FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 8. 2025, svátek má Luděk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hydraulicky system v Boeingoch ... Jeden příspěvek | Celý strom
Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 13:24
Palo-LM   
Mam dotaz na real pilotov Boeingov.

Prosim Vas vcera som pozeral film vraj podla skutocnej udalosti nejaky Let 323 alebo tak nejak.

Tam tvrdili ze opotrebovany hydraulicky valcek ked sa prehreje sposobi prepustanie hydraulickej kvapaliny a tym sposobi ze ovladanie funguje obratene.
priklad: (lava noha prava vychylka a podobne)

Co je na tom pravdy a ci s tym niekto ma skusenosti Prosim ?
 

Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 14:22
aviator
No, netuším ako je to s opotrebovaným hydraulickým valčekom ale obrateného systemu sa báť nemusíš. Su tri hyd. systémy a každý z nich zásobuje hyd. tlak do rôznych častí lietadla. Nemieša sa to dohromady.
Jediná vac mi napadá, ak by jeden systém vypadol, tak výškovku, krídelka a smerovku nahrádza ten druhý. Vtedy by sa mohlo niečo domiešať. Ale vtedy je fungovanie skoro rovnaké. Podľa mojej fantázie si to viem teoreticky predstaviť za určitých extrémnych okolností ale trvám na tom, že je to blud.
 

Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 14:30
brendon (SVK832)   
No ja som to tiez pozeral a hovorili, ze ci sa chyba moze vyskytnut aj inokedy je velmi nepradepodobne ale vraj sa to moze stat znovu. A ak mate prehlad v sudnictve v USA, tak si to zistite ci to bolo naozaj na sudnom procese. Lebo vraj maju 8 rokov na vymenu tohto systemu. Ale kto vie.
 

Re: Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 14:44
aviator
Áno, ono je to taká vec, ktorá sa nemá teoreticky ako stať, ale môže byť súhra rôznych okolností, pri ktorých sa stávajú rôzne veci...

Palo, možeš mi prosím ťa ešte bližšie špecifikovať tú vec pod názvom hydraulický valček? Najlepšie by bolo (ak to bol anglický film) vedieť anglický preklad. Lebo pod hydraulickým valčekom si neviem nič predstaviť
 

Re: Re: Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 14:53
Palo-LM   
Anglicky nazov neviem ... jednalo sa o taku spojnicu

vonkajsie puzdro nejak napojene na smerovku cez rozne prevody a vnutorna tycka co isla do neho bola v hydraulickej kvalapine ... ked vyslapli smerovku napr. do prava valcek mal nejak zabezpecit tlak ktory nejako posunul to puzdro a s nim cez prevody smerovku.

Kedze sa vsak prehrieval a bol opotrebovany tak sa nejak zvatsil prepustal kvapalinu a tak isiel subezne s puzdrom cim sposobil ze smerovka sla s prevodmi a nie pod hydraulickym tlakom teda na opacnu stranu ako sa ocakava.

Neviem to presne vysvetlit skoda v tom filme to malo logiku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 15:00
aviator
Logiku mi to už začína dávať, keď si spomenul tu mechanickú činnosť s "prevodmi".

Ale ten valček, no neviem... keď zabezpečuje tlak, tak ma napadá len PTU ale to s tým nemá veľa spoločného.

Rád by som vedel, čo si o tom myslí Phantom
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 16:57
crazy
737 Classic mely jeden cas problemy se zasekavanim smerovky v krajni poloze prave kvuli selhani hydraulickeho valce. Par jich kvuli tomu spadlo...

Jeden sporny:
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19971219-0&lang=en

Potvrzene: (skutecne smerovka reagovala obracene)
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19940908-0&lang=en

Jeste byl jeden potvrzeny pripad, ale ted si nemuzu vzpomenout, kdo to byl.
 

Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 17:19
Rychlokvaška
737 má pro rudder pouze jednu PCU (Power Control Unit - hydraulické servo, co pohybuje tou plochou na základě impulzu z řízení), takže když se v ní něco pokazí, tak je to průšvih. Ač vypadá směrovka na velkých letadlech jako zbytečná, je HODNĚ potřeba, i když ji většinou nenechají řídit pilotem, speciálně při velkých rychlostech a výškách.

Čistě teoreticky, pokud se control valve uvnitř PCU roztáhne natolik (bez zásahu do řízení), že přestane blokovat jeden z portů pro vstup hydraulické kapaliny, tak se přeruší hydraulic lock, kapalina teče na jednu stranu pístu a hydraulic jack se začne přesouvat tak jak narůstá tlak. Pokud to zůstane roztažené, defacto to nemůže dosáhnout zpětné rovnováhy hydraulic lockem, dokud nenerazí píst v jacku na doraz, což je vlastně plná výchylka.
Nějak mi do toho ještě nezapadá to obrácené ovládání, ale pokud by to bylo opravdu špatně udělané (velká roztažnost, tenký píst v control valve ve srovnání s mezerou pro kapalinu, poškozené těsnění, ...), tak by se to mohlo takhle chovat.
 

Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 18:11
Rychlokvaška
Jinak tahle NTSB zpráva je asi vyčerpávající, včetně obrázků
http://www.ntsb.gov/Publictn/1999/AAR9901.pdf
 

Re: Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 18:58
brendon (SVK832)   
Na strane 31 to je obrazok! Ak sa nemilim. Vyzera to tak. Este asi na strane 82, 83 a 84. Ale ak sa mylim nekamenujte ma vo filme to ukazali max na 10 sekund.
 

Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 20:54
Palo-LM   
Diiiiky Davide ... velmi presna odpoved mas prehlad darmo no
 

Re: Re: Re: Hydraulicky system v Boeingoch ...   7. 12. 2006 / 21:04
Latom   
No on se to taky právě učí a díky vašim dotazům si to i opakuje před zkouškama. Tak do něj, ať tam ty zkoušky zvládne a ukáže, že Češi nejsou žádná ořezávátka z východu.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ