke konci trochu padat, ale lze ten manevr dokoncit.

Nejde mi to do hlavy. ANi to prvni ani to druhy.




 

Re: X plane - dve tri otazky   1. 5. 2003 / 15:00
No, v žiadnom prípade by som tu nechcel začínať dáku flame war, teda nebudem sa vyjadrovať na tému, čo je lepšie, MSFS alebo X-plane. Modelovanie správania lietadiel je v týchto dvoch simulátoroch spravené naprosto odlišným spôsobom (čo je mimo iné aj dôvod, prečo lietka v x-plane asi nikdy nebudú vyzerať tak pekne, ako tie v MSFS. MSFS používa na modelovanie vlastností lietadiel tabuľkový systém, x-plane neustále počíta a vyhodnocuje sily pôsobiace na lietadlo.
Predpokladám, že realitu ste nemal "nastavenú naplno", mimo iné aj preto, že by sa Vám to lietadlo pri veľkom pretažení asi rozpadlo. Ďalej počťítajte tiež s tým, že v reále by sa vám asi ťažko podarilo dať plnú výchyľku výškovky, či krídeliek (to by možno spravil dobrý FF joystick).
 

Re: X plane - dve tri otazky   2. 5. 2003 / 13:07Jirka S.
Na otázku, proč tu není nikde na X-Plane link je jednoduchá. Tyhle stránky jsou zkrátka o FS, proč tu tedy psát o X-Plane? Byť je X-Plane také civilní sim, jde zcela jiným směrem než FS a jeho přednosti jsou úplně jinde.
FS, se všemi addony, je, spočítáme-li všechna pro a proti, zřejmě nejlepším civilním simulátorem, i přes všechny svoje nedostatky. Že to z něj dělají především addony (letadla, scenérie, utility) je vedlejší, celek uspokojí zřejmě většinu lidí.
X-Plane byl údajně tvořen jako učební pomůcka na jedné americké univerzitě. Největším kladem je fakt, že se snaží o maximální realitu v modelování prostředí, v němž se letadlo pohybuje. Model letadla se pak tvoří velice podobně jako letadlo skutečné. 3D model není jen pro "fyzický vzhled", ale jsou v něm použity skutečné profily a na mnoha místech stroje se pak počítá jejich otékání vzduchem a působení sil, celek pak dává letový model. Dokonce již na světě vnikly nějaké prototypy projektované prvotně v X-Plane. Je to totiž jedinný simulátor, kde lze vyprojektovat a virtuálně postavit letoun a zalétat ho jako ve skutečnosti. Za letu je pak možné sledovat množství veličin, ze kterých znalec může odvodit slabá místa či chyby v konstrukci.
Nicméně žádný simulátor není 100% realistický, to není v možnostech dnešních PC. Jsem sice trochu znalejší laik, ale řekl bych, že za realistické se dá považovat chování malých a středních strojů v rychlostech nepřesahujících rychlost zvuku(to stejné platí i o FS). X-Plane má bohužel hodně co dohánět kupříkladu v oblasti panelů, nabízí sice velké množství letadel, ale jen málokteré má kompletní panel se všemi pohledy. Uživatelská základna nedosahuje velikosti komunity kolem FS a je to znát na počtu addonů.
Přesto má X-Plane hodně co nabídnout, obdivuhodná je především filozofie jeho tvůrce, který přidává nové a nové prvky, vylepšuje stávající vlastnosti, a nejen v oblasti simulace, ale i grafiky. Je s podivem, že nové verze běhají rychleji a ve větším rozlišení (z toho by si měl vzít použení MS). Bonbónkem v X-Plane je možnost vymodelovat jakoukoliv zbraň a osadit ji do vlastního letounu. Nejvíce však X-Plane ocení jen ti nejskalnější fandové létání. Uvidíme co se změní s příchodem verze 7.0 s ještě lepší grafikou a spoustou dalších vylepšení v kombinaci s chystaným addonem XSquawkBox, který se blíží ke stadiu alfa verze a umožní připojit X-Plane na sítě VATSIM a IVAO. S tak detailním modelováním počasí jaké X-Plane má by to mohlo vypadat velice zajímavě.
 

Re: Re: X plane - dve tri otazky   2. 5. 2003 / 16:38Roman
Dik za temer vycerpavajici odpoved.

Koho to zajima, tak se musim sverit, ze ten pocit, ze letim ve skutecnem letadle a ze ho opravdu ridim a ono se opravdu realisticky chova, to me u X plane nadchlo. Proti tomu FS od microsoftu ty pocity jsou takove - je to takove cele staticke, kdezto u X plane je to opravdu dynamicke, jeste autentictejsi pocit nez u IL 2 Sturmovik. Cekal jsem, ze na ukor super kvalitniho letoveho modelu bude priserna grafika - proto me dlouho vubec X plane nezajimal. Ale byl jsem ohromen, ze ac textury jsou asi na urovni FS 98, vse pusobi nejak ziveji - po silnicich jezdi auta v podobe barevných krabiček, ve městech jsou vidět velké světelné billboardy, blikajici sanitky, za letadly se kouri, kdyz je silny vitr, vzduchem litaji kousky veci... cili i kdyz je to texturove dost slaby, ty detaily nakonec davaji pocit vetsi živosti nez jaksi staticky prostredi FS 2002. Tady mi rozhodne nejde o to hanit zbytecne FS od microsoftu. Jen jsem byl proste moc mile prekvapen X plane, mam tu verzi 7 a tech šest minut, kdy mam právo ovládat kniplem letadlo, je skutečně pramálo - opravdu si chci koupit plnou verzi a timto nabizim važnému zájemci zapůjčení, až ji budu mít. Jen obyčejný take off a landing s obyčejnou cessnou 172 je v X plane zážitek. Budíky, panely = souhlasím, že u X plane se tolik nesnaží řešit skutečnou podobu panelů těch kterých letadel, ale na druhou stranu se ty budíky chovají mnohem živěji, autentičtěji a graficky jsou prostě nějak dál než u FS 2002.

No zkrátka si chci X plane pořídit a kdyby měl někdo zájem se na to kouknout, až to budu mít nebo si to nějak půjčit, tak to vážnýmu zájemci nabízím. Jinak se těším na fs 2004, protože je to opravdu pořád celkově nejkomplexnější. X plane je pro lidi, kteří chtěj zkusit autentičtější leteckej zážitek, a nemusej mít tak hezkou trávu jako je v FS 2002.

Jinak ale nechápu, a to mi zatím pořád nikdo nevysvětlil, proč se ty letadla v X plane, jakmile s nimi začnete dělat vylomeniny, chovaj tak podivně - asi to neumím pořádně vysvětlit, co dělaj, ale třeba ta cessna 172, jde s ní udělat kompletní otočení kolem podélný osy. Je to možný ve skutečnosti? Jesltiže X plane slouží i jako testovací software pro vývoj letadla, tak vážné prohřešky proti realističnosti chování cessny 172 nedávájí smysl.

Dík za odpovědi na ty zbývající otázky

 

Re: Re: Re: X plane - dve tri otazky   6. 5. 2003 / 18:40Jirka S.
To bude asi problém toho počítaného letového modelu. Na PC ještě hodně dlouho nebude možné modelovat tak komplexní prostředí, aby chování letadla ve všech směrech odpovídalo reálu. X-Plane má i v letovém modelu stále řadu nedostatků, ale pořád se vyvíjí. Ve FS je to jednoduché, tak se to prostě "nějak udělá", aby to vypadalo reálně. A když zapracují šikovní lidé, podaří se to. V X-Plane je tohle složitější, protože tam se letový model počítá, předem dané jsou pouze fyzické parametry stroje a simulátor si s nimi musí nějak poradit. Takže pokud se stroj při určitém režimu letu chová zvláštně, nelze to snadno upravit. Odstranění takové chyby je především zásah do velké části simulátoru, protože je třeba opravit "způsob výpočtu hodnot při konkrétní situaci." Už jen přijít na lepší metodu nemusí být snadné, omezení výpočetním výkonem PC je už tak příliš velké, mohou se vyskytnout i jiné komplikace.
Nebo zkus napsat přímo Austinovi, řekl bych, že odpovědi by ses dočkat mohl.
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ