FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 21. 5. 2024, svátek má Monika Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A320 a FLEX na XX°C ? Jeden příspěvek | Celý strom
A320 a FLEX na XX°C ?   25. 11. 2006 / 20:05
Svecik
Mohu se zeptat, co to je?

Děkuju.
 

Re: A320 a FLEX na XX°C ?   25. 11. 2006 / 21:22
Martas
Redukce tahu pro vzlet.U Airbusu pokud chces startovat s redukci tahu, tak davas plynove paky do polohy FLX/MCT , a teplotu pro redukci tahu nastavuejes v MCDU.Je to hodnota spocitana na zaklade venkovni teploty, tlaku, delky RWY , hmotnosti letadla atd.
 

Re: Re: A320 a FLEX na XX°C ?   25. 11. 2006 / 22:14
Lucky
tu hodnotu nemusis nikterak pocitat zalezi jen na posadce kolik si tam nastavi.Pouziva i teplota fiktivni jinak FLX-Flexible Take off/MTX-Maximum continuous power
 

Re: Re: Re: A320 a FLEX na XX°C ?   25. 11. 2006 / 23:03
Svecik
Takže se většinou nechává 42°C ?
 

Re: Re: Re: A320 a FLEX na XX°C ?   28. 11. 2006 / 14:56
Rychlokvaška
Nemáš tak úplně pravdu. Záleží samozřejmě na posádce (protože ta to nastavuje v MCDU), ale posádka se řídí učitými předpisy pro FLEX TEMP - a ty předpisy jsou ve formě tabulek nebo vzorečků. Základní princip je ten, že se zvyšující se okolní teplotou je nutné snížit maximum thrust daného motoru, aby nedošlo k jeho přehřátí a z toho plynoucím důsledkům (např. až zničení turbíny) - tzn. není možné nastavit vyšší N1 (případně EPR u příslušně vybavených motorů) na vyšší hodnotu, než je maximum nastavené FADECem a přenesené do FMC. Tenhle obecný princip se využívá při tzv. derated takeoff thrust (Boeing) nebo flexible take-off (Airbus) a to způsobem, že se natvrdo nastaví teplota vyšší než je okolní a systém pak uměle sníží engine thrust na limitní hodnotu pro danou nastavenou vyšší teplotu.
Ta ale nemůže být libovolná - jednak je samozřejmě závislá od daného větru, density altitude a podmínek dráhy (délka, kontaminace, ...) - i nižší thrust musí stačit pro bezpečný vzlet. A druhak není také možné derated thrust používat stále - občas je nutné použít full thrust (v závislosti na daném letounu a motoru např. každých 8 startů) - když už pro nic jiného, tak pro ověření, že jsou to motory stále schopné zvládnout, kdyby to bylo potřeba.

Takže ještě jednou stručně odpověď na původní otázku - pro max. takeoff thrust se nastavuje teplota stejná jako okolní (SAT), resp. se použije rovnou max., pro derated thrust (neboli flaxible takeoff) se nastavuje uměle vyšší než okolní, ale s hodnotami podle příslušných tabulek.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ