FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 12. 8. 2025, svátek má Klára Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Alternativní letiště Jeden příspěvek | Celý strom
Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 08:59
Jandik   
Jak se volí k letům alternativní letiště, vím, že když jsem letěl na Korfu, pilot nám říkal, že záložní letiště je Soluň. Volí si to pilot, nebo je to někde dané pro všechny destinace?
 

Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 09:07
Serž   
voli si to pilot, resp spolecnost. letiste musi byt dost daleko aby nebylo zasazeno nejakym rozmarem pocasi jako hlavni, ne prilis daleko kvuli palivu a musi vyhovovat typu letadla
 

Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 11:10
milan
je tam viacero faktorov a zaloznych letisk je spravidla na trati viac..
ked sa lieta cez ocean, pouzivaju sa ETOPSy podla ktorych nesmie byt zalozne letisko dalej, ako hodinu od momentalnej polohy lietadla.

podobne, aj ked trochu inak je to pri letoch v europe..dolezite je v prvom rade to, aby to letisko dokazalo vobec dane lietadlo prijat, dalej aktualne pocasie na letisku, jeho poloha, atd, atd..
 

Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 12:40
Marky Parky   
Pri pouziti ETOPsu ta vzdalenost jeste zalezi prave na tom ETOPSu, ne?
 

Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 12:50
Tragédie v JRD
no jo .. ale ETOPSy jsou jenom pro twin-jety, pro vicemotorove uz do toho nevstupuji ...

a navic i o te hodine se da polemizovat - co takovy ETOPS 120(138), 180(207) ... ))
 

Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 15:39
Serž   
ono co vim tak pro 767 by ETOPSy nemeli platit, ale podle nejakeho obrazku si vybavuju trat pres keflavik, ale co chci rict: doba, kdy se piloti bali litat s dvoumotorovymi stroji (a proc vlastne vznikla 727, 154 apod), je pryc. takze ani ETOPSy nejsou az tak definitivni

jo...kamos se pred par dny vratil z kuby. letel tam 767 (zpatky nevim cim) a nadaval ze to neni ani pres NATy a severni ameriku, ale ze se to lita "DCT"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 15:58
Tragédie v JRD
tam nejde o to ze by se pilot bal, ale je to zarucena doba, po kterou to ero je shcopny letet na jeden funkcni motor.. a urcite se na ne hraje, proc by jinak treba jeden z poslednich Airbusu (nejaka 340-600 nebo -500) letel prakticky kolem sveta aby ziskal prislusnou ETOPS certifikaci (240h?)

a ze by se do havany letelo DCT? to je dost nepravdepodobny.. oni NAT trate nejsou kvuli etops, ale kvuli protivetru (prvni) a kvuli tomu, ze tam defakto neexistuje radarove pokryti (druha), takze je treba zajistit aby era letala po stejnych tratich, separovana.. a idealne ne proti sobe (rano jednim, vecer druhym smerem)

a co se tyce 767my a etops -... spada tam, a prave udpech letadel jako 767 a 777 (767-400ER ma od FAA ETOPS certifikaci 180min)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 20:29
Teflon_490   
340 je twin? Jak to tedy je, pokud je 4 motorovy, nehraje se na ETOPS vubec, a nebo je tam taky nejaka kategorie?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 20:45
Serž   
wikipedia:

ETOPS (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) je akronym pro regule Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), které upravují podmínky, za kterých mohou být novější dvoumotorová dopravní letadla provozována na tratích, kde se letoun v určitém bodě ocitne ve vzdálenosti větší než 60 minut letu od nejbližšího letiště.

To umožňuje dvoumotorovým dopravním letadlům jako jsou Boeing 737, 757, 767, 777 a Airbus A300, A310, A320, A330 létat na dálkových tratích (speciálně přes oceány, pouště nebo polární oblasti), které byly dříve pro dvoumotorové letouny z bezpečnostních důvodů uzavřeny.

Existují různé verze standardů ETOPS, které se liší dobou letu, na kterou se mohou letouny vzdálit od nejbližšího letiště, např. ETOPS-90, ETOPS-120, ETOPS-180 (90, 120, 180 minut).

ETOPS je někdy (s nadsázkou) čten jako Engines Turn or Passengers Swim („motory se točí, jinak pasažéři plavou“). ETOPS by měl v budoucnu být nahrazen novým systémem LROPS nebo-li Long Range Operational Performance Standards, který bude postihovat všechna letadla, nejen ta dvoumotorová.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 21:22
crazy
Jen bych doplnil, ze Amici, aby mohli litat pres Pacifik vymysleli ke kazdemu ETOPS 15% navic....180->207 a pod.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 20:50
Tragédie v JRD
neni .. jenom traged zas mel svuj den .. a trosku pomotal .. nebyla to 340 ... ale byl to tusim 777-cosiLR (pro jisottu uz nepisu to cislo .. abych zas neplacl kravinu)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 20:57
Serž   
"cosi" bude zrejme 200

zase wikipedia:

3 Variants
3.1 Initial models
3.1.1 777-200
3.1.2 777-200ER
3.1.3 777-300
3.2 Longer range 777s
3.2.1 777-200LR
3.2.2 777-300ER
3.2.3 777 Freighter
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 21:11
Teflon_490   
Tak to me zmatlo, ted uz je to jasny.
 

Re: Alternativní letiště   28. 12. 2006 / 13:37
Latom   
Pilot si to nevolí v případě, že už ho rovnou dostane. Tzn. má ho napsané v navigační přípravě. Většinou se tato letiště volí na základě jistých zkušeností dané společnosti s daným letištěm nebo jeho výhodnou polohou, otvírací dobou atd.
Jinak pokud první záložní letiště není vhodné, tak většinou bývá předvoleno i druhé letiště no a dál si už volí pilot dle situace to, které mu v daném místě vyhovuje nejlépe. Ale v každém případě se volí nějaké větší a vše konzultuje s řídícím, protože ten má přehled o situaci na letištích nebo si ho může snáze zjistit.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ