FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 2. 6. 2024, svátek má Jarmil Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ILS approach Jeden příspěvek | Celý strom
ILS approach   10. 5. 2003 / 11:33flashman / web
Ked sa priblizujem podla IFR planu, resp. podla pokynov ATC, nedari sa mi zarovnat lietadlo do spravneho smeru k rwy. Mam vsetko nastavene (frekvenciu, kurz, rychlost, vysku atd.), vratane zapnuteho APR. Ked sa dostanem z fazy base do osi drahy, lietadlo zacne do smeru osi bocit. Ked sa dostane na pribliznu os drahy, glideslope mi udrzuje skoro stale v strede, ale v smere letu sa pohumpava z jednej strany do druhej vzhladom na rwy, co mi potom vacsinou dost skomplikuje landing a touch down. Neviete, ako prinutit lietadlo, aby sa zarovnalo k osi rwy v pravy cas, alebo je lepsie to fakt zobrat do ruk?
Dik.
 

Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 11:46Pavel Svoboda
Navedení do osy paprsku ILS ( za předpokladu, že máš vše správně nastaveno ) by se mělo odehrát ve vzdálenosti cca 10NM a viac a je třeba naletět osu pod úhlem nejvýše 30-40 stupňů. Výraz BASE se při tomto přiblížení nepoužívá, protože tě víceméně přivede kolmo na ILS, což nelze potom už uregulovat.

Čili: doporučuji nalétnout ILS ( naladěno předem na NAV1 ) sručně ve vzdálenosti 15NM pod úhlem cca 30stupňů a ve chvíli, kdy začne indikátor NAV1 reagovat, zapnout mod APP. Rychlost pro B737 210kts IAS nebo méně. Musí to zafungovat.
PavelS
 

Re: Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 13:56flashman / web
OK, dik za radu.
ATC je potom ale dost sialene, ked ma navadza na pristatie len par NM od drahy - neviem kolko, ale na GPS je to zaciatok tej zelenej zony mieriacej k prahu rwy. Potom uz nie je taka sranda to pomocou autopilota s APP stabilizovat na os rwy. Neviem, mozno robim niekde chybu, ale riadim sa presne podla pokynov ATC, t.j. ked mi napr. povedia, nech zmenim heading atd.

A este poznamka: Ja zapinam APP ked mi oznamia nieco na sposob "hold this heading until established the localizator".
 

Re: Re: Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 16:09Pavel Svoboda
Obavam se , že ATC, vestavěné v FS2002 je trochu "šílené". Ve směrovém paprsku ILS bys měl být usazen před tzv. bodem FAF, který je obvykle tak těch 7-15 NM před prahem dráhy. Pokud tě ATC navádí blíž, je to blbě. Vzdálenost se lépe měří DME, což je dálkoměr, který se naladí současně s naladěním ILSu a ukazuje vzdálenost "k dráze" v mílích. někde na panelu to najdeš.
Mod APP lze zapínat dřív, není problém.
V reálu i na VATSIMu/IVAOu tě skutečně ATC vektoruje před ten bod FAF a pokud chceš a jde to, je možné si dohodnout "short final", kdy tě vektoruje např. na 6míli před práh, ale to je obvykle třeba také snížit výšku přiblížení. V tom případě je v FSce lepší to dotočit ručně a až když je to srovnaný, tak zapnout APP.
 

Re: Re: Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 19:18
Luděk Ch.
To je docela divné, ATC je sice ve FS2002 občas dost šílené, ale v tomto ohledu mi funguje dobře. Důležité je reagovat na pokyny co nejrychleji a nejpřesněji. Nevzpomínám si, že by mě ATC někdy navedlo tak, že by autopilot nestihl srovnat včas do osy dráhy. Taky pozor, aby jsi neletěl moc rychle, protože letadlo pak dělá moc velké oblouky a nemusí to srovnat. Ale jak říkám, tento problém jsem ve FS2002 neměl, vždycky po zachycení ILS udělá jednu zatáčku, tu většinou lehce přetočí, ale druhou mírnou už to srovná přesně ještě před protnutí GS a zahájení klesání. Já bych problém viděl asi v rychlosti.
 

Re: Re: Re: Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 20:40meiilaX / web
K tomu je ale nutne dodat, ze ATC ve FS se neridi zadnymi mapami priblizeni odseknutych podle realu, takze jejich vektorovani je vicemene i z tohoto duvodu dost nerealne na zaklade nejakych mrkvosoftackych algoritmu platnych pro vsechna letiste. Nejlepsi reseni pro offline je ATC ve FS vubec nepouzivat a letat podle skutecnych map.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 23:13
Luděk Ch.
To je určitě pravda, jen jsem chtěl říct, že při používání ATC by neměl být problém s navedením do ILS. Přiblížení sice není vůbec podle reálu, ale je na všech letištích FS2002 stejné a do ILS se vždy trefí. Vynechal bych takové perličky, jako Insbruck (LOWI), kde nehrozí dle ATC přistát - CFIT - řízený let do terénu, je tam hodně kopců
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS approach   10. 5. 2003 / 23:49
Aleš Jungmann
Nebo třeba zavřený Kai-Tak. Tam je vyosená ILS, která tě zavede rovnou na hotel...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS approach   11. 5. 2003 / 10:36
-AG-
Hele, tady se mluvilo o short-finalu, na 6 mili pred letistem, tak vam povim, byl sem jednou na letisti a vidim short final na 1 mili pred letistem, byl to nejakej Dash od Lufthansy, ale dotoceni do osy drahy min jak jednu mili pred prahem je fakt dobrej vykon ( mimochodem ne nejakejch srabackej 30-40 stupnu, ale dobrjech 60 ) je tohleto mozny sou na to nejaky pravidla nebo mu treba dochazelo palivo a vzal to rychleji??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS approach   11. 5. 2003 / 10:59
Luděk Ch.
To byl pravděpodobně "visual approach" za hezkého počasí. V Brně to Fischer dělá docela často, 1-2 míle před prahem 28 točí skoro 90°. Znamená to, že z bodu, kde věž "visual approach" povolí (to je nezbytná podmínka), může pilot nejkratší cestou přistát bez ohledu na přibližovací mapy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS approach   14. 5. 2003 / 17:55Rapet
To bych chtěl vědět co z tý zatáčky 1 míly před dráhou viděj. Jinak v evropě je asi nejsteeprovatejší přiblížení na Sionu ve Švýcarsku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS approach   14. 5. 2003 / 18:08Robert Paulu / web
Taky není špatný přiblížení na dráhu 33 na letišti Reggio Calabria (LICR).
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ