FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 12. 2025, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSka - příprava na real?? Jeden příspěvek | Celý strom
FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 10:39
MT206
Myslíte si, že FSka pomůže naučit se lítat? Myslím jako na pravej mašinách. Čet sem tady kdysi nějakej článek a tam psal si nějakej pilot myslí že virtuální piloti pak maj ten problém že při VFR letech nemůžou odtrhnout oči od panelu. Já si teda myslím, že teoreticky to člověka připraví na realitu slušně, když pak sedne do mašiny, tak ví co má dělat ale knipl asi může dělat problémy, protože to prostě v těch rukách není...
Co si myslíte vy?
   Seznam příspěvků  

Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 11:00
Draifus   
Hehe, no pripravy to jak na co....Myslim ze sem AJS psal, ze mu fska pomohla na IFR lety. VFR je v realu uplne o necem jinem /slunce,meteo podminky/ Ale mel jsem moznost si zkusit na vyhlidkovem letu pilotovat C-172 a z pristroju jsem opravdu skoro oci odtrhnout nemohl ....Az potom, kdyz jsem byl jistejsi
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 11:05
Frujko   
zatim ppl nedelam ale z GLD praxe... kdyz zacinas tak to je fakt ifr neodlepis voci hlavne od rychlomeru a kulicky ... ale pak pri solech to vzdicky jednou za cas pri krouzeni prelitnes vocima a litas podle usi a oci z kabiny
   Seznam příspěvků  

Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 11:07
Pips   
Nevím jak bych to zhodnotil.Nejprve jsem létal simulátory a pak začal létat reálně.Nemůžu ale říct, že by mě ty simulátory nějak výrazně pomohly, je to podle mě něco dost jiného.Spíš díky tomu, že létáš simulátory a baví tě to, do sebe vstřebáváš hodně teorií, ale prakticky se to naučit stejně budeš muset úplně od začátku a dostat to do ruky.Sice teoreticky víš co máš dělat, ale nejde to tak, jak by sis přál Je tam hodně vjemů navíc, hodně dalších pocitů, které si ze simu nepřineseš, protože je tam nenajdeš.Já osobně jsem neměl při výcviku problém s tím, že jsem pořád koukal na přístroje.Ačkoliv jsem měl na simech nalétáno docela hodně na čemkoliv, tak první přímočarý let ve výcvikové osnově byl SILNĚ demotivační .Takže v rámci teorií do určité míry ano, v rámci praxe začneš od nuly (tak jako tak).
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 11:09
nimbo
naviac, pokiaľ nemáš pedály, tak skoro určite získaš negatívne návyky, ktoré sa ťažko odstraňujú
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 12:09
Kachna
Přesně tak, pokud nemáš pedály, tak se naučíš do každé zatáčky přitahovat, což je třeba v GLD cesta do pekel. No, je to dobré na "trénování na sucho" (jako by jsi chtěl plavat doma na koberci). Takže jedině si zkusit vybírání nezvyklých poloh, postupy za letu a pak IFR. To je asi všechno, k čemu ti FSka bude. Jinak podle přístrojů se např ve větroní moc lítat nedá. Další neduh počítačových pilotů, je, že "zíraj do jednoho místa". To se taky špatně odstraňuje, naštěstí tohle mi díky Šturmovikovi moc nepotkalo,...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 12:16
nimbo
dovolím si tvrdiť, že nie len u GLD. Zátačka na malej rýchlosti, s veľkým náklonom blízko pri zemi a začať doťahovať....máme vymalováno
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 13:13
Frujko   
Tradiční rada maminek ... litej pomalu, nizko a do zatacek brzdi .... jeste bych dodal podrzet vnitrni nozicku v zatacce
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 13:32
nimbo
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   19. 1. 2007 / 00:06
milan
fuha - vyberanie nezvyklych poloh na fske je dost husta vec...radsej kasli na to a zabudni radsej postupy vyberania nezvyklych poloh ktore si sa "naucil" na fske vtedy, pokial budes sediet za riadenim realneho lietadla..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSka - příprava na real??   19. 1. 2007 / 14:37
dandee
Take naozajstne nahodenie prudoveho motoru na triskaci sa neda nicim nahradit,ked za chrbtom citi vybracie a masina sa zhupne v spalkoch a je citit vona spaleneho petraku.Clovek robi aj natrenovane ukony pomalsie a akosi tie spinace a prepinace nevie najst.A preto aj skuseni piloti maju so sebou tahaky a su oblepeny kartickami vsade kde sa len da nasit suchy zips.Teraz hovorim o bojovych pilotoch na jednomiestnych triskacoch.Horsie to bolo ked este neboli suche zipsy........
   Seznam příspěvků  

Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 12:01
FSPilot   
Já bych to viděl trošku odlišněji... ono není to jak v reálu, ale zas tak moc to není odvěci... Já osobně kombinuju z několika simulátorů, které mi pak dávají docela dost, bych řekl... sice začínám lítat na ULL, ale měl jsem možnost vyzkoušet si sim. L-410 a tam jsme zkušenosti z FSky využil v hojné míře Naopak co se týče VFR, tj. hlavně malých letadel (ULL) tak to je FSka docela k ničemu, protože realistika letu je tam na velmi nízké úrovni. K simulaci reálných podmínek VFR letu používám IL-2 Šturmovika, to k reálu nemá až tak moc daleko a dá se na tom naučit základy. Ikdyž nemám pedály, tak si v hlavě dokážu zkoordinovat moje gramlavé nohy a s kuličkou v zatáčkách problémy nemám, jen při vodorovném letu Tam nejsou cítit ůčinky odstředivých sil

Takže shrnuto, podtrženo: Na realistiku letu IL-2 Šturmovik skombinovaný s FSkou pro přístrojové lety a je to docela dobrá nejzákladnější škola
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 15:20
MT206
Tak nějak sem si to asi představoval. FSka určitě něco dá, protože člověk o tom prostě něco ví.. Na druhou stranu si myslím, že i to samotné řízení VFR se malilinko dostane do mozku. Asi před třema rokama jsem si zkusil letět chvíli s Vivatem. Tenkrát sem neměl s FS kou žádnou zkušenost ( lítal sem akorát F-22 ADF na klávesnici (-: ). První co mě překvapilo byla obrovská citlivost řízení. Vivat reagovval skoro jen na lehounké zatlačení. Pilot mi řekl, že mám udržovat vario a to jak si pamatuju mi dělalo problém zkoordinovat si v hlavě - ručka varia nahoru a dolů versus knipl od sebe a k sobě (-:....
Do té doby jsem nedržel v ruce ani Joystic....Teďka je z toho každodení rutina lítání v FS. Takže kdybych se teď znovu posadil do vivata už bych na tom byl o trochu líp. Tak mě ta FS ka přece jen něco naučila.........
Jedinou věc, kterou FS určitě nikdy nenaučí je orientace v prostoru, prostě přechod z 2D země na 3D vzduch....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 20:06
FSPilot   
Po pravdě jsi mě asi moc nepochopil... myslel jsem to tak, že FSka ti sice dá to koordinování, ale nemůžeš z toho brát letové vlastnosti.... to je prostě moc mimo realitu. Lítání podle přístrojů je něco jiného, ale co se týče té reality ovládání a lehce i ty pocity (podle oka se dá trochu poznat, co se asi bude dít a co budeš cítit) když se koukáš a lítáš IL-2 Šturmovik. Tam jak se pohybuje pohled v kabině, tak i ty věmy se dají lehce vsugerovat, ale to tak asi z 5-10%
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 17:36
Lowmick   
To spis ze ve vodorovnym letu ty sily cejtis nejvic
Navic u vetsiny letadel kdyz letis ve skluzu nebo vykluzu poznas ze "neletej".
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 20:14
FSPilot   
To jo, ale je to tak, že když letíš vodorovně, je to míněno jako let s nulovým náklonem, tj. křídla letadla jsou v rovině a když letíš bokem ( s vyhnutou směrovkou) tak vůbec nic necítíš, protože tam není žádná síla, která by tě tlačila na nějakou stranu. Skluz je něco zcela jiného. Tam máš náklon a gravitace tě tlačí k zemi, tj. na vnitřní stranu "zatáčky" , resp.na místo, kde křídlo směruje dolů... u zatáček je to lepší v tom, že se na kuličku ani moc dívat nemusíš, protože cítíš, na kterou stranu tě odstředivá síla tlačí, tj. kam směruje kulička, protože to je stejný proncip a podle toho se dá řídit. Ve vodorovném letu to nepoznáš, protože síla, která se může objevit je příliš malá na to, aby jsi to poznal. To pak kuliška lítá, protože je malá a citlivější. A taky to jde poznat podle toho, že ti letadlo chce padat na jednu nebo druhou stranu po křídle (viz. Šturmovik -> vyhni plně nebo částečně směrovku na jednu stranu a letadlo se začne naklánět )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 20:47
Lowmick   
Psal jsi, ze ve vodorovnem letu mas problemy s kulickou vic nez v zatackach, tak jsem ti odpovidal, ze ve vodorovnym letu to taky poznas (jinej zvuk letadla, jinak ti to opadava a nekdy to je i dost cejtit ze letis šejdrem).

jinak peknej terminus technikus - vyhnuta smerovka
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   19. 1. 2007 / 00:08
milan
on asi myslel, ked masinu na maximalke supol do sklzu DD
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   19. 1. 2007 / 09:20
FSPilot   
za terminus technicus se omlouvám, nic jiného mě zrovna nenapadlo... ona "kulička taky není zrovna odborný výraz pro příčný sklonoměr ... No a s tím zvukem nevím... letěl jsem ve Foxu (ULL) a pozal jsem to až z toho, že jsem se divil, že mi to pořád chce padat po křídle a letíme nějak bokem, tak jsem se kouknul na kuličku a zhrozil jsem se ... rozhodně mám s tím mám menší problémy v zatáčkách než ve vodorovném letu
   Seznam příspěvků  

Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 12:32
Tragédie v JRD
dalsi evergreen tema... jo, je to fajn¨. moc mi neprijde ze by mi FSka pomohla pri ovladani letadla jako samotneho ... to je stejne uplne jine... v cem ale shledavam velky pozitivom tak usnadneni teoreticke casti vyuky - pokud letas intenzivne a navic se opravdu ucis a venujes se tomu, tak je teorie mnohem snazsi a "prijaltenejsi" nez kdyz se ji ma ucit nekdo litanim netknuty.

jinak vice nez fundovany nazor najdes tu:
http://www.flightsim.cz/article.php?id=48
http://www.flightsim.cz/article.php?id=49
http://www.flightsim.cz/article.php?id=50
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 13:07
EASY305
Já to akorát mohu taky popsat ze svojích zkušeností a ty se více méně nebudou moc odlišovat. Osobně si myslím, že to máš stejné jak v autoškole. Pokud se budeš ze simu učit opravdu poctivě celou teor. naučíš se všechny základy jako proč a jak to všechno funguje, budeš se snažit všemu přijít na kloub tak to asi pomůže dost podstatně. Jde spíš o ten samostatný přístup k FSce. Jestli si chceš jen užívat, nebo i něco vstřebat. Sám jsem byl hodně překvapen jak v poho jsem zvládl reál Cessnu. Co se tejče toho koukání kolem, jak psal Pips, mi to ani problém nedělalo, protože jsem si byl tohoto úskalí vždy vědom a byl jsem na to připravený. Co se týče pocitového řízení, opět bych napsal a přirovnal to k autu. To se nenaučíš nikde. Je to jen o praxi. Co jsem měl těžký problém, jak kluci psali jsou samozřejmě pedajle. Zas dostat knipl do ruk mi nepřipadlo nijak těžké. Ale to spíš záleží člověk od člověka. Zase stejný jak s autem. Někdo dokáže být hodně empatický ve vztahu ke strojům, jiný ne. Někdo vycítí okamžitě co auto, letadlo, chce a potřebuje, jinému to trvá, někdo zůstane kopyto na pořád. Je to o vycvičení a zvládnutí reflexů. Myslím si za sebe, že celá tato problematika vztahu FS kontra REÁL je hodně hodně individuální a záleží na každém jak k tomu bude přistupovat. Ostatně mám kamaráda který roky dřel na simu a když se dostal do skutečného simulátoru tak v podstatě neměl problém. Ale tady je třeba si asi říct, že jedna věc je s tím letdlem zalétnout a druhá "UMĚT" lítat. Realita je pak jinde. Ostatně ani piloti nejsou placeni za takovou ptákoninu jako, že to umí "JEN" řídit.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 13:10
EASY305
Tím reálným simulátorem jsem myslel 737 v Praze.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 14:36
rtopinka
Souhlasim s autorem SKY305. Mam nemale zkusenosti z letani na FS2004, mel jsem moznost nekolikrat pilotovat Cessnu 152, 172, Piper Archer, ale i ULL Zephyr 2000. Mel jsem take tu prilezitost nedavno pilotovat ATR na trenazeru v CSA. FSka s kombinaci add-onu a HW prvku jako berany, pedale, plyny a treba i TRACK IR a nejake panely od Go-Flight da pomerne hodne teoretickych a praktickych zkusenosti z hlediska spravnych postupu co a jak kdy delat, coz se hodi v pravem letadle a clovek tak nezmatkuje, protoze vi co ma delat. Na druhou stranu je kazde letadlo trochu jine a v realu, predevsim VFR let je jiny z hlediska vjemu co do citlivosti rizeni a rekace letadla, meteo podminek a samozrejme naklaneni. IFR let je o znalosti ukonu a systemu rizeni vcetne autopolota. JSem presvedcen, ze let na FSce da zejmena vice pro pilota IFR napr. 737, 767 add-onu jako PMDG, LEVEL-D. Kolik vsak takovych realnych pilotu je, kteri si doma procvicuji na FSce. Ja zadneho takoveho neznam, nemaji to zapotrebi. Podle mne je FSka predevsim slusnou hrackou jak si splnit klukovsky sen.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 14:54
Tragédie v JRD
znam jednoho .. AJSe ... popisoval to v jednom z referencovanych clanku .. jestli si je jeste ta leta dobre pamatuju

a ja si jednou asi dve hodiny z nudy procvicoval ukony na okruhu nad Benesovem heh .)
   Seznam příspěvků  

Re: FSka - příprava na real??   18. 1. 2007 / 15:06
memorex
no uvidime jestli to dnes bude v TV Prima ta reportaz - tam se muzes presvedcit ale myslim ze problem mit nebude, ze - mozna touch down ...
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ