Myslím Dandee, že tvůj přístup je zbytečně paranoidní.
Každý civilní pilot stejně tak prochází pravidelným výcvikem a přezkušováním, při kterém musí být schopen reagovat na velké množství krizových situací za letu (řekněme spíše všechny) a pro tyto účely jsou vyvinuty dost sofistikované simulátory. Ono přezkušování a náročnost situací je někdy skoro až na hlavu, ale je to potřeba.
Stejně tak drtivá většina pilotů aerolinek nalítá několikanásobek toho co vojenští piloti a taky jsou tam vždycky nejmíň dva. A nejen proto, aby se vzájemně kontrolovali - současné metody CRM a MCC jsou hodně propracovaným systémem vzájemné spolupráce a kontroly pro maximální bezpečnost.
Tím nechci samozřejmě tvrdit, že to znamená že ti piloti jsou dokonalí, v žádném případě. Stejně tak nejsou neomylní. Troufám si ale tvrdit, že kombinace moderních technologií, nutných parametrů a předpisů, dvoučlené posádky, povinných nároků na tréning a přezkušování tvoří kombinaci, která je průstřelná jen velmi obtížně a taky proto je letecká doprava tolik bezpečná.
Svým způsobem (aniž bych to myslel nějak špatně, nebo chtěl srovnávat) je vojenský pilot do moderního kokpitu dopravního letadla méně vhodný než civil. Vojenští piloti bývají velmi precizní, spolehliví a velmi dobří piloti, ale dopravní letadla vyžadují také manažery a efektivní týmové hráče a s tím zase hodně z nich nemá zkušenosti. Proto pro éru dopraváků většina společností v době 70 a 80 let hledala trochu někoho jiného než dnes.
Takže ještě na závěr - myslím že se bojíš úplně zbytečně  |
|