FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stalo se... Jeden příspěvek | Celý strom
Stalo se...   21. 1. 2007 / 20:31
Radcol
Nad USA zemřel za letu pilot letounu Continental Airlines. Na palubě sobotního spoje do Mexika bylo 210 lidí. Druhý pilot bezpečně nouzově přistál v Texasu. (www.idnes.cz)
 

Re: Stalo se...   21. 1. 2007 / 21:50
Cirrus/Pindra
romantická smrt s hezkym výhledem jen bych nechtěl bejt v kůži toho druhýho pilota, kdybych byl ještě nevolítanej hehe
 

Re: Stalo se...   21. 1. 2007 / 21:53
Už přistál   
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/za-letu-zemrel-pilot-letounu-s-210-lidmi_107191_1715g.html
 

Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 09:47
FSPilot   
Tak to mi nejde do hlavy, jak se může něco takového při současných požadavcích na ATPL stát?
 

Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 09:54
Tragédie v JRD
srdecni infakrt (apod.) si nevybiraji podle toho jestli ma clovek CPL, PPL nebo ATPL nebo nic z toho....
 

Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 09:58
FSPilot   
No jo, ale i tak, to už musí být joo pech, aby se to někomu stalo...
 

Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 10:08
brendon (SVK832)   
Aj mne sa to zda zvlastne. Piloty urcite musia chodit na pravidelne vysetrenie. A ked je tam nico co moze sposobit infarkt, tak by asi pilot nemohol dalej letiet. Ale pravda, ze infarkt väcsinou pride necakane a bez varovania
 

Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 12:50
Serž   
mno asi tak... neni to vubec davno co jsem byl na ULZ (slaby tyden) a co mi chteli se srdcem, bylo jen poslech pres stetoskop a EKG. oboje zjistuje aktualni stav, kt za ten rok do dalsi prohlidky muze sakra zmenit a navic zjistuje stav pouze v nejzakladnejsich parametrech. takze nejake srdce adept ma, pracuje mu, ma tepovku 68 a bez arytmie. to¨ze v dalsich dotaznicich zjistuji nachylnost k obezite, pripadne krevni obraz a delaji chemicky rozbor moci... to nema az takovou informacni hodnotu o tom jestli me za mesic nezabije infarkt
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 12:56
Serž   
jeste dodam par chytrych veci z www.prvni-pomoc.com

Infarkt myokardu (srdeční mrtvice)
O co se jedná :
Infarkt myokardu je následek ucpání věnčitých tepen vyživujících srdce (to může být způsobeno např. jejich kornatěním, náhlým prasknutím tukového plátu, náhlým křečovým stažením....). Část srdce se nedokysličuje, čímž dochází k poruše jeho činnosti. Zejména se vyskytuje u lidí starších 40 let.

(tohle uz je zase ode me)
takze zerte ve fastfoodu + knedlo vepro zelo a vselijake bucky, pijte hodne kafe, denne se v praci stresujte (doma taky ve stresu nepolevujte), sportujte u flight simulatoru a mate to co nevidet znal jsem lidi co vypadali dost sportovne a kolem ctyricitky je to stejne kleplo, takze nikdy nevis...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 20:25
dandee
Moze dojst este k embolii,co znamena,ze sa zo steny cievy odlupne nejaka castica zrazenej krvi po nejakom malom zraneni alebo dochadza pri dlhodobych letoch k emboliam co je teraz popularne v mediach hlavne vyskyt u cestujucich,ktori sa pocas letu nemozu pohybovat a vznikne im embolia v dolnych koncatinach,a dojde k upchaniu nejakeho doleziteho kanalu a clovek odpadne alebo aj exne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 21:01
Serž   
uff, nepletes si to trosku? ja mam embolii zafixovanou jako "vzduchova embolie", tj vzduch v cevach. tomu jinemu plavajicimu bordelu se imho rika tromboza. hlavne v ekonomicke tride, kde neni prilis prostoru pro nohy (a zrejme i ve stihackach) to muze zpusobit bla bla bla a smrt.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:06
kuma   
(varování ministrastva zdravotnictví - je to dlouhý... sorry )

Předpisy pro "odfiltrování" potenciálně nemocných pilotů (JAR FCL3) jsou poměrně přísné. Stačí drobný náznak chroického onemocnění - a nejen oběhového aparátu, a jdeš z kola ven. Pokud jde o kardiovaskulární aparát, spolehlivou informaci o tom, zda tě zkosí v nejbližších 3 měsících infarkt nebo embolie, nebo maligní arytmie, nebo prasklá tepenná výduť kdesi v oblasti basálních ganglií v mozku (prostě "náhlá smrt") - nikdo zaručit nemůže.

Zvolený (přísný) systém prohlídek a kontrol vychází z počtu pravděpodobnosti - a cílem je snížit pravděpodobnost, že projde šlověk, který ve vypjaté situaci zkolabuje, na minimum. A to se celkem daří. 100% záruka ale dát nejde. Do "počtu pravděpodobnosti" je potřeba taky na druhou stranu započítat možnosti (kapacitu a cenu) dalších podrobných vyšetření a ochotu (zdravých!) pilotů, všechna tato vyšetřenbí (často sama s rizikem poškození vyšetřovaného) absolvovat.

Není možné, aby každý pilot absolvoval kromě základního vyšetření a EKG, TK, také rovnou zátěžové EKG (bicyklová ergometrie a pod), zátěžovou echokardiografii, SPECT případně PET myokardu (vyšetření radionuklidovými isotopy), koronarografii (nástřik tepen v srdečním svalu) a elektrofyziologickou studii s mapováním potenciálů v okolí sinousového uzlu (pro stanovení náchylnosti k náhlé arytmii).

Kdokoliv ale má příznaky, směřující k tomu či onomu, tato vyšetření v ČR absolvovat může, vše je k dispozici - tedy i pro piloty, je-li k tomu důvod. Náhlá smrt ale může postihnout i toho, který před 14 dny všechny vyšetření absolvoval s normálním nálezem - jen je to EX-TRÉM-NĚ vzácné (ale nikdo to vyloučit nemůže)

Kardiologické společnosti vyspělých zemí zpracovávají údaje z obrovského množství osudů jednotlivých pacientů (typicky tzv. Framinghamská studie v USA, která běží už 40 let) a vydávají "doporučení" gudelines", ze kterých vyplývá, co je účelné, a co už nikoliv - a co není účelné, je vlastně svým způsoběm zakázané. Jen pro lidi, na kterých závisí osud ostatních - např. pilotiu, hasiči, v některých zemích i záchranáři, mají tu laťku trochu níž, než civilní obyvaltelstvo.

Když ale přijde do ordinace kluk jako buk (=jako serž), kterej na pár dní před vyšetřením abstinuje, aby laboratoř nebyla v pytli, není důvod ho posílat na ergoimetrii, galiový scan myokardu a kdoví co ještě. Riziko, že jeden ze statisíců takvých sržů po celém světě zkolábne za knyplem je tak malé, že to prostě nejde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:10
kuma   
omlouvám se za hrubky a překlepy, píšu rychle a nestihl jsem to opravit před tím, než zas letím za prací... ˇ'Skoda, že není ten "edit"...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:10
OK-Milda (BHA410)   
Jako buk? Ty jsi Serže ještě neviděl, že?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:15
kuma   
Vidím věk a už vím, že nemá cukrovku, má normální tlak a EKG. Z rizik ICHS pak zbývá vysoká hladina krevního tuku, obezita a rodinná zátěž. O těch nic nevím. Ale jestli v ÚLZ prošel, pak i tato riziková kriteria asi nehrají (u něj) roli. Zbývá kouření, nevím, zda serž kouří, to by bylo blbé, ale 24-letého borce kvůli kouření na bicyklovou ergometrii asi stejně nepoženou.
Mhmhmh - skoro bych mu mohl namalovat fotku do piloťáku, co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:16
OK-Milda (BHA410)   
No to teda jo. Já jen, že serž je spíš takovej boučenež buk.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:17
kuma   
No šak, riziko minimální...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:23
Serž   
poptal jsem se po okoli...
serz nekouri, tlak ma 130/80, se svymi 70 kg pri 175 vysky neni ani tlusty a 24 mu jeste neniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. az koncem brezna

ok-milda: kuma to "jako buk" mozna myslel po psychicke strance, kdyz zjistil povolani
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:27
OK-Milda (BHA410)   
To jako, že už máš dřevěnej rozum?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:28
Serž   
tak nejak
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:29
Tragédie v JRD
..zelenej? .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 18:58
Latom   
... a až na tu výšku si to máme vynásobit dvěmi?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 19:15
Rozšafín Ctibum   
Dvěma
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 21:02
Serž   
takze celkem ctyrma?
omg, takze vazim 280 kilo
 

Re: 13x: Stalo se... OT   22. 1. 2007 / 21:20
Latom   
Když tě čoklík opraví na čtyřmi tak to raději nechci ani počítat.
 

Re: Re: 13x: Stalo se... OT   22. 1. 2007 / 21:30
Serž   
hehe, no to uz budu zavodne delat sumo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:26
Serž   
mno, stare gumy co tam byli kapitani a majori kterym uz tahlo na 40(u jednoho jsem zaslechl ze lita na L-410, ostatni nevim) sli i na bicykel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 18:46
kuma   
TAk zas chvilku u tý blikající placky - no samo, jednak jestli má serž 175/75, (cm/kg pochopitelně ne tlak!!!!)) tak si trvám na tom, že to je kluk jak buk (ideální BMI z pohledu primární prevence kardiovaskulárních chorob - abyste věděli!!!).

No a že starej páprd ve 40 letech musí na kolo to je jasný, páč to už je holt ten rizikovej věk...

Já bych taky musel, než by zjistili, že bych jim to kolo rozsed!)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 19:29
Pips   
Jo, to se povedlo jednomu mému kolegovi.Rozsedl ten rotoped.Obratem ho odeslali na tlustologii a mě poslali pryč, protože už jsem asi neměl co rozbít
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 19:50
Už přistál   
Cože? Čočkin rozsedl rotoped? 8-O
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   23. 1. 2007 / 13:02
Pips   
Ne, ten ne.Ten rozsedne třistapětku, až nám jí vrátěj z fabriky.Tohle byl kolega z práce
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   23. 1. 2007 / 12:55
kuma   
Jen se smějte rozsednutýmu rotopedu, ale s lékařskou elektronikou to nejni jen tak, ta musí být certifikovaná, atestovaná atd. atd. - a tak když normální rotoped domů pořídíte za 6-10.000,-Kč, tak do ordinace schválený pod 150,000,- neseženeš. A pak ho rozsedni !
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stalo se...   22. 1. 2007 / 13:17
kuma   
A čau večer, nerad, ale musím letět za svejma živejma!
 

Re: Stalo se...aneb tajemství dlouhověkosti   22. 1. 2007 / 13:07
skyfly
....mozes chodit na kontroly 3 x tyzdenne a ani tak nemas nikde zaruku ze ta IM niekedy neskoli
Cele to je o tom zit zdravo a maximalne eliminovat STRES, minimalne sediet u PC a naopak co najviac sa venovat pravidelnemu aktivnemu rekreacnemu pohybu.
(Samozrejme vsetko z mierou , ak bude mat mlady clovek nezistenu vadu a k tomu vrcholovo sportovat, moze dopadnut ako uz niekolko sportovcov ktori zkolabovali na place a uz sa neprebrali)

Nejlepsie je brat zivot tak ako ide, uzivat si ho a prilis nad tym co hrozne nas stretava alebo moze stretnut, nemeditovat
Podla mojich skusenosti sa ludia s takymto pristupom k zivotu dozivaji minimalne 100 rokov
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ