ad 1) Prostor třídy C není v ČR jen nad FL120 ( mluvím o reálném lítání ), ale taky v okolí Ruzyně, kde zasahuje od země do 5000ft/1520m AMSL.
V tomto prostoru musíš mít odpovídač i když je to nízko a samozřejmě radiové spojení. V reálu tě řidicí na Ruzyni nepustí výše, než tak 2000ft -4000ft altitude.
Z jiného předpisu vyplývá, že nad hustě zastavěnou částí nebo shromážděním lidí o průměru více než 600m ( = Praha všude ), musíš mít nejméně výšku již zmíněných 1000ft min AGL. Proto nad Prahou můžeš reálně létat mezi 1000ft AGL a povolenou altitude od TWR nebo Infa.
K podrobnějšímu členění vzdušného prostoru v ČR doporučuji prostudovat a koupit reálnou leteckou mapu ICAO 1:500000 ( 400-500 CZK ), tam to všechno je.
ad 2) AGL se získá tak, že se od altitude ( to je hodnota ve feetech s tlakoměrem nastaveným na tzv. QNH ) odečte nadmořská výška terenu pod sebou dle mapy.
Ve velkých letadlech ji ukazuje radiovýškoměr, který lze pro FS2002 někde stahnout a teoreticky instalovat na panel jakéhokoliv letadla. Některé makanější panely ho mají, ale týká se to hlavně dopravních letadel, kde je radiovýškoměr povinný pro přiblížení ILS CAT II a vyšší.
ad 3) Nad Hradem je zrovna zakazany prostor od země do FL105 ( znovu odkazuji na ICAO pětistovku ), proto tam nikdo nelítá. Samozřejmě málokoho baví lítat se Zlínem v C prostoru, kde jsi pořád na očích a pořád někdo otravuje radiem hlavně málokdo bude riskovat , že při vysazení to ( v lepším případě ) napere nejvejš do Vltavy.
S tím zákazem/povolením jednomotorů nad Prahou si opravdu nejsem jistej, mě to říkal kolega, co dělal IFRový zkoušku a do Prahy lítal s Moravou a podobnejma dosti často. Přeptám se.
Stačí ?
|
|