| | | motorový madák 12. 5. 2003 / 10:31 | Honza |
| | Neví někdo, jakse dostat k lítání na motorovém padáku? |
| |
|
| | | Re: motorový madák 12. 5. 2003 / 11:17 | |
| | ??????v reálu nebo na FS????????
Kdyby jsi potřeboval pro FS moto-rogalo tak ti ho pošlu....Lítat s ním je docela prča... |
| |
|
| | | | Re: Re: motorový madák 13. 5. 2003 / 10:26 | Honza |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: motorový madák 13. 5. 2003 / 19:25 | Petr Dvořák / web |
| | Dovolím si zde drobnou komerci: Na bezmotorový i motorový paragliding mám leteckou školu. Můžeš se přijít podívat, popovídáme, vysvětlím. Viz www.flying.cz. S motorovým padákem chodím lítat buď na LKKL anebo nejčastěji na Křivoklátsko. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: motorový madák 14. 5. 2003 / 10:29 | Honza |
| | Omlouvám se z svou neznalost, ale co jsou průkazy PL-A, PL-B, PL-C? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: motorový madák 14. 5. 2003 / 21:52 | Petr Dvořák / web |
| | Ahoj, PL-A je základní průkaz, který získá absolvent kursu paraglidingu (pokud úspěšně složí pilotní zkoušku). Opravňuje ho k létání s kluzáky kategorie standard, které jsou asi něco jako Blaník mezi větroni. PL-B je už sportovní pilot, jenž umí lítat termiku a je přeškolen na výkonnější kluzáky kategorie performance (VSO-10 mezi větroni). Průkaz PL-C získává ten, kdo uletí a doloží alespoň dva minimálně 30 km dlouhé přelety (je to srovnatelné se zhruba 150 km přeletem s větroněm) a tento průkaz se nazývá competition. Opravňuje létat s kluzáky kategorie competition, které jsou už méně stabilní, ale rychlé a s relativně dobrou klouzavostí (dokonce i přes 1:10, což je z hlediska plachtění směšné, nicméně světový rekord je přes 400 km a český přes 250 km). Pro zahájení kursu motorového paraglidingu postačuje vlastnictví průkazu PL-A, ba dokonce je možno začít s výcvikem motorového létání hned po skončení výcviku bezmotorového létání. |
| |
|
|