jo ruší to hlavně kde by silnička měla sledovat nějaké klikatící se údolíčko, tam je to jako pěst na oko, ale co už. V rovinatých místech, pokud to tam navíc člověk detailně nezná, to ani nepřijde. Sídla, lesy - něco jako začít tak trochu na projektu řekněme "multicell" - takové ambice jsem ani neměl. Žádnou cell jsem nedělal (mám click-festy výslovně zakázány od doktora), co si pamatuju, Petr Šulc v návodu doporučoval zlikvidovat landclass, tj. nahradit ho souvislou loukou, a pak tam dodat polygony sídel a lesů - tak nějak takhle? To nemám rozmyšlené a ani nevím, jestli by to přineslo optimální výsledek, jestli by spíš nebyla budoucnost cellů ve vylepšování landclassu? Ale nevím, ani republiku neznám ze vzduchu, jen z leteckých snímků a z výletů na kopce, takže vůbec nejsem kompetentní do toho kecat, jak by to v simulátoru mělo vypadat.
Něco jiného jsou takové jasné věci, jako reliéf, silnice, železnice, řeky, jezera, to může člověk zkusit dělat i bez zkušeností ze vzduchu. Řeky z GPS mapy jsem taky zkusil, ale ve FSX už je kladen důraz na použití polygonů a liniové potůčky působí hodně rozpačitě. Bylo by to na delší diskuse, kříží se to s celly na jedné straně a s komerčními addony z kvalitních podkladů na druhé straně, vůbec, už jenom právní čistota použití free GPS map atd. atd. tak už končím.
Ještě jednou díky za ty zajímavé objevy, teda že bude existovat převodník z mp do shp a že se bude jmenovat Ptext2shp, na to bych nepřišel! (Ale vygůglil jsem místo toho kdysi img2shp, kde ovšem tím img byl míněn rastrový formát a převodem poloautomatická vektorizace...). Teď u těch silnic je několik problémů, na které jednoduchý fGis nestačí, jako napojit automaticky přerušené polylajny, aby zbytečně v nějakém místě nemizely náhodně generovaná autíčka, vytvořit sesterské shapefile s levým a pravým offsetem pro obousměrný provoz na jednoosých silnicích, měl bych se konečně odhodlat nahrát GRASS a začít se ho učit, no máme toho na hraní naštěstí pořád dost!
Srdečně zdravím
Vláďa Stoje |
|