FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 10. 2025, svátek má Eliška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku. Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 13:46
Gustav ( BHA576 )   
Letiště LKPR

* Při přechodu z PRAHA RADAR (LKPR_APP 127,575) na RUZYNĚ RADAR (LKPR_F_APP 119,0), z důvodů snížení zátěže na kmitočtu, se omezuje navázání spojení pouze na RUZYNĚ RADAR + volací znak. Případné předání dalších informací může pilotovi nařídit stanoviště PRAHA RADAR.
* Jsou zrušeny všechny NON RNAV odletové z letiště LKPR. Letadla nevybavená RNAV budou vektorována na výstupní body příslušných odletových tratí.
* Při dosažení některých IAF pilot v případě neobdržení dalších instrukcí namísto publikováného vyčkávání bude pokračovat jedním z následujících kurzů:
o ETATU - kurs 060*
o RASIM - kurs 060*
o DEVIN - kurs 125*
o KUVIK - kurs 245*
o RAVKO - kurs 245*
Na ostatních IAF (RAK, EVANA, BERKA, KENOK) zůstává v platnosti, že pilot v případě neobdržení další instrukce zahajuje vyčkávání dle publikovaného obrazce v poslední přidělené letové hladině.

Dotazy: omlouvám se,ale trochu mi to nesecvaklo
1.LKPR_APP 127,575 a LKPR_F_APP 119,0 to je centr a aprouč a nebo jsem úplně mimo mísu?
2.Poletím-li tím publikovaným kurzem a aprouč " na mne zapomene " za jak dlouho se mám přepojit zpátky na centra?Vždyť aprouč končí někde u M.Boleslavy a dál už je to centra
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 13:52
OK-Milda (BHA410)   
Myslím, že na CZ IVAO fóru je k tomu nějaké pojednání Když bude čas, tak juknu, ale myslím, že to najdeš.
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 15:35
pseudoMates
ad 1) LKPR_APP (127.575) a LKPR_F_APP (119.000), jak už z těch přípon napovídá, Gusto, jsou oba approační sektory.. První jmenovaný předřazuje letadla do "hrubých sekvencí" a druhý je pak na vektorech "páskuje" do ILS. Volací znak druhého jmenovaného stanoviště, jak je tam i v tom textu napsáno, je "Ruzyně radar", nebo-li "director". Vzhledem k tomu, že na directorské freq se současně nachází povětšinou relativně "málo" letadel, ale je tam strašný kvantum mluvení (rychlosti, kurzy, povolení pro ILS apod.), aby ATC nemusel čekat, až se obzvlášť ukecaní piloti vymluví, ohlásí se jen volací znak při navázání spojení. POZOR! Platí to pouze pro stanoviště "Ruzyně radar" (LKPR_F_APP), nikoliv pro "Praha radar" (LKPR_APP)!
ad 2) změnu freq bez instrukce od ATC jako IFR v žádném případě neprovádíš. Když na tebe zapomene, což by se vzhledem k blízkosti prostoru tř. E stát nemělo, prostě znova řekni jen svojí volačku a řekl bych, že se každý rychle rozpomene.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 15:55
Hoaker
Aniz bych chtel jakkoliv rozpoutat flame, tak tohle je presny priklad toho, proc vznikla ta diskuze na konci ktere DD udelal to rozcleneni dle vlastniho hodnoceni pilotu. IMHO tohle je konkretni predpis z realne praxe, ktery vychazi z nutnosti ulehcit ATC, kvuli nadmernemu provozu. Takovy provoz pochopitelne ve virtualu bezne nikdy nebude a proto je to podle mne zbytecne prevadet i sem (a nasledne tim zcela zbytecne komplikovat postupy).
Abych to rekl jinak. Virtualni Ruzyne by se mela chovat "jako v realu" tak, ze prizpusobi tyto provadeci provozni predpisy podle "skutecneho stavu ve virtualnim svete". To je IMHO As real...

Prosim zadny flame, dekuju.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 16:21
Michael   
Ve virtuálu ani bežně není obsazovaná pozice Directora. Když by při eventu byla pozice obsazená (kvůli hustému provozu), není snad důvod ji oproti reálu nadměrně zatěžovat. Nebo snad např. TV event nedosáhl provozu srovnatelného, ne-li vyššího, než reál?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 16:35
pseudoMates
Předpokládám, že máš na mysli bod 1)
Za běžného provozu, se takový počet letadel neobjeví, aby bylo nutno otevřít pozici directora. Stejně, jako v reálu, se otevírání dalších stanovišť řídí predikcí provozu. Pravda je, že právě proto, že virtuální piloti občas vyvádí něco, co by vyvádět neměli a nutí tak ATC řešit věci, které by real ATC řešit nikdy nemusel, zasloužilo by si občas i virtuální lítání otevřít i pozici direcotora, případně deprature.
TV event je toho "zářným" příkladem.
V reálu se ti nikdy nestane, že někdo nemá 300 na mikrofon se sluchátky, případně, že se mu rozbije zvukovka a tudíž musíš datlovat jako zběsilej po textu a do toho ještě koordinovat a mluvit s ostatníma letadlama na kanále. V reálu se ti stane jednou za den (sorry, třikrát za den, vždy při příletu belgičanů - DAT, kteří tušim svoje jumbolina mají nonRNAV), že někdo neumí zalítnout RNAV proceduru, v reálu se ti nestane, že pilot neumí nalítnout holding, případně se v něm udržet... Tohle všechno, tě v reálu nepotká a tohle všechno zbytečně zátěž virtuálního ATC zvyšuje.. Našlo by se toho mnohem víc, ale nechce se mi nad tím myslet..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 16:48
Hoaker
Ne, ja jsem na tomto prikladu chtel jasne ukazat, co mi obecne vadi. Jde o to, ze realny provoz a virtualni (pokud pomineme eventy) se od sebe diametralne lisi. Nechapu proto, proc se do virtualniho provozu promitaji mistni provadeci predpisy a omezeni, ktere v realu vychazi z hustoty provozu. To je vsechno. Hrozne moc by se mi v tomto ohledu libilo, kdyby rizeni virtualniho FIRu nekopirovalo slepe real, ale vydavalo vlastni provadeci predpisy v zavilosti na potrebe. Jako napriklad, ze vyse uvedene, by platilo pouze - a ted by bylo napriklad receno, ze to plati treba jenom pri eventu atd... nebo nejak podobne.
Je jasne o co mi jde?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 16:50
Rozšafín Ctibum   
Vzdyt ano - Director bude otevren pouze prilezitostne - protoze jindy nez v dobe Eventu nedosahneme provozu, ktery by si jej nutil otevrit. A tak sis vlastne odpovedel -> z 99% nevyužiješ tuto "novinku" jindy, než při Eventu


A druhá věc, nechápu, proč se to řeší. Celou dobu se tu brblalo, že piloty přetěžujeme. Tohle pilotům ulehčuje. A zase problém ?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 16:55
Hoaker
Smarjaaaaaa, mne nejde o nejakeho Directora. Ja neresim konkretni problem. Jde mi o obecne fungovani, ktere jsem popsal vyse v prispevku. Ale to je jedno.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:11
Lowmick   
Ne, ja jsem na tomto prikladu chtel jasne ukazat, co mi obecne vadi. Jde o to, ze realny provoz a virtualni (pokud pomineme eventy) se od sebe diametralne lisi. Nechapu proto, proc se do virtualniho provozu promitaji mistni provadeci predpisy a omezeni, ktere v realu vychazi z hustoty provozu. To je vsechno. Hrozne moc by se mi v tomto ohledu libilo, kdyby rizeni virtualniho FIRu nekopirovalo slepe real, ale vydavalo vlastni provadeci predpisy v zavilosti na potrebe. Jako napriklad, ze vyse uvedene, by platilo pouze - a ted by bylo napriklad receno, ze to plati treba jenom pri eventu atd... nebo nejak podobne.
Je jasne o co mi jde?


je to ten "vyse uvedeny" prispevek?
A co to as real as it gets? Ty tady vlastne pises at se nepouzivaj postupy z realu pokud to dobre chapu? Takze za cas uz se nebude rikat "Ruzyne vez XXXXX na finale 24" ale "hele vole jsem prave kus pred drahou a pristavam" nebo jak to bude? To je zajimavy ze driv nikdo nic nenamital, kazdej se ucil co bylo potreba, bavilo ho to a byl rad ze je vubec neco takovyho jako litat online s ostatnima co nejrealneji je mozny...

At neni flame sem psat nebudu, jestli se nekdo chce vyjadrit tak at klidne pise, jak uz tady nekdo mnohokrat zminoval (a myslim ze i ty) tak toto je verejne forum na kterem by se diskutovat melo.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:14
Hoaker
Vis jakej je rozdil mezi zakladnimi predpisy a provadecimi a mistnimi predpisy? Zkus si prosim jeste jednou precist to, co pisu, nez budes rozdmychavat naprosto zbytecne vasne. Absolutne jsi nepochopil, co jsem napsal.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:21
Lowmick   
Jo tak to pardon, my te tady vsichni porad jenom nechapeme...
Co se tyka rozdmychavani vasni tak se radsi nezminuju o tom kdo si tady furt stezuje na postupy na IVAO...

uz radsi mlcim, kdyz tomu nerozumim a vubec to nechapu tak do toho nebudu kecat
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:05
pseudoMates
Já nevim, ale já nemám pocit, že bychom slepě kopírovali real.
Myslím si, že virtuální řízení se snažíme dělat tak, že věci, které nám systém a programy umožní, nasimulujeme a ostatní holt nikoliv.
Zkus se na chvíli vžít do role ATC. Nebo si to pojď vyzkoušet.. Když, jak jsem psal, máš na spojení kvantum letadel (což v případě některých pilotů, je už i při 5 mašinách hodně), očekáváš, že ti piloti se budou nejen že řídit tvými instrukcemi, ale právě proto, aby se tobě, jako ATCovi ulehčilo zároveň čekáš, že dokud "se jim nebudeš" věnovat, budou dělat to, co je publikováno v mapách a ne psí kusy.. A to se opět dostáváme na začátek minulé "diskuze" a to je podle mě bezpředmětné..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:08
Serž   
dnes jsi mi to ani nemel psat
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:09
Hoaker
Nechces mi rozumet, nevadi. Nechame toho.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:10
OK-Milda (BHA410)   
Poslat autorovi soukromou zprávu .... kde jsem to jen četl ....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:50
Marky Parky   
Já ti myslím rozumím. Takže v tom udělám trošku jasněji, pokusím se ti dokázat, že to proti čemu protestuješ ve skutečnosti má význam přesne z toho důvodu, z jakého proti tomu protestuješ.....

a) V reálném světě dochází téměř nepřetržitě k obrovskému množství změn. Jejich četnost je neuvěřitelná, některé není týdne aby nedošlo alespoň k jedné nějaké drobné změně.

b) Z tyto postupy jde rozdělit podle kategorie důležitosti jak pro reálný, tak pro virtuální svět. Ta kritéria důležitosti se dosti liší - některé věci, které jsou v reálu otázkou doslova života a smrti (koordinační dohody pro předávání mezi stanovišti) se dají ve virtuálu značně zjednoduššit, jiné mají podobný význam a pak jsou takové, které jsou čistě virtuální a nemají svůj reálný obraz (např. slučování stanovišť TWR+APP+ACC když není někdo připojen na nižším...)

c) Staff české divize (konkrétně moje osoba LKAA-CH) je v roli takového filtru, který určuje které postupy zavést a které ne... Při tom právě kritéria v bodě b) beru docela dost vážně a proto pro virtuál převádím následující postupy:
i) které jsou nezbytně nutné pro zajištění bezpečnosti letů
ii) které nezbytně vyplývají z rozdělení a klasifikace vzdušného prostoru u nás či našich sousedů, struktury tratí ATS, SID, STAR a jejich změn v souladu s cykly AIRAC
a v neposlední řadě
iii) které vedou ke zjednodušení práce řídícího i pilota

d) Že bezhlavě nezavádíme všechny postupy dokážu hravě prvním protipříkladem, který mě napadne - přestože v reálu se odlety ladí na departure automaticky, ve virtuálu tento postup nezavádíme, protože
i) cizinci a začátečníci kteří by ho neznali by působili problémy
ii) nemáme couplované frekvence, takže nelze jednoznačně stanovit kterou frq. má odlet ladit

Shodou okolností změny, na které ty žehráš že vše zbytečně komplikují a nemají ve virtuálu opodstatnění jsou ty, na které 3/4 řídících v ČR čekalo na smilování bóží. Když je rozeberu jeden po druhém..

a) požadavek na držení kurzu - obrovské množství virtuálních pilotů neví, jak se korektně chovat na IAF. Když jim člověk výslovně neřekne aby vyčkávali, tak poletí dál kurzem jako by se nechumelilo. Tím pádem z dřívější situace:
- neznalý pilot letí dál, znalý pilot vyčkává => zdroj bordelu
se stává jednodušší situace
- neznalý pilot letí dál, znalý pilot taky letí dál, protože mu to postup nařizuje => jednodušší práce pro ATC (a i pro piloty, neb se nemusí stresovat holdingem)
b) požadavek na omezené vysílání při kontaktu Ruzyně Radar je taky zlepšením situace.
- neznalý pilot dál zahlásí svou celou dlouhou průpovídku ale tím nic nezkazí
- znalý pilot se bude řídit postupem a tak alespoň minimálně odlehčí frekvenci a opět tak pomůže ATC i sobě... a čím víc takových bude, tím lépe.

Doufám, že jsem to napsal srozumitelně a vysvětlil proč má smysl takovéto změny zavádět.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:47
Hoaker
Dekuju za vysvetleni a naprosto chapu. Takto jsem se nad tim nezamyslel a nerozebral jsem si tu modelovou situaci. V kazdem pripade jsem rad, ze to filtrujes a jsem i rad, ze chapes o co mi jde. Ja osobne bych byl sice pro jeste vetsi diverzifikaci virtualu a realu, ale to je muj subjektivni nazor
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:12
Hoaker
Jenom k tomu jeste napisu, ze zvysovani mnozstvi a slozitosti predpisu vede ke stale vetsi selekci. To je mimochodem taky jednoznacna odpoved na ty vykriky, ktere tady v minulem tydnu byly... na tema - Kde jsou sakra ATC, kdyz vsude je jinak pokryto a naopak jindy zase - Kde jsou sakra piloti, kdyz vsude jinde se lita.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:20
pseudoMates
Nemáš tak docela pravdu..
Ty výkřiky nebyly jen ze strany pilotů (spíš teda jednoho), ale i ATC. V tom Brně ti kluci seděli opravdu dost dlouho.. A jako nedivím se jim, že je to tam nebavilo, když nemají co řídit.
Další věc, např. cizinci sem k nám prostě moc nelítají.. Oni nás podle mě neberou jako součást Evropy.. Možná je to i tím, že nesedáváme tak často na ACC.. Leč.. Uvědom si prosim tě, že v Německu, žije 5x tolik lidí co tady.. Vem na vědomí, kolik mají oni členů a kolik my. Kolik mají oni ATC a kolik my.. Srovnáváš něco, co se nedá porovnat..
Jediný, co by se dalo porovnat je Holandsko, svojí rozlohou a čelnskou základnou je na tom cca stejně.. Jenže..
Oni mají do mrtě vymakanou scenerku EHAM (všimni si, že např. EHRD, EHGG apod. jsou téměř bez provozu, byť tam ATC sedávají), která nepadá a aktvních ATC mají kvantum a pořád jim tam někdo sedí..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:29
Hoaker
Ja se jim taky nedivim, ze je to nebavilo. V zadnem pripade ne. Ani mne nebavi, kdyz chci obcas letet z nebo do Prahy a neni tam po ATC ani vidu, ani slechu. Ale o tomhle to neni, to je IMHO dusledek. Krome toho si ale pamatuju, kdy k nam litalo ze zahranici celkem hodne lidi. Proc uz nelitaji, to netusim.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:33
pseudoMates
Podle mého, lví podíl na tom má (PROSÍM tvůrce o odpuštění) scenerka LKPR. Víme všichni, že "read me", čte jen opravdový "blázen", a tak se crashům prostě nikdo nevyhne. A ne každýho by bavilo letět někam třeba hodinu a půl a pak by mu během pojíždění spadla FSka. Byly doby, kdy k nám houfně lítali Friendshipové... Ale..
Možná sis všimnul, že teď si vybrali Budapest a tu teď "hoblujou" do zblbnutí.. Tím nám ubylo podstatné množství zahraničních pilotů.. A domácích zase tolik není..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:50
Hoaker
Hezky jsi to rekl... jak byc rekl klasik: "Puvodcem problemu, jak jsme zjistili je, kolega Vaigl promine, kolega Vaigl"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:35
LS
Jeden takovy maly priklad a urcite to vyvola flame, nedavno nefungovaly FRA a na ACC se posadil clovek s S2 a hned jsem mel stiznosti, kdo to tam ridi, ze CR je vyhlasena kvalitou ATC a ze tento ATC nevedel o ATC nic...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 19:45
Michael   
S těmi crashi/y souhlasím (i když mně osobně vůbec nevadí), ale proč by pak provoz jako v EHAMu nebyl třeba v LIRF? Tam je scenérie ještě lepší (nádherně optimalizovaná i pěkná, narozdíl od Cloud9 killera).
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:20
Hory1989   
O tom já docela pochybuju. Zde budou hrát roli především kalendářní vlivy - jen se do něj podívej
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:25
Hoaker
Jeste si dovolim jedno (a posledni) zamysleni. Podle mne zakladni problem je, ze zatimco ATC na IVAO maji jednoznacne omezeny pristup na urcitou uroven ATC na zaklade pomerne prisnych zkousek, pro piloty (a je jedno, zda jsou to nasi nebo cizi, kteri k nam prileti) nic takoveho neplati. Budeme-li tedy predpokladat, ze budeme mit v LKAA full staff a prileti nam sem treba za hodinu 25 letadel, bude skladba jejich pilotu, z hlediska znalosti velmi ruzna. A to beru ty znalosti zakladni (tedy ty, ktere by mel znat kazdy pilot na IVAO). Ted si vezmete, jak to bude se znalostma mistnich a provadecich predpisu na LKPR. Tak a ted to bude jeste v dobe zkousky a ridici, aby vyhovel tem soucasne vyzadovanym predpisum, ktere jsou prevzate z realu, bude poskytovat servis teto skupine ruzne schopnych pilotu. Podle meho skromneho nazoru se z toho drive nebo pozdeji musi nutne zblaznit a myslim si, ze pozadavky na tohoto virtualniho ridiciho jsou v takove chvily daleko vetsi, nez v realu. V realu totiz ti piloti vedi (vetsinou naprosto presne) co maji delat a co bude nasledovat. Ve virtualnim provozu to vi malodko.
DD udelal, podle meho nazoru vpravde revolucni navrh reseni ruznych rozepri mezi ATC a piloty a ja verim, ze to bude fungovat. Nemuzu si ale odpustit silny dojem, ze to bude casto vykoupeno silnym napnelismem nervovych zakonceni jednotlivych ATC. Toto je duvod k tomu, ze jsem vyse napsal ten prispevek o vetsim oddeleni realnych a virtualnich "mistnich predpisu", respektive proc volam po maximalnim zjednoduseni mistnich predpisu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:39
LS
Kde beres jistotu, ze v realu piloti letaji presne jak maji? Ano zvladnou holdy, umi perfektne frazeo, az na vyjimky, ktere spise neumi anglicky, ale i v realu se stava, ze na IAFu misto aby pilot zacal vyckavat, tak ti leti do ILS...A dalsi, ze vy to slysiste nejak na frekvenci jeste neznamena, ze to tam tak chodi, a kdybyste meli moznost sledovat radar, tak se budete divit, co ti piloti vyvadeji.
Dalsim dlouhym povidanim muzou byt piloti preletavajici CR, kde jejich reakce se blizi i pul minute a ATC se s tim taky pere...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:53
Marky Parky   
Zaplaťpámbů za půlminutu. I dvě minuty na reakci v reálu je běžná praxe...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:52
Hoaker
No na APP nebo TWR snad ne. To sem jeste teda nepotkal.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:54
LS
samozrejme ze na APP ne, protoze uz venuji plnou pozornost,ale na preletu neopcekavaji, ze je nekdo bude otravovat...ale i na APP je obcas natvrdly pilot...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:56
Marky Parky   
Prvda, na APP si chlapci piloti dávají pozor a interval se zkracuje, ale i tak to není žádná sláva. Jinak ze scanneru toho moc nepoznáš - oba s Lukášem jsme mluvili o době od potvrzení readbacku, do chvíle než se na radaru opravdu potvrdí, že pilot otočil. A můžu tě říct, že čím víc to potřebuješ kvůli rozstupu, tím víc se tenhle čas prodlužuje. Někdy mám až pocit, že si piloti neuvědomují, že řídící je tam od toho aby jim kryl záda a zachraňova krk
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:59
LS
od toho co existuji TCASy
Na druhou stranu je ty i pripad, kdy jedno letadlo nasledovalo TCAS a druhe ATCho a jak to dopadlo...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 19:01
Marky Parky   
V tom případě bych navrhoval jeden den bez řídících, piloti by si letěli jak chtěli (tzn DCT destination) v jaký hladině chtěli (tzn od každého typu plná jedna nejvyšší hladina tomuto typu příslušící) a reagovali jen na TCASy. Možná by ten den všichni přežili a doletěli, ale myslim že tak zeblité kabiny letectví ještě nezažilo...
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 19:38
Rychlokvaška
To by skoro stálo za pokus ;p) Taky by se zrušilo vydávání METARů, TAFů, SIGMETů, VOLMETů, SIGWX apod., dráha v používání by mohla být dle uvážení pilota a aby to s tím blinkáním bylo důkladnější, piloti by na účast se zrušenými posty řídících povinně vypnuli YAW DAMPERy ;o)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:52
Hoaker
Ehm, ja nerekl, ze letaji presne podle predpisu. Tak to v realu pochopitelne nefunguje. Ale jakozto vlastnik velmi kvalitniho frekvencniho scanneru a velmi casty realny observer na Ruzyni vim, ze prakticky bez vyjimky vsichni "vedi".
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:58
LS
Tady ted nejde primo o predpisy, ty jsou relativne stejne, ale jde o mistni postupy, ktere jsou v AIPu...
Uvedu jeden priklad z realu...Jeden pilot je vektorovan z IAFu a na druheho se zapomene a on po IAFu zacne tocit do osy...co z toho bylo, bylo z toho sblizeni, sice ne nejak extremni, protoze ATC zareagoval dobre, ale prece jenom tam sblizeni bylo a tak to i v realu funguje, ATC se nemuze spolehat na to, ze piloti vedi vse...Ted na simulatoru probihal udrzovaci vycvik ATC na APP a meli se tam prave cvicit nove postupy s kurzy atd., ale nezazil jsem ridiciho, ktery by letadlu pred IAFem nedal present heading...Jistota je jistota, takze si myslim, ze tohle neni prilis narocne na piloty a jak tu psal uz Filip, tak nezavadime, kazdy realny postup na IVAO, ale filtrujeme ty dulezite...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 17:45
LS
Neprijde ti to trochu na hlavu a v rozporu s tvym nazorem zjednodusit postupy? Tady se na jednu stranu snazime zjednodusit vse a proste napsat par kurzu po IAFu, ktere je pilot se schopen naucit, kdybys to nevedel, tak staci kdyz pilot poleti present hdg...

Na druhou stranu tu chces utvorit dvoji pravidla, jedny pro mimoeventy, jedny pro eventy atd. mne prijde tedy jednodussi, kdyz se pilot nauci letet po ETATU, RASIM, RAVKO, KUVIK a DEVIN present heading, nez se na kazdy typ eventu uci jine postupy...A takhle jsi to presne napsal...Pro jistotu cituji: " Hrozne moc by se mi v tomto ohledu libilo, kdyby rizeni virtualniho FIRu nekopirovalo slepe real, ale vydavalo vlastni provadeci predpisy v zavilosti na potrebe. Jako napriklad, ze vyse uvedene, by platilo pouze - a ted by bylo napriklad receno, ze to plati treba jenom pri eventu atd... "
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LKPR prosím trochu vysvětlit tu novinku.   5. 12. 2006 / 18:53
Hoaker
Ja mluvil obecne a tento priklad jsem zvolil asi ne uplne stastne. Filip chape, jak jsem to myslel.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ