FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 16. 5. 2024, svátek má Přemysl Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Začátek klesání Jeden příspěvek | Celý strom
Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:12
pawlick
Měl bych dotaz, kdy se začíná klesat k destinaci? V jaké vzdálenosti? Díky
 

Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:14
Latom   
Přiměřeně, aby jsi to stihl vyklesat. Co ti na to víc říct.
 

Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:17
PILOT253   
No ale nejsou na to nějaké tabulky které mi udají, třeba FL330 v rychlosti klesání 1800féétu za minutu, tolik NM před letištěm atd?
 

Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:24
Ados (ADD039)   
Si spočítáš, z FL330 seš třeba v 4000ft rychlostí klesání 1800 ft/min za 15 minut Pokud máš FMC tak to ti to vypočítá samo.
 

Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:18
Serž   
obecne se doporucuje trojnasobna vzdalenost nez je pocet hladin. tj kdyz letis ve FL290 a pro zachyceni ILS mas sklesat na 4000, tj 25 hladin. takze 75 NM od FAFu bys mel zacit klesat
 

Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 10:18
Engin
Na hrubý odhad: 10 hladin na 25 mil vertikální 2,5k. Tzn. když jsi od OKL pod 90 mil a máš FL390 tak je něco blbě.
 

Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:29
pawlick
Takhl eto většinou dělám, ale myslel jsem, jestli na to není nějaký výpočet
 

Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:30
Ados (ADD039)   
Jak už tu bylo řečeno tak FMC to umí vypočítat. Pokud ho máš, samozřejmě
 

Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:36
Tragédie v JRD
No je... svyou rychlost znas, rychlost klesani znas...tak vzit kalkulacku a spocitat uz neni nic tekeho
 

Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:56
OK-Milda (BHA410)   
Jen podotknu, že pro výpočet je podstatná GS (Ground Speed), ale ta se v průběhu klesání mění (zpravidla klesá) v závislosti na "houstnutí" vzduchu a směru a síle větru, takže je ten výpočet o něco složitější
 

Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:00
pawlick
Tak už to zkouším. Ještě jedna věc: Jak se to hlásí řídícímu? Musí se žádat, nebo jak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:02
Ados (ADD039)   
No tak většinou tě zklesává řídící sám Ale můžeš říct "Ready for descent"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:10
pawlick
Já teď letím nad rakouskem, jsem už jen cca 140mil od VLM a stále mě nechává v FL340 a podle mě bych měl už klesat?? Nebo špatně počítám?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:10
Fabo™   
Dýtr? ;o)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:13
Ados (ADD039)   
nn, nějakej klaus

TO máš ještě čas, a nebo mu řekni: "Vienna radar, BLW0902, ready for descent." Pak ještě dodej: "Plz divert me to LKTB"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:17
pawlick
tak už klesám asi na mě zapoměl do Brna si zaletím později. Teď mám naložený kaštany z dovolený v řecku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:20
Ados (ADD039)   
Hurá, čím víc příletů tím líp
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:26
Tragédie v JRD
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=143324&lan=0

hele.. jeste pred chvili se ti nelibilo ze jsme psali v jinem vlakne o necem a bylo toho hodne.. musis teda ted ty sam zaplacavat periskop timhle tim? nestaci to napsat jednou v prislusnem vlakne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:32
Ados (ADD039)   
Tohle má aspoň něco společnýho s lítáním. Nebo novináři s lítáním souvisí víc? A máš pravdu "bylo toho hodne" a toto je jeden prispevek.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:34
Tragédie v JRD
Hmm.. mozna to ma neco spolecnyho s litanim, ale neprijde ti zbytecne napsat prakticky to same 4x do jednoho threadu a pak pro jistotu jeste jednou do druheho threadu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:35
Ados (ADD039)   
A nepřijde ti zbytečné to tady řešit milion příspěvkama? konec...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:25
Tragédie v JRD
no sak si to spocitej .. treba podle poucky od serze... ses ve FL340 .. budes klesat do 4000 fitu kousek od Prahy... cili 30 hladin ... vynasobime treba... celkem s prehledem zacnes klesat 90 mili od Prahy ... coz je podstatne blize ku praze nez 140 od VLM.

protoze ses ale mezinarodni let, tak do hry vstupuji dohody o predavani.. takze tipuju zes letel pres LANUX. v tom pripade jsi mel hranici do cech prakracovat ve FL280.

pokud je ridici online, tak te sklesa on, podle provozu, mistnich zvyklosti apod .. obcas ale zapomene a pokud uz je to podstatne dal nez sis spocital, tak se pripomenes.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 20:36
Tragédie v JRD
jo .. abych te nematl - tak ty dohody o predavani (jinak tez loas) jako pilot resit nemusis. je to zalezitost ATC.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 22:41
Marky Parky   
Pozor aby nedošlo k nedorozumnění - rozhodně není! úkolem řídícího řešit kdy má které letadlo klesat (z hlediska ekonomiky letu a pod), to si piloti hlídají sami.
 

Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:22
Michael   
Nebo klesat podle FMC a v případě zkratky vysunout speedbrakes.
 

Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:37
donCarlos
dovolim si pripojit vlastni dotaz:

Mam chart s priletovkou, vypada napriklad tak jak na obrazku. To cislo nad sipkou (carou), to evidentne udava delku useku v milich, ale to pod carou, to vypada jako vyska. Ja ted litam tak, ze na bodu kde zacina priletovka se snazim byt v takove vysce, jaka je udana na mape timto cislem a pak zklesavam tak, abych na danych usecich byl v dane vysce.

Je to v poradku, nebo to cislo oznacuje jen nejakou minimalni vysku a ja muzu klesat podle FMC?
 

Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:37
donCarlos
jeste ten obrazek...
19244 B / 542 x 500 / cislo.JPG
 

Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:49
Tragédie v JRD
neni to v poradku. je to minimalni vyska.
 

Re: Re: Re: Začátek klesání   1. 1. 2007 / 19:52
donCarlos
diky! strucne, jasne, vystizne.
 

Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 08:51
OscarK
Teď ještě stručně, jasně a výstižně pro mne: Proč používáš na českém fóru slovo "chart"?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 09:07
Tragédie v JRD
a proc by nepouzival? je to skoro terminus technikus...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 09:15
donCarlos
Ze stejnyho duvodu proc nepouzivam ceskou frazeologii (IFR).Navic mi to prijde pro tuhle specifickou vec lepsi oznaceni, nez mapa, kterazto by se dala zamenit napriklad za VFR mapu a vubec ma s beznou mapou pramalo spolecnyho
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 09:18
SONP   
Buď rád za chart. Taky bychom mohli použivat hezké slovo z ruské frazeologie "schema"!

Zbytečná debata. Vždyť tomu nikdo jinak neřekne, než čárt...

-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 09:30
Aldaran
A proc ne cesky (u vnitrostatnich letu)? To chces byt papezstejsi nez papez? V realnym provozu se i u IFR hojne pouziva cestina. Tuto modu sleduji na IVAO uz delsi dobu. Porad nevim, kam IVAO (alespon v ceske divizi) smeruje. varianta a) vse presne podle ortodoxnich predpisu a brozurek b) podle reality, ktera nas denne obklopuje.

Na Ruzyni je to asi trochu jine, ale poslechnete si frekvence LKKV, LKMO, LKCR, LKPD a zjistite, ze i ve frazeo a postupech je vetsi volnost a mistni specifika. A to vubec nemluvim o VFR, zejmena pak o provozu ktery je jako INFO na malych letistatkach.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 09:47
Tragédie v JRD
proc papezstejsi nez papez? necht si pri vnitroletech pouziva pilot jaky chce jazyk ... atc se mu prizpusobi .. nekdo preferuje cestinu, nekdo zustane u angliny. v tom je ivao naprosto real.

ja treba nepouzivam pri IFR vubec cestinu, protoze anglicka verze se mi vybavi ihned a uz nad ni nepremyslim, zatimco nad ceskou bych musel premyslet...

u myc¨h vzacnych ivao vfr letu zase pouzivam ceskou frazeo, protoze ji mam vic v krvi "v cestine" nez v anglictine... a ty dlouhy pohadky pri vstupu / opusteni nejakeho prostoru se mi taky lip davaji v cestine...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 09:48
Michael   
O tom už se hodně napsalo, že bychom mohli simulovat i bordel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 10:00
donCarlos
proc bych nemluvil anglicky, kdyz uz mam tu moznost vnitrostatni lety - prosim, i kdyz se mi kvuli tomu nechce hledat a ucit se ceskou frazeo, ale za hranicema to uz jinak nepujde. jedine ze bych se ucil frazeo i nemecky, polsky, chorvatsky, rumunsky, rusky, finsky, islandsky, faersky atd... ne, myslim ze anglictina ma svoje velky vyhody a je zbytecny si zvykat i na cestinu, kdyz mi stejne (snad) vsichni rozumej.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 10:17
Serž   
tak asi budu prvni kdo ti nerozumi. proc by bylo zbytecne si zvykat na cestinu? btw ceska je mnohem mene "terminologicka" nez anglictina nebo rustina a navic se na frekvenci da zaslechnout dost letu vfr takze pokud neignorujes komunikaci jinych, tak se to cesky naucis aniz by ses nejak vice snazil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 11:26
donCarlos
no to jo, ale nejak cilene se to ucit, kdyz stejne po celym zbytku sveta musim anglicky, to mi prijde ztrata casu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 10:21
Michael   
A je to i příjemnější (a v reálu bezpečnější) pro zahraniční piloty.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 12:02
Marky Parky   
Jo, máš pravdu, v reálu je tolik volnosti při létání a nejen na frekvenci, že mě až někdy mrazí v zádech a divím se, že toho ročně spadne a posráží se tak málo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 12:37
Rychlokvaška
A to si ještě vezmi, že v takovým USA je to ještě 10x volnější a provoz 5x takovej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 12:44
Marky Parky   
A je to vidět i na statistikách
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 14:06
Serž   
a jak psal AJS tak i piloti tam jsou odpovednejsi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 13:23
Aldaran
Jo, s tim souhlasim Filipe. Jenze pak citim znacny rozpor, protoze pak prestava platit v IVAO "as real as it gets" protoze nejde o real, ale o jakousi "ucebnicovou leteckou sterilitu" ktera je od "real" nebo jeste lepe "live" sveta vzdalena.

Je mi jasne ze to tady nevyresime, ze neni asi optimalni nazor "jen anglicky a precizne" ani hlasky typu ..... "hele kam mam tocit abych se dostal na Ruzyn", ale prijde mi skoda zbavovat se tech opravdu realnych "musek na krase"

p.s. Co si budeme povidat... i v realu sednul na LKPR vetron.... )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 14:25
Marky Parky   
Optimální není ani jeden názor - ale já tam vidím hlavně jeden velký problém, který si málokdo uvědomí. Celkem bych to rozdělil do několika rovin probleratiky:

a) Zjednodušování frazeologie - co si budeme povídat, to časem začne dělak každý - důležité IMHO je, aby to začal dělat až ve chvíli, kdy ví co mluví - tj. myslím že nikdo nemá problém s tím, když se místo "Climb flightlevel 130, rate of climb 1500 feet per minute or greater" jak je to v L444 řekně "Climb flightlevel 130, rate 1500 or more". Na druhou stranu to chce notnou dávku zkušenosti s tím co jde a co nejde zkrátit, aby vysílání zůstalo srozumitelné pro všechny zůčastněné. Bohužel se často stává, že nováček má tyhle zjednodušené fráze naposlouchané z reálu a používá je, aniž by věděl, jaké úskalí se za případným zjednodušením skrývá. A když náhodou se dostane do krizové situace, místo toho aby se vrátil k základu popsanému předpisem (ani nemůže, protože ho nezná a nemá zažitý), začne na frekvenci improvizovat a je to ještě horší...
Ale celkově řečeno, tento typ odchylek od předpisu nevadí ani na síti, ani v reálu, pokud se užívá s rozumem.....

b) Lokální specifika a postupy + nestandardní události - na mnoha letištích jsou různé místní postupy, většina jich je někde více (různé uzavírky pojezdovek pro určité typy letadel, způsoby přidělování stání, vydávání letového povolení) či méně veřejně popsaných (místní názvy pro stojánky, ono pověstné košické "after passing železárny cleared for visual approach..." a pod...), a jsou krásným kořením, které odstraňují onu sterilitu..... opět když užity s rozumem a mírou, na síť patří. Důležitým faktorem ale je opět umět přejít do "standardu", když se objeví pilot který místní specifika nezná...

c) Místní i obecně zažité zlozvyky - dle mého nemají na síti co dělat. I když se tak létá v Horních Dolních kotěhůlkách, myslím si, že opravdu nemá smysl (notabene uměle) zavádět na síť chybné postupy. Takže jestli mají někde v reálu afisáka, co si vesele vydává letová povolení, tak my ho na síti mít nebudeme. Pokud někdo celý život odlétal v reálu s tím, že se "prorogeroval" od letiště k letišti, tak na IVAO bych ho chtěl požádat, aby letová povolení plně opakoval.. atd.. atd...

Myslím, že jsem rozumě rozepsal co se dá a co nedá. Závěrem bych ovšem zmínil ještě jednu věc: Je potřeba rozlišovat každodení běžný provoz, a např. výcvik nebo zkoušky. Při výcviku a zkouškách by se vždy mělo postupovat předpisově a účastník by měl prokázat/učit se jak je tomu správně. To jestli se od toho drobně odkloní později, až na to bude mít zkušenosti, je jeho osobní věc - ale zvláště v počáteční fázi výcviku by bylo velmi vhodné, aby piloti i řídící strávili víc času nad knížkami a méně poslechem reálu
 

Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 12:13
Mako
no ja na embraeri ak mas fms, vsetko nastavene tak mi to zobrazi TOD....a vjem....
 

Re: Re: Začátek klesání   2. 1. 2007 / 12:52
Tragédie v JRD
to je slovo do pranice .)
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ