|  |  | ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:08 | |
|  | Obracím se na naše ATC odborníky s následujícím problémem. S jeho řešení jsem si totiž ve vzduchu nebyl zcela jist.
Situace: Dostal jsem dnes od Matese na APP nejprve pokyn "maintain present speed". Ta byla 175 kts. Poté jsem dostal "intercept LOC 24" Po nalétnutí LOC pak "cleared ILS 24, contact TWR 118.1".
A dotaz zní, do kdy musím držet oněch 175 kts, resp. kdy se ruší rychlostní omezení, pokud nebylo zrušeno pokynem "speed is yours" atd. Já to udělal tak, že jsem snížil na 160 kts v úmyslu držet ji až do OM, ale Saša na TWR mi potom dala minimum approach speed, čímž se to vyřešilo.
Ale pokud by toto TWR neudělala, jaký by byl správný postup? Již po povolení do ILS rychlost snížit na 160, a po OM na Vref, či snad držet 175 až do OM?
Dík předem za odpověď a vysvětlení
-vv- |
| |
|
 |  |  | Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:14 | |
|  | No myslim, že bys měl správně při ohlášení na věži říct i to, že máš rychlostní omezení, mělo by to asi znít takto: "Ruzyně tower, fully established on ILS24, maintaining speed 175kts indicated.". Pak by ti věž buď řekla abys dodržoval tu rychlost, nebo ti řekne normal approach speed nebo tě nechá zpomalit. Ale myslim že by si toho měl ATC všimnout, pokud to měl ve stripu, to rychlostní omezení, v tom případě to je chyba ATC. Ale nevim, nejsu si tím jistej, snad mě někdo doplní/opraví. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:23 | |
|  | Ono to co rikas je sice dobry mrav, ale nidke to neni vyslovne napsano. ATC si mezi sebou informace o rychlostech mohou predavat ruzne - koordinaci, vyplnenim do elektronickeho stripu, a nebo prave prostednictvim pilota - a kdyz chteji pouzit posledni variantu, meli by pilotovi rict "contact tower 118,1, advise speed on initial contact" ci neco takoveho. Jinak opravdu nic pilota nenuti to ucinit... |
| |
|
 |  |  | Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:18 | |
|  | Rychlost přidélená ATC se má držet až na FAF. ATC dále může výslovně nařídit držení rychlosti až na OM/4NM final. |
| |
|
 |  |  | Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:28 | |
|  | Rejpavá..
Před tím jsem ti ale dával, abys držel 210 a až když jsem viděl, jak vesele ubíráš dál, načež ses mi aspoň gentlemansky přiznal, že teda máš 175IAS, jsem ti nařídil "present speed"... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:52 | |
|  | To jsem samozřejmě (zcela úmyslně) nechal stranou, že jsem zapomněl na to předchozí omezení .
Dobrá, takže rychlost držet až do FAFu. A teď další rýpavá:
TU-154 má předepsáno, že už před přechodem do glideslopeu musí mít 45 stupňů klapky, a tudíž max. 300 km/h - nějakých 160 kts. Opak je výslovně zakázán - dokonce na to je checklist "Před zachycením glideslopu".
A otázka zní - mám se ozvat, že podle rychlostního omezení nejsem schopen přiblížení provést a v rychlosti 175 kts nesmím glideslope zachycovat? Jak je to v reálu - vědí ATC reálná omezení nejběžnějších letadel? Nebo je pilot povinen je na toto upozornit?
Já bych spíš předpokládal druhou variantu, protože není asi v silách ATC vědět omezení všech typů - jenže než ti to na frekvenci vysvětlím, tak se ostatní éra ani nedostanou ke slovu.
-vv-
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:54 | |
|  | To by museli mít místo hlavy asi vodojem, aby si tohle všechno pamatovali.. Takže, jak už tu bylo x krát psáno..
Když nejsi schopný/letadlo není schopný - okamžitě ohlásit.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 28. 11. 2006 / 23:57 | |
|  | Takže jak jsem se domníval - tj. nahlásit. Díky za rady a dobrou.
-vv- |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 00:15 | |
|  | musim taky podekovat CVZ041 za pekny vykon pri brzdeni v ILS24 na LKPR... podle radaru mel 120 uzlu a to ani nefoukalo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 17:07 | |
|  | Na tohle mám Serži jeden postřeh.Jakmile máš na radaru více jak pět letadel tak už těm údajům moc nevěř IVAO síť hrozně kecá protože nestíhá a mimochodem pánové je to čím dál horší Ještě před cca půl rokem nebyl při hromadných sletech takový datový mumraj jako v poslední době.Bohužel výkon a reakce virtuálního letounu je velmi moc odkázaná na to,co jí stihne internet poslat za data.Bez nich se prostě nehne a dostane se ta simulace absolutně do stádia neovladatelnosti.Můj internet má pohých 56 kilobaudů a tak se musím smířit s tím,že jakmile je velké srocení,tak tam nemá cenu letět,protože do vždy dopadne stejně tragicky.Buď mi na finále hodí FSka error a drze se sama ukončí a nebo letadlo zcela neovladatelně začne vyvádět bez možnosti korekce  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 17:40 | |
|  | Tak to by mě taky zajímalo - důvod té neovladatelnosti. Mám bezdrát, tedy mnohem rychlejší připojení, než je dial up, a občas se mi také stane. že letadlo nejde po přistání zastavit a podobně. Dosud jem to přikládal například přehřátí počítače.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 17:53 | |
|  | Ne né. Důvod je mnohem jednodušší,bohužel o to více zákeřnější 
Letíš li online tak FSka plně spolupracuje se servrem IVAO.Vysílá mu data,kde zrovna letadlo je a zase od servru dostává data,co ti má zobrazit v okolí tvého letadla plus vítr plus tlak a vždy tento tok informací teče jednou k tobě a po ukončení "přijímaní" zase od tebe na server. Toto se opakuje za běžného provozu svižně lehce,takže ani jeden ani druhý nemají problémy s komunikací.Bohužel při zahuštění provozu už tato komunikace začíná váznout a simulace čeká,až dostane "značku" že může poslat další data na server a také čeká o to dychtivěji zase na data ze serveru.V této tragikomické situaci bohužel nejde udělat,aby si FSka letěla vesela dál s tím,že tě prostě řídící i tí druzí uvidí se spožděním. Tak se to brzdí a brzdí,až už je stroj neovladatelný a nebo to zkolabuje úplně toť vše. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 19:39 | |
|  | Nevim jestli vam dost dobre rozumim, ale jaky ma vliv rychlost spojeni na vaše letadlo? Na okolni provoz to chapu... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 20:17 | |
|  | No já vycházím s toho,že chlapi,kteří mají " nadupané internetí spojení" mají mnohem méně problémů při online létání ( při hustém provozu ) než ti kteří mají spojení pomalejší.Například já když letím a schodím si FSku do lišty a spustím IVAE,abych se podíval na cvrkot v nejbližším okolí,tak ten IVAE se načítá třeba dvě minuty.U kamaráda,který má WIFInu to samé má načtené téměř okamžitě. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 20:20 | |
|  | Jo to bezpochyby, ja jsem na eventech schopnej sedat jen autolandem a pomalinku se dosourat ke gatu... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 20:57 | |
|  | Takze, to co tu rikas, je ale opravdu nesmysl. Pokud mas totiz jakkoli horsi pripojeni na net, samotny plynuly beh simulace to neovlivni. Proc? Protoze ty pres net netahas celou scenerii s texturami a ja nevim cim jeste, ty zobrazujes v zaklade ty stejne veci, jako v offline, takze pokud mas spatne pripojeni, tak se ti max budou nektera letadla zobrazovat se zpozdenim, budou se sekat, ty se budes sekat na radaru, ale samotna plynulost simulace ovlivnena timto nebude (az na FPS vs. okolni traffic). To ze by vam treba neslo ero zabrzdit kvuli pomalemu internetu je blbost. Zabrzdis uplne stejne jako v offline. Problem bude jinde. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 21:06 | |
|  | Slabší počítače hlavně nestíhají, pokud mají zobrazovat hustý trafic. Ale to nesouvisí s rychlostí přísunu dat ze sítě. Pokud budeš mít hustý AI, tak máš stejný problém. To omezení v Ivapu je právě na to, aby se zobrazovala jen nejbližší letadla a tím se zmenšilo zatížení PC. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 22:09 | |
|  | To je mi jasne a to nepopiram, vsak to tam i pisu, ale mne jde o to, ze letadlo nezacne jenom tak zniceho nic delat psi kusy jenom proto, ze ma dotycny pomaly net. Teoreticky, kdyby to treba AP melo na "druhe strane" a jeho ovladani se prenaselo pres net, tak by to problemy delat samozrejme mohlo, ale jinak ne, takovy teoreticky priklad. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 18:39 | |
|  | ZE to je v papirech je jedna vec, otazkou je, jak to funguje v realu 
Hadam, ze se na to kasle a proste se lita podle toho jak omezi ATC...Takze pokud da treba 180 na FAF, tak to drzi... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 19:07 | |
|  | Já jsem někde četl, že rychlostní omezení končí OM, to je blbost? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 19:16 | |
|  | Já jsem zažil i Matese,že se tě zeptá jakou můžeš letět minimálkou ty mu jí řekneš a on pak podle toho upravil pořadí letadel na přistání.Já totiž nevím,jestli mají v reálu řídící takzvaně na jedno kliknutí informaci o tom jak máš vlastně letadlo naložené.Na IVAO jo tam klikne na tvůj flight plan a ví.Častější je spíš případ,že tě žene dopředu,aby si tam moc nepřekážel a Ruzyň má naštěstí dost dlouhé rwy,aby se to pak ubrzdilo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 19:20 | |
|  | Tvoje hmotnost.. teda hmotnost tvýho letadla mi neřekne absolutně nic. Právě proto se na ty rychlosti ptám, protože je nemůžu vědět u každýho typu a u všech typů naložení vědět nazpaměť..
Co se týče rychlostního omezení. APP může letadlo rychlostně omezit nejdále na OM, ale musí to výslovně říct. Co pak ale s tím érem dělá TWR je už věcí TWR. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 19:24 | |
|  | Teď už je mi to jasné  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 21:20 | |
|  | Rychlostni omezeni konci na FAFu...Pokud ti ATC da na OM, tak drzis az na OM, ale dale te omezit nesmi...
Ja jsem myslel, ze treba da 180 na FAF a 160 na OM, pokud je uz opravdu husty provoz, tak te bude brzdit uz hodne daleko a 180 na FAF nemusi platit a bude te treba brzdit, kdyz bude mit tri majle pred tebou ero, tak jemu da treba 190 na FAF a tobe 160 na OM, cimz si zajisti, ze se ten rozestup na finale zvysi... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 29. 11. 2006 / 23:28 | |
|  | To já vím, že např. u Bulíka se nepraktikujou ty postupy na přistání - takový ten diagram okruhu, co je v pilotní příručce a který říká, kde máš mít jaký klapky, a kde jaký rychlosti.
Ale právě že pilotní příručka Tu-154 vyšší rychlost v glisádě výslovně zakazuje. Ŕíká se tam: "Pokud se nepodařilo před zachycením glisády dát letadlo přistávací konfiguraci (tedy klapky 45 a max. 300 km/h) je pokračování přiblížení ZAKÁZÁNO a je zapotřebí opakovat přiblížení". Tak já nevím. Museli bychom se asi zeptat kluků aerofloťáckejch. Zkusím napsat na PT forum, jak se to dělá v reálu.
Takže se omlouvám všem APP, ale při omezení rychlosti v glideslopu nad 160 vám prostě budu muset odmlouvat. Neboť Andrej Nikolajevič Tu. tak pravil, a toho komandir korablja musí poslouchat, i kdyby na vodku nebylo.
-vv- |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 30. 11. 2006 / 00:10 | |
|  | bacha na pouziti slova "glisada" .. predpokladam ze tim mas na mysli glidepath .. ale v cestine je "glisada" jiny vyraz pro skluz |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 30. 11. 2006 / 00:15 | |
|  | predpokladas spravne, kolega v tom vychazi z ruske frazeo
napr. v glissadu vošol, šassi vypušeny, 3 zeljonyje gorjat. k posadke gotov |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 30. 11. 2006 / 00:18 | |
|  | Pasadku razrešaju, věter dvastosorok stupňuv, sjem kilometrov v čase.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS příblížení - od kdy je rychlost v kompetenci pilota 30. 11. 2006 / 00:49 | |
|  | "Pokud se nepodařilo před zachycením glisády dát letadlo přistávací konfiguraci .... je zapotřebí opakovat přiblížení"
tohle me zaujalo a mrknul na PT forum a ke svemu prekvapeni objevil takovy dotaz od Faba... pricemz odpoved nenuti pilota "jit pryc" kdyz nestihne klapky nebo podvozek. vice zde: http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=6526
btw Fabo: pekna anglictina  |
| |
|
|